Auteur Topic: Bewaking UVA  (gelezen 12762 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Bewaking UVA
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2005, 19:18:48 »
Citaat
Zojuist die kennis van me gesproken. Kanaal 2 op de porto is voor Lokaal. Hij hoorde hierop ook winkelsurveillance in het centrum. Dus kanaal 2 zou dan de 164.6500 moeten zijn. Kanaal 4 is de meldkamer, 6 is het testkanaal en 16 voor noodoproep. Kanaal 4 wordt vooral 's avonds gebruikt door looprondes die diverse gebouwen afsluiten.

Als ik zo de kanaalindeling zie, is dat een VHF GP340 of een GP300 ??

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Bewaking UVA
« Reactie #16 Gepost op: 17 april 2005, 19:23:38 »
Citaat van: "D a a f"
Als ik zo de kanaalindeling zie, is dat een VHF GP340 of een GP300 ??

Een GP340.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Bewaking UVA
« Reactie #17 Gepost op: 20 april 2005, 18:38:53 »
Citaat
Kanaal 4 wordt vooral 's avonds gebruikt door looprondes die diverse gebouwen afsluiten.

Ik ben dan wel erg benieuwd naar de frequentie van kanaal 4. Ik had eigenlijk verwacht dat Falck alles via Traxys zou doen.

Maar is dat meldkamerkanaal niet voor lokaal gebruik? Of is dat in heel A'dam te horen ? Lijkt me niet dat ze een staddekkend portonet op VHF hebben, dan hadden we die allang gevonden  :)

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Bewaking UVA
« Reactie #18 Gepost op: 20 april 2005, 22:00:50 »
De twee voorlopers van Falck, HB bewaking en Seceurop hadden wel een stadsdekkend portonetwerk via 152.6625. Dus wie weet heeft men het nog steeds wel, maar dan op een andere freq.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Bewaking UVA
« Reactie #19 Gepost op: 21 april 2005, 09:06:13 »
Citaat
Ik ben dan wel erg benieuwd naar de frequentie van kanaal 4. Ik had eigenlijk verwacht dat Falck alles via Traxys zou doen.

Maar is dat meldkamerkanaal niet voor lokaal gebruik? Of is dat in heel A'dam te horen ? Lijkt me niet dat ze een staddekkend portonet op VHF hebben, dan hadden we die allang gevonden

Op de 167.110 zit een Falck meldkamer in A'dam, misschien is dit kanaal 4 - hierop is niet al te veel te horen. In het verleden kon via de 164.650 ook de (Rijswijkse?) toen nog NVD-meldkamer opgeroepen worden (duplex) maar dit heb ik allang niet meer gehoord. Het kan natuurlijk ook een lokale meldkamer zijn met een "lokaal" bereik.

Groet,
Mark

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Bewaking UVA
« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2005, 09:11:41 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Op de 167.110 zit een Falck meldkamer in A'dam,

Een kantoor van Falck zit aan de Ottho Heldringstraat. Als je met de trein naar Schiphol gaat kom je er vlak langs. Ik heb hier in het verleden wel wat UHF antennes zien staan. Misschien voor Traxys? Vanmiddag kom ik er weer langs en zal eens kijken of er ook een VHF antenne staat.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Bewaking UVA
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2005, 19:26:07 »
En er staat geen VHF antenne, alleen 2 kleine UHF antennes.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Bewaking UVA
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2005, 20:13:04 »
De vroegere antenne van HB-bewaking,Secourop en nu dan Falck stond en staat nog steeds in amsterdam-Noord. Op de voormalige Nestleflat naast de A-10 noord.
Dat is de flat die staat waneer je vanaf de Zeeburgertunnel de eerste afslag A,dam-Noord neemt. Daar staat bovenop een richtantenne. En die was/is van de bovengenoemde bedrijven.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Bewaking UVA
« Reactie #23 Gepost op: 21 april 2005, 20:20:24 »
Citaat van: "RonAlmere"
Dat is de flat die staat waneer je vanaf de Zeeburgertunnel de eerste afslag A,dam-Noord neemt.

Is dat via de afslag S115 Schellingwoude? Via de Zuiderzeeweg kom je dan zo op de IJdoornlaan.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Bewaking UVA
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2005, 20:47:30 »
Ik geloof het wel.