P2000 / C2000 > P2000

Kazerne-alarm versus lichtkrant

<< < (2/2)

Dulphiensten:

--- Citaat van: Hunter op 23 januari 2024, 21:18:46 ---In Groningen gebruiken medische functionarissen capcodes in de brandweer reeks en zo zijn er echt veel meer uitzonderingen.
--- Einde van citaat ---

Ja, het was mij opgevallen dat er medische oproepen vallen in de XX0XXXX-reeks, die voor brandweer zou kunnen zijn oorspronkelijk.

Ik heb mij ook een avond rot gelezen op wat hier allemaal verteld wordt: https://nipv.nl/standaarden/#pagerteksten

Om mij daarna er over te verbazen dat de gemiddelde MK centralist daar zich niet aan houd, of erger nog, typfouten maakt die soms zelfs het bericht onbruikbaar maken.

Ach ja, "waar mensen werken" ;-)

www.SemafoonWinkel.nl:

--- Citaat van: Dulphiensten op 23 januari 2024, 21:27:53 ---
--- Citaat van: Hunter op 23 januari 2024, 21:18:46 ---In Groningen gebruiken medische functionarissen capcodes in de brandweer reeks en zo zijn er echt veel meer uitzonderingen.
--- Einde van citaat ---

Om mij daarna er over te verbazen dat de gemiddelde MK centralist daar zich niet aan houd, of erger nog, typfouten maakt die soms zelfs het bericht onbruikbaar maken.
Ach ja, "waar mensen werken" ;-)
--- Einde van citaat ---

Daarom is Woordherkenning in een pager of software ook niet 100% betrouwbaar, ik zie soms meldingen met typefouten in straat of plaatsnaam.

PD7AC:

--- Citaat van: Dulphiensten op 23 januari 2024, 21:27:53 ---
--- Citaat van: Hunter op 23 januari 2024, 21:18:46 ---In Groningen gebruiken medische functionarissen capcodes in de brandweer reeks en zo zijn er echt veel meer uitzonderingen.
--- Einde van citaat ---

Ja, het was mij opgevallen dat er medische oproepen vallen in de XX0XXXX-reeks, die voor brandweer zou kunnen zijn oorspronkelijk.

Ik heb mij ook een avond rot gelezen op wat hier allemaal verteld wordt: https://nipv.nl/standaarden/#pagerteksten

Om mij daarna er over te verbazen dat de gemiddelde MK centralist daar zich niet aan houd, of erger nog, typfouten maakt die soms zelfs het bericht onbruikbaar maken.

Ach ja, "waar mensen werken" ;-)
--- Einde van citaat ---

Zal je uit de brand helpen, er zijn i.d.d. richtlijnen voor pagergebruik, geen een meldkamer doet hier iets mee en verzinnen zelf iets. De centralist is nog steeds vrij om zelf iets te verzenden in de pager.
Jammer maar helaas, er mag wel eens een duidelijk afspraak gemaakt worden, ondanks deze er al is.

Na mijn 10 jaar als centralist kan ik je wel zeggen dat dit een bodemloze put is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie