Auteur Topic: al het materieel bij de melding  (gelezen 2263 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

fotograaf112

  • Gast
al het materieel bij de melding
« Gepost op: 14 december 2008, 22:58:01 »
Even een vraag waar iemand mischien het antwoord op weet. Welke optie moet ik aan vinken om al het materieel in de pager te zien. Welke bij een alarmering worden gealameerd. Zoals duikers HV Hoogwerker. Ik heb de jupiter pro v 9.1

Leen Ansems

  • Gast
Re: al het materieel bij de melding
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2008, 05:23:58 »
Citaat van: "fotograaf112"
Even een vraag waar iemand mischien het antwoord op weet. Welke optie moet ik aan vinken om al het materieel in de pager te zien. Welke bij een alarmering worden gealameerd. Zoals duikers HV Hoogwerker. Ik heb de jupiter pro v 9.1

Dat is de optie : multiple source prompt op het tabblad Source prompt. Daar staat waarschijnlijk al een vinkje. Even voor alle duidelijkheid: je krijgt alleen de capcodes (of benaming hiervan)  daarbij opgenoemd die ook hetzelfde bericht hebben gekregen EN die in je pager aanwezig zijn. Voorbeeld: gaat er een bericht ook naar een OVD en die capcode zit niet in je pager, dan wordt die niet erbij genoemd.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: al het materieel bij de melding
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2008, 16:25:40 »
Ik heb deze vraag wel eerder voorbij zien komen. Sommige mensen nemen de tekst die P2000 shop in hun advertentie heeft staan van " al het gealameerde materieel komt automatisch bij de melding te staan" te serieus.
Als leek zou ik het inderdaad ook opvatten dat alles zichtbaar wordt bij alarmering, die heeft tenslotte nog niet veel verstand van de pager, capcodes en dergelijke.
De gevorderde hobby-isten zoals onder andere ik, weten dat dit niet mogelijk is.
Ik zou, als ik P2000 shop was, het iets duidelijker in de tekst zetten.
Het kan zo wel valse verwachtingen wekken.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Joost Berg

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: al het materieel bij de melding
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2008, 15:23:27 »
Je zou natuurlijk de voertuigcodes met bijv. HW en Duikteam kunnen labelen.

Overigens worden wel vaak de roepnummers van de gealarmeerde eenheden in de melding gezet, en dit is op alle meldingen dus ook als je bijvoorbeeld alleen de monitorcode erin hebt staan.

Voorbeelden:

 16:10:43 18-12-08 16 G BRAN Prio 1 MIDDELBLOK 7 GOUDERAK (GDK) Binnenbrand 62856 62746 mogelijk schoorsteenbrand  
 16:20:50 18-12-08 17 G BRAN PRIO 1 TS431 TS401 AL441 STAVENISSESTRAAT 144 ROTTERDAM Gebouwbrand