Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 280725 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2006, 01:53:34 »
Ai, lap daar gaat het koppelen van de astrid box met m'n laptop...

Citaat
De POCSAG ©: The first ASTRID enhanced Pocsag standalone receiver for Belgian emergency services

Complete ontvanger voor het ontvangen van tekstberichten, welke worden uitgezonden voor de gebruikers van het ASTRID paging alarmering netwerk in BELGIE geijkt en gepiekt op een vaste ontvangst frequentie.Deze ontvanger wordt kompleet geleverd en wordt aangesloten op de RS232 compoort van uw pc of laptop. [Let op: WERKT NIET MET EEN USB-NAAR RS232 INTERFACE!]

Leen Ansems

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2006, 06:28:00 »
TTT242: dat is geen probleem. Als je laptop een geluidskaart heeft kan je een aansluiting maken van de ontvanger in je flexbox naar je geluidskaart. Kijk eens verder hier op het forum, want dat is al behandeld. In principe heb je dus een ontvanger op 169.625MHz nodig met discriminatoraansluiting, een kabeltje en je laptop. Programma PDW erop en voila je meldingen komen binnen.
mvg,
Leen

Offline viper10

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2006, 08:23:14 »
Wat je ook nog kan doen: een pcmcia kaart met serial kabel:

Zie bijvoorbeeld: http://www.brainboxes.com/products/serial/product.asp?id=PM-020

Leen Ansems

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2006, 10:03:26 »
Viper10 schreef:

Citaat
Wat je ook nog kan doen: een pcmcia kaart met serial kabel:

Ik weet niet of PDW daar mee om kan gaan. Stel de vraag eens aan Hunter in het PDW forum. Wel een mooie vondst als het ook daarmee gaat.
mvg,
Leen

fotografke

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #64 Gepost op: 1 maart 2006, 15:48:31 »
Citaat van: "ikkuh"
Ik had dus de ASTRID frequentie erin gezet, en de riccode's.

Maar de berichten die binnen kwamen waren niet te begrijpen.
Dacht eerst dat het aan de ontvangst lag, maar dat was het niet.

Heb toen met Anton gebeld, en had hem een foto doorgestuurd en hij vond het ook vreemd.

Was ook de eerste die hem gebruikte op ASTRID dus tsja, maar we zijn er dus achter gekomen na wat proberen.

Wat is nou het geval  normaal staat de  pager op NTTA ,maar ASTRID netwerk is "afwijkend" de eerste die N (nummeric) moet je ook op A (alpha) zetten, dus ATTA of AAAA en dan werkt ie perfect.


Hoe dit nou zit bij de  pro one  weet ik niet  of die zich zelf automatisch aanpast, of dat dat handmatig moet.
En dan is nog maar de  vraag of de leverancier dat weet.

Bezit momenteel een pocsag pager - de pilot - en deze functioneert zonder enig probleem. Je moet enkel de riccodes bezitten, programmeren en klaar is kees.
Gekocht bij P2000shop

fotografke

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #65 Gepost op: 1 maart 2006, 15:52:04 »
Citaat van: "TTT242"
Ben weer wakker geschoten nu de Astrid ontvangers verkrijgbaar zijn. Ben nu aan het twijfelen of ik de pager ga kopen, de box voor de pc of alletwee. Naar ik hier gelezen heb zijn de mogelijkhden van de pager nog beperkt mbt het aantal ric codes maar dan heb je wel het voordeel dat je 'm altijd in je zak kunt steken.
Voorlopig slechts één echt pager model op de markt voor België; de Pro One. ik heb wel gelezen dat er iemand (Ikkhe) zijn Apollo Pilot heeft aangepast. Is dat aanpassen het kastje van de pager openmaken en dan modden of via speciale programma's.....of moet je gewoon wat instellen met de toetsen op het schermpje van de Pager? Ik bedoel hiermee of je op een simpele manier zonder al te veel kosten dit kan wijzigen in een Astrid pager.

Wat raden jullie aan? De Pro One of Apollo Pilot? Of komen er nog anderen op de markt. Ik wil dus een pager kopen voor Astrid die een groot gebruikgemak en mogelijkheden geeft zodat ik niet achteraf moet vaststellen dat ik beter een ander model had gekocht... :oops:

Misschien eerst beginnen met de vaste box voor op de Pc, maar dan duikt weer volgend probleem op; mijn laptop heeft natuurlijk geen com poort om die RS232 connector op aan te sluiten...bestaat daar een goede oplossing voor met usb bvb?

Bezit de pilot pocsag pager - 8 capcodes- en hij functioneert zonder enig probleem. Functioneert beter dan de vorige analoge swissphone dat maar een bepaald bereik had.
Zeer goed toestel.
Enkel nadeel: 8 capcodes is wel weinig voor de pers, maar dat ben ik niet dus ok

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #66 Gepost op: 1 maart 2006, 19:59:30 »
Citaat van: "fotografke"
Citaat van: "ikkuh"
Ik had dus de ASTRID frequentie erin gezet, en de riccode's.

Maar de berichten die binnen kwamen waren niet te begrijpen.
Dacht eerst dat het aan de ontvangst lag, maar dat was het niet.

Heb toen met Anton gebeld, en had hem een foto doorgestuurd en hij vond het ook vreemd.

Was ook de eerste die hem gebruikte op ASTRID dus tsja, maar we zijn er dus achter gekomen na wat proberen.

Wat is nou het geval  normaal staat de  pager op NTTA ,maar ASTRID netwerk is "afwijkend" de eerste die N (nummeric) moet je ook op A (alpha) zetten, dus ATTA of AAAA en dan werkt ie perfect.


Hoe dit nou zit bij de  pro one  weet ik niet  of die zich zelf automatisch aanpast, of dat dat handmatig moet.
En dan is nog maar de  vraag of de leverancier dat weet.

Bezit momenteel een pocsag pager - de pilot - en deze functioneert zonder enig probleem. Je moet enkel de riccodes bezitten, programmeren en klaar is kees.
Gekocht bij P2000shop

Ja fotografke dit probleem is nu opgelost ja.
Ik was de eerste die de pager op ASTRID heeft uitgetest, en heb dus samen met Anton (van P2000shop) dit probleem opgelost.
Iedereen die nu deze pager koopt heeft dat probleem dus niet meer.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #67 Gepost op: 1 maart 2006, 20:02:31 »
Citaat van: "fotografke"
Citaat van: "TTT242"
Ben weer wakker geschoten nu de Astrid ontvangers verkrijgbaar zijn. Ben nu aan het twijfelen of ik de pager ga kopen, de box voor de pc of alletwee. Naar ik hier gelezen heb zijn de mogelijkhden van de pager nog beperkt mbt het aantal ric codes maar dan heb je wel het voordeel dat je 'm altijd in je zak kunt steken.
Voorlopig slechts één echt pager model op de markt voor België; de Pro One. ik heb wel gelezen dat er iemand (Ikkhe) zijn Apollo Pilot heeft aangepast. Is dat aanpassen het kastje van de pager openmaken en dan modden of via speciale programma's.....of moet je gewoon wat instellen met de toetsen op het schermpje van de Pager? Ik bedoel hiermee of je op een simpele manier zonder al te veel kosten dit kan wijzigen in een Astrid pager.

Wat raden jullie aan? De Pro One of Apollo Pilot? Of komen er nog anderen op de markt. Ik wil dus een pager kopen voor Astrid die een groot gebruikgemak en mogelijkheden geeft zodat ik niet achteraf moet vaststellen dat ik beter een ander model had gekocht... :oops:

Misschien eerst beginnen met de vaste box voor op de Pc, maar dan duikt weer volgend probleem op; mijn laptop heeft natuurlijk geen com poort om die RS232 connector op aan te sluiten...bestaat daar een goede oplossing voor met usb bvb?

Bezit de pilot pocsag pager - 8 capcodes- en hij functioneert zonder enig probleem. Functioneert beter dan de vorige analoge swissphone dat maar een bepaald bereik had.
Zeer goed toestel.
Enkel nadeel: 8 capcodes is wel weinig voor de pers, maar dat ben ik niet dus ok

Feit dat je analoge swissphone een beperkt bereik had, komt niet door swissphone maar omdat het analoge alarmeringsnetwerk geen landelijk dekking had.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #68 Gepost op: 1 maart 2006, 20:07:53 »
Spijtig dat die ric codes nog niet bekend zijn en dat je dus beperkt bent tot 8 ric codes en niet alles kan ontvangen Met de box heb je dat probleem natuurlijk niet. Ik ga mij zeker een pager kopen maar nu nog niet.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #69 Gepost op: 1 maart 2006, 20:18:11 »
Citaat van: "TTT242"
Spijtig dat die ric codes nog niet bekend zijn en dat je dus beperkt bent tot 8 ric codes en niet alles kan ontvangen Met de box heb je dat probleem natuurlijk niet. Ik ga mij zeker een pager kopen maar nu nog niet.

waarom nu dan nog niet?

fotografke

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #70 Gepost op: 2 maart 2006, 11:22:58 »
Citaat van: "TTT242"
Spijtig dat die ric codes nog niet bekend zijn en dat je dus beperkt bent tot 8 ric codes en niet alles kan ontvangen Met de box heb je dat probleem natuurlijk niet. Ik ga mij zeker een pager kopen maar nu nog niet.

Met de box heb je alles, dat klopt, maar ga je ook 24u./24u. naar je computerscherm kijken?

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #71 Gepost op: 2 maart 2006, 20:03:36 »
Citaat van: "ikkuh"
waarom nu dan nog niet?

Weet jij de ric codes die je moet instellen op je pager voor sommige hulpdiensten in limburg? Als je de ric codes niet hebt of kent dan ga je niet veel ontvangen op je pager

Ik dacht, ik help eerst mee die ric-codes te ontcijferen met een Astrid box en dan koop ik er een pager bij.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #72 Gepost op: 3 maart 2006, 00:18:31 »
Citaat van: "TTT242"
Citaat van: "ikkuh"
waarom nu dan nog niet?

Weet jij de ric codes die je moet instellen op je pager voor sommige hulpdiensten in limburg? Als je de ric codes niet hebt of kent dan ga je niet veel ontvangen op je pager

Ik dacht, ik help eerst mee die ric-codes te ontcijferen met een Astrid box en dan koop ik er een pager bij.

Nou in limburg gebruiken ze nog geen ASTRID pagers.

Maar de pagers (bijvoorbeeld apollo pilot) kun je gewoon handmatig de  ric codes inzetten, dus zou je  hem nu kunnen gebruiken voor andere Belgische korpsen te ontvangen en zodra de pagers in limburg gebruikt worden en de ric codes bekend zijn programmeer je hem gewoon om binnen 3 minuten klaar is kees.

fotografke

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #73 Gepost op: 3 maart 2006, 13:11:22 »
Buiten de Pilot, wat een fantastisch goede pager is, bestaan er nog andere pagers voor het pocsagnetwerk met meer instelbare riccodes?
Indien me een swissphone DE920 aankoopt, met een mogelijkheid tot het programmeren van 31 capcodes of riccodes, fuctioneert deze ook op astrid?

Offline Ronnymax

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #74 Gepost op: 26 maart 2006, 17:58:19 »
Ik beschik over een Black Box voor ontvangst digitale berichten via pc. Deze Black box beschikt over een discriminator uitgang voor gebruik via geluidskaart.
Kan iemand mij opweg helpen om deze te gebruiken?
Ik stel mij volgende vragen:
Bij gebruik via geluidskaart dient het wijzertje rechts bovenaan ook te vibreren.
Bij inschakeling van geluidskaart dienen er dan instellingen gewijzigd en zoja welke.
Dien ik ook de driver – Slicer te installeren.
Ik zou dat toestelletje graag gebruiken op een laptop zonder serial ingang
Wie mij kan helpen mag ook altijd kontact opnemen via mijn emailadrs:
ronny.vandevelde@skynet.be