Auteur Topic: Blackbox - pagers - PDW  (gelezen 280677 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #45 Gepost op: 14 januari 2006, 19:20:31 »
Citaat van: "ubx9000xlt"
kan iemand mij zo een adres van een winkel geven waar men zo van die toestelen verkoopt , waar eveneens astrid mee te ontvangen is .

De P2000-shop uit Diessen (vlakbij Tilburg) verkoopt deze dingen (Apollo Pilot) http://www.p2000shop.nl

Groeten, Peter.

ubx9000xlt

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2006, 19:34:13 »
dank u hunter

ubx9000xlt

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #47 Gepost op: 15 januari 2006, 14:45:00 »
nu als ik er eentje zou gaan halen , hoe zeker ben ik dat dit toestel gaat werken hier bij mij thuis , kwazie verbinding kwazie berichten ontvangen , ..... Moet ik niet in de buurt wonen van een instantie die zo pager gebruikt ofzo . Allé ronduit ik zit met dat ding van die astrid en zo nog zo hard in de knoop hé en heb nog veel vragen .

Leen Ansems

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #48 Gepost op: 15 januari 2006, 17:04:31 »
Om dat te kunnen beoordelen kan je ook een ontvanger nemen en die op 169.6250 MHz afstemmen. Hoor je de data luid en duidelijk, dan zal je pager het ook doen. Je kan op de ontvanger ook een PC met PDW daarop aansluiten en dan heb je alles in het scherm gedecodeerd staan.
mvg,
Leen

ubx9000xlt

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #49 Gepost op: 16 januari 2006, 16:03:08 »
Moet ik zo een pdw hebben bij mijn pager ? het data signaal is luid en duidelijk precies elke minuut te horen hier .
Dank u leen voor de uitleg

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #50 Gepost op: 16 januari 2006, 17:12:50 »
Citaat van: "ubx9000xlt"
Moet ik zo een pdw hebben bij mijn pager ? het data signaal is luid en duidelijk precies elke minuut te horen hier .
Dank u leen voor de uitleg

Als het signaal duidelijk te horen is bij jou.
Dan kun je gewoon een pager aanschaffen, gebruik zelf ook de apollo pilot voor ASTRID en deze werkt perfect.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #51 Gepost op: 16 januari 2006, 17:14:51 »
PDW is een softwareprogramma. De data van je ontvanger voer je toe aan de geluidskaart en start je PC op met het programma PDW. Hier op het forum vindt je onder PDW meer gegevens. Heb je problemen met instellingen van PDW lees dan de vragen en antwoorden. Kom je er niet uit vraag dan aan Hunter om advies.
mvg,
Leen

ubx9000xlt

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #52 Gepost op: 16 januari 2006, 17:33:49 »
en kan ik bv ook zaken ontvangen van west vlaanderen ? of moet dat gene dat ik ontvang percé van hier in de buurt komen ?zoals de scanners ?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #53 Gepost op: 16 januari 2006, 18:38:30 »
Astrid is een landelijk netwerk en je kan dus berichten van heel Belgie ontvangen, teminste van plaatsen waar het in gebruik genomen is. Als in West vlaanderen dus het systeem in gebruik is, kan je dat b.v. in Hasselt volgen.
Je moet PDW wel op POCSAC ontvangst zetten. P2000 is Flex protocol; Astrid is POCSAC protocol.
mvg,
Leen

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #54 Gepost op: 18 januari 2006, 19:48:24 »
Ben weer wakker geschoten nu de Astrid ontvangers verkrijgbaar zijn. Ben nu aan het twijfelen of ik de pager ga kopen, de box voor de pc of alletwee. Naar ik hier gelezen heb zijn de mogelijkhden van de pager nog beperkt mbt het aantal ric codes maar dan heb je wel het voordeel dat je 'm altijd in je zak kunt steken.
Voorlopig slechts één echt pager model op de markt voor België; de Pro One. ik heb wel gelezen dat er iemand (Ikkhe) zijn Apollo Pilot heeft aangepast. Is dat aanpassen het kastje van de pager openmaken en dan modden of via speciale programma's.....of moet je gewoon wat instellen met de toetsen op het schermpje van de Pager? Ik bedoel hiermee of je op een simpele manier zonder al te veel kosten dit kan wijzigen in een Astrid pager.

Wat raden jullie aan? De Pro One of Apollo Pilot? Of komen er nog anderen op de markt. Ik wil dus een pager kopen voor Astrid die een groot gebruikgemak en mogelijkheden geeft zodat ik niet achteraf moet vaststellen dat ik beter een ander model had gekocht... :oops:

Misschien eerst beginnen met de vaste box voor op de Pc, maar dan duikt weer volgend probleem op; mijn laptop heeft natuurlijk geen com poort om die RS232 connector op aan te sluiten...bestaat daar een goede oplossing voor met usb bvb?

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #55 Gepost op: 18 januari 2006, 19:58:55 »
Ik lees nu ook op dit forum dat de frequenties 169.625 van Astrid misschien niet de enige frequentie gaat worden...best nog effe wachten zeker met aankoop.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #56 Gepost op: 18 januari 2006, 20:52:39 »
Citaat van: "TTT242"
Ik lees nu ook op dit forum dat de frequenties 169.625 van Astrid misschien niet de enige frequentie gaat worden...best nog effe wachten zeker met aankoop.

Hoi,
Die aanpassing word handmatig gedaan, net als de ric codes en frequentie.
De apollo pilot is dus volledig handmatig te programeren, en heb je géén prog.set nodig!!

Pro One is dus zeker niet de enige echte  pager voor Belgie.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #57 Gepost op: 18 januari 2006, 21:57:46 »
De Pilot heeft ook een groter scherm en de kastafmetingen zijn hetzelfde als van de Jupiter. De karakters zijn groter en dus beter te lezen. Als Apollo ooit mocht besluiten om de Pilot in flex uit te brengen zal dat zeker gewaardeerd worden.
mvg,
Leen

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #58 Gepost op: 19 januari 2006, 00:45:58 »
Mmmmh, ik denk dat ik binnekort eens even tot over de grens inkopen ga doen.
Als ik het goed voor heb kan ik met zo'n pager maar 8 of 16 "doelgroepen" ontvangen op mijn pager of kun je 'm instellen voor alle oproepen te ontvangen? Ik denk dat je daarvoor de andere box-ontvanger moet kopen en die aan de pc hangen...dan krijg je alle meldingen op de pc..... Klopt dit wat ik hier veronderstel?
Ik kan natuurlijk ook wachten tot de eerste Astrid Pager monitor site op het net staat....dan is zo'n box een beetje verloren geld.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: Blackbox - pagers - PDW
« Reactie #59 Gepost op: 19 januari 2006, 00:51:22 »
Heeft er iemand een oplossing voor een laptop zonder RS232 com poort. Bestaat er een kabel met aan de ene kant een RS232 connector en de aan de andere kant een usb bvb? En dan moet dit ook nog werken natuurlijk.