Als ik "Koningin Julianaplein Den Haag" in maps.google.nl inklop kom ik uit bij de KJ-laan in Voorburg. Dat heb ik al eens aangekaart bij Google, maar toen hebben ze alleen "Koningin Julianaplein Den Haag" verwijderd bij de voorgestelde namen onder de zoekbox.
Dat is community driven. Althans, ik heb daar zelf enige tijd in meegedraaid, juist omdat ik zoveel met straatnamen bezig ben (destijds, was) voor p2kflex. Ook heb ik zelf aanpassingen van anderen beoordeeld en het is heel makkelijk om foute suggesties goed te keuren en juiste af te keuren. Zo heb ik een fietspad bij mij op de hoek een leuke naam gegeven en die staat nu gewoon doodleuk op Google Maps
Om dan vervolgens te zien hoeveel van mijn aanpassingen die echt voor meer dan 100% correct zijn, afgekeurd te zien worden toen was voor mij de lol er wel een beetje mee vanaf.
Uiteraard zal er een basis zijn die uit betrouwbare bron komt, zoals de snelwegen en andere hoofdwegen, maar ook lokaal niveau wordt het echt door de gebruikers gedraaid en dat blijkt soms een kansloze missie...