Is die airborne tijd dan ook de werkelijke tijd dat die Lifeliner opstijgt of het tijdstip van alarmering? Daar zit (denk ik) nog een kleine tijdsvertraging in.
Andere vraag, ik zie ook ETA e.d. vanaf welke positie wordt dat gemeten.. Waar die heli zich op dat moment bevind of wordt ervan uitgegaan dat de heli op de thuisbasis staat?
Klopt het dat er geen airborne meldingen meer te zien zijn?
09:16:22 30-12-21 112PERS Lifeliner 2 is airborne naar Vlaardingen vanaf Rotterdam The Hague Airport (afstand: 7km, ETA: 09:21)
Deze klopt niet, ze zijn namelijk met de auto gegaan.
09:16:22 30-12-21 112PERS Lifeliner 2 is airborne naar Vlaardingen vanaf Rotterdam The Hague Airport (afstand: 7km, ETA: 09:21)
Deze klopt niet, ze zijn namelijk met de auto gegaan.
Vreemd dat 3 radars hem dan niet laten zien.
Vreemd dat 3 radars hem dan niet laten zien.
1420059 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeline 2 - Rotterdam) |
Zoals in de historie is te zien is de heli wel even opgestegen maar niet naar Vlaardingen gevlogen.
Vlak daarvoor is het MMT ook al gealarmeerd voor een inzet in Tilburg en is men ook met de auto gegaan.
Waarschijnlijk was er iets loos met de heli en heeft men een testvlucht gedaan.
1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeline 2 - Rotterdam)
op de radar van 112Pers wel te zien, in monitor geen melding.
1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeline 2 - Rotterdam)
op de radar van 112Pers wel te zien, in monitor geen melding.
Misschien door de ' van 's Gravenhage. Daar hebben databases weleens moeite mee. Zal eens kijken, bedankt voor de melding :)
Zoals in de historie is te zien is de heli wel even opgestegen maar niet naar Vlaardingen gevlogen.
Vlak daarvoor is het MMT ook al gealarmeerd voor een inzet in Tilburg en is men ook met de auto gegaan.
Waarschijnlijk was er iets loos met de heli en heeft men een testvlucht gedaan.
Dat kan de radar/website natuurlijk niet weten.
1420059 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Mobiel Medisch Team 902 - Rotterdam) |
Zoals in de historie is te zien is de heli wel even opgestegen maar niet naar Vlaardingen gevlogen.
Vlak daarvoor is het MMT ook al gealarmeerd voor een inzet in Tilburg en is men ook met de auto gegaan.
Waarschijnlijk was er iets loos met de heli en heeft men een testvlucht gedaan.
Dat kan de radar/website natuurlijk niet weten.
En dat is dan net weer het verraderlijke. Op het moment dat het MMT met de auto wegrijdt en de heli een testvlucht doet denkt de website dat de heli airborne is naar het incident.
Kennelijk is de website gekoppeld aan de CAPcode en niet aan het voertuignummer.
Aan dat nummer is immers te zien dat ze met het voertuig zijn gegaan.
09:16:22 30-12-21 112PERS Lifeliner 2 is airborne naar Vlaardingen vanaf Rotterdam The Hague Airport (afstand: 7km, ETA: 09:21)
1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond (Mobiel Medisch Team 902 - Rotterdam)
Is het misschien een idee om de MEDIC01 ook toe te voegen?
Ik weet het niet Johan. Ik sta open voor alle suggesties maar ik betwijfel even of dit veel zoden aan de dijk gaat zetten aangezien er lang niet altijd een locatie wordt meegestuurd en als dat al gebeurt dan is het de naam van een eiland.
Mooie toevoeging. Kleine suggestie nog. Is het mogelijk om de opbouw van de zin aan te passen? Ik zou het prettiger vinden om van A -> B te lezen, dus van [vliegveld / opstijglocatie] naar [inzetlocatie]. Nu staat het precies andersom. Wellicht dat het wat vergezocht is, maar ik lees onbewust P2000 meldingen altijd van achteren naar voren, omdat de plaatsnaam voor mij vaak het interessants is. In de meeste P2000 meldingen staat de plaatsnaam van de melding ook altijd achteraan. Als dat met de airborne meldingen ook kan, zou ik dat fijner lezen vinden. Maar misschien dat anderen dat weer anders ervaren. ;)
Is dit ook uit te zetten in de expert monitor? Voor mezelf vind ik het nogal storend werken.
Is dit ook uit te zetten in de expert monitor? Voor mezelf vind ik het nogal storend werken.
Ga ik in mijn achterhoofd houden.
Is dit ook uit te zetten in de expert monitor? Voor mezelf vind ik het nogal storend werken.
Is dit ook uit te zetten in de expert monitor? Voor mezelf vind ik het nogal storend werken.
Optie zit al wel in het menu, krijg hem alleen (nog) niet werkend...
Kan het kloppen dat er sinds gisteravond geen airborne meldingen meer verschijnen?
We used to offer 'free' API, but we had to terminate that due to commercial businesses pretending to being enthusiasts.
This is a community project and the global radar page will stay uncensored.(https://www.adsbexchange.com/legal-and-privacy/)
Het ziet er naar uit dat we nieuwe apparatuur moeten aanschaffen voor betere ontvangst, dit is een eis van ADSB waar wij de data vandaan halen.
Ik ben daarom benieuwd of er animo is vanuit deze groep om de kosten te beperken.
Het kan zijn dat we anders gaan stoppen met dit kanaal.
0120901 | Ambulance Amsterdam (Traumaheli Lifeline 1 - Amsterdam) |
0120901 Ambulance Amsterdam (Traumaheli Lifeline 1 - Amsterdam)
Hiervan is geen airborne melding verschenen.
Volg jij ook het heli kanaal van 112Pers?
0120901 | Ambulance Amsterdam (Traumaheli Lifeline 1 - Amsterdam) |
1420059 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeline 2 - Rotterdam) |
0923993 | MKA Gelderland-Zuid (Traumaheli Lifeliner 3 / MMT 903 - Nijmegen) |
0120901 | Ambulance Amsterdam (Traumaheli Lifeline 1 - Amsterdam) |