Auteur Topic: TG-UV2  (gelezen 3878 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline blouer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
TG-UV2
« Gepost op: 16 april 2011, 20:00:36 »
Geachte

Ik heb vandaag een TG-UV2 gekocht.
ik snap van dit toestel compleet niks. hij heeft een aantal freq waarop ik kan scannen, ik hoor helemaal geen verkeer! dus mensen praten
ik woon langs een autosnelweg waar dus dagelijks vrachtwagens rijden. ik heb de volgende vraag, hoe stel ik me portofoon in, zodat ik b.v freq uit Venlo kan ontvangen en dat ik met mensen kan praten.

Ben benieuwd wie mij kan helpen. FM Radio doet het wel.
Alleen als ik op een Freq pagina ben in Venlo en ik vul b.v in NS dan ontvangt die niks, ik heb een scanner en als ik het Taxi Code invul FReq dus dan ontvangt die het wel alleen me porto niet.

Wie o wie kan mij duidelijkheid geven en helpen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: TG-UV2
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2011, 20:29:36 »
Wat ik er van heb kunnen vinden is dat het een toestel is, wat speciaal gemaakt is voor de 2m en 70 cm band voor de zendamateurs die daarop mogen zenden. De frequenties die nu in het toestel zitten kunnen frequenties in die banden zijn. Dat zijn helemaal geen frequenties van vrachtwagens of andere bedrijven. Als je nooit examen gedaan hebt als zendamateur, mag je het toestel helemaal niet gebruiken om mee te zenden. Zenden op LPD, PMR446 of andere kanalen is ook niet toegestaan.
Om diverse kanalen te programmeren om mee te ontvangen schijn je een kabeltje te kunnen kopen en heb je nog gratis software nodig. Zelf ben ik bang dat je niks aan het toestel hebt en eerst hier beter om advies had kunnen vragen wat je het beste kan kopen en zo doen de meeste starters het ook.