Auteur Topic: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?  (gelezen 86143 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline H.Rovers

  • Heftruckchauffeur
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2014, 21:06:41 »
Aanvulling bovenstaand lijstje Lifeliners:

Lifeliner-1 = PH-EMS  ( standplaats Amsterdam )
Lifeliner 2 = PH-ULP  ( standplaats Rotterdam )
Lifeliner 3 = PH-ELP ( standplaats Nijmegen/Volkel )
Lifeliner 4 = D-HSAN (standplaats Groningen, Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) )

Trauma Heli Lifeliner Reserve Standplaats variabel als een van de andere wordt nagekeken, kan dus Lifeliner 1,2,3 of 4 zijn.
Registratie : D-MAA

Lifeliner 3 is de PH-HVB naar mijn laatste info zou de PH-ELP op Rotterdam staan
En standplaats is volkel,ze zijn er maar af en toe in nijmegen om patienten af te leveren. De heli staat klok rond op Volkel.



Herman
H.Rovers
Boekel

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2014, 21:25:10 »
Je kunt de zulu's dus op Flightradar24 zien. Meestal zie ik de Zulu 50.14 (Police 04 , politieheli PH-PXD). Die staat dan onder naam ''ZXP4''. Lifeliners heb ik daar nog letterlijk nooit gezien. Als ik in ieder geval een politieheli zie vliegen dan is het maar voor heel even (2 min maximaal).

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2014, 10:58:47 »
Dit zijn de LFL er`s waar ze nu staan PH-MAA Amsterdam
                                                            PH-ULP Rotterdam
                                                            PH-HVB Volkel
                                                            PH-MMT Groningen

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 239
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2014, 11:38:12 »
Dit zijn de LFL er`s waar ze nu staan PH-MAA Amsterdam
                                                            PH-ULP Rotterdam
                                                            PH-HVB Volkel
                                                            PH-MMT Groningen

Dit zou ook al achterhaald zijn .
De vloot van ANWB Medical Air Assistance bestaat uit 6 helikopters van het type Eurocopter EC-135, met de registraties PH-EMS, PH-ELP, PH-ULP, PH-MAA, PH-HVB en PH-MMT. De reservehelikopters staan in principe gestald te Lelystad Airport.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_Medisch_Team

PH-HVB LIFELINER 1 standplaats Amsterdam VUmc, Squawk 6221
PH-MAA LIFELINER 2 standplaats Vliegveld Rotterdam, Squawk 6222
PH-ELP LIFELINER 3 standplaats Vliegveld Volkel, Squawk 6223  
PH-MMT LIFELINER 4 standplaats Groningen UMCG, Squawk 6224
PH-ULP Reserve Lelystad Airport
PH-EMS Reserve Lelystad Airport

Allen uitgerust met nachtzicht.
AOR-8600 mark2, Uniden SDS200E, Yupiteru MVT-7100,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
    • 24 December 1944
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2014, 11:53:06 »
PH-EMS staat/stond al sinds Aug 2013 te koop.

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=52&t=101758

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 239
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2014, 11:59:45 »
PH-EMS staat/stond al sinds Aug 2013 te koop.

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=52&t=101758

Klopt, 2 reserves zou teveel zijn maar toch heeft hij deze maand nog gevlogen als Lifeliner op 13 januari.
http://www.helispot.be/hs/helicopters/detail.asp?id=E3f6f7
AOR-8600 mark2, Uniden SDS200E, Yupiteru MVT-7100,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
    • 24 December 1944
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2014, 12:05:10 »
PH-EMS staat/stond al sinds Aug 2013 te koop.

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=52&t=101758

Klopt, 2 reserves zou teveel zijn maar toch heeft hij deze maand nog gevlogen als Lifeliner op 13 januari.
http://www.helispot.be/hs/helicopters/detail.asp?id=E3f6f7

Gezien zijn 7000 Squawk was het geen Lifeliner vlucht naar mijn idee. die zitten altijd wel op de 622x

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 239
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2014, 12:12:31 »
PH-EMS staat/stond al sinds Aug 2013 te koop.

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=52&t=101758

Klopt, 2 reserves zou teveel zijn maar toch heeft hij deze maand nog gevlogen als Lifeliner op 13 januari.
http://www.helispot.be/hs/helicopters/detail.asp?id=E3f6f7

Gezien zijn 7000 Squawk was het geen Lifeliner vlucht naar mijn idee. die zitten altijd wel op de 622x

Hij heeft bijna alleen squawk 7000 gehad in zijn historie.. misschien boodschappenwagentje ??  :D
AOR-8600 mark2, Uniden SDS200E, Yupiteru MVT-7100,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2014, 12:13:04 »
Dit zijn de LFL er`s waar ze nu staan PH-MAA Amsterdam
                                                            PH-ULP Rotterdam
                                                            PH-HVB Volkel
                                                            PH-MMT Groningen

Dit zou ook al achterhaald zijn .
De vloot van ANWB Medical Air Assistance bestaat uit 6 helikopters van het type Eurocopter EC-135, met de registraties PH-EMS, PH-ELP, PH-ULP, PH-MAA, PH-HVB en PH-MMT. De reservehelikopters staan in principe gestald te Lelystad Airport.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_Medisch_Team

PH-HVB LIFELINER 1 standplaats Amsterdam VUmc, Squawk 6221
PH-MAA LIFELINER 2 standplaats Vliegveld Rotterdam, Squawk 6222
PH-ELP LIFELINER 3 standplaats Vliegveld Volkel, Squawk 6223  
PH-MMT LIFELINER 4 standplaats Groningen UMCG, Squawk 6224
PH-ULP Reserve Lelystad Airport
PH-EMS Reserve Lelystad Airport

Allen uitgerust met nachtzicht.

Nee hoor zoals mijn lijstje zo staan ze nu op de locatie`s de ELP zal nu dus de reserve, en zo zie ik ze ook op de SBS1 Radar
de wijzigingen zijn in december 2013 gebeurt  ;)

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 239
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2014, 12:29:42 »
Dit zijn de LFL er`s waar ze nu staan PH-MAA Amsterdam
                                                            PH-ULP Rotterdam
                                                            PH-HVB Volkel
                                                            PH-MMT Groningen

Dit zou ook al achterhaald zijn .
De vloot van ANWB Medical Air Assistance bestaat uit 6 helikopters van het type Eurocopter EC-135, met de registraties PH-EMS, PH-ELP, PH-ULP, PH-MAA, PH-HVB en PH-MMT. De reservehelikopters staan in principe gestald te Lelystad Airport.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_Medisch_Team

PH-HVB LIFELINER 1 standplaats Amsterdam VUmc, Squawk 6221
PH-MAA LIFELINER 2 standplaats Vliegveld Rotterdam, Squawk 6222
PH-ELP LIFELINER 3 standplaats Vliegveld Volkel, Squawk 6223  
PH-MMT LIFELINER 4 standplaats Groningen UMCG, Squawk 6224
PH-ULP Reserve Lelystad Airport
PH-EMS Reserve Lelystad Airport

Allen uitgerust met nachtzicht.

Nee hoor zoals mijn lijstje zo staan ze nu op de locatie`s de ELP zal nu dus de reserve, en zo zie ik ze ook op de SBS1 Radar
de wijzigingen zijn in december 2013 gebeurt  ;)

De wikipedia is 16 januari geupdated maar met jou ga ik niet in discussie want jij zit er zo bovenop dat je er je beroep van zou kunnen maken.
Bovendien was er gisteren nog een uitruk in Den Haag die hier overkwam en dat was de PH-MAA dus dat klopt met jouw info.
AOR-8600 mark2, Uniden SDS200E, Yupiteru MVT-7100,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2014, 16:25:44 »
De wikipedia is 16 januari geupdated maar met jou ga ik niet in discussie want jij zit er zo bovenop dat je er je beroep van zou kunnen maken.
Bovendien was er gisteren nog een uitruk in Den Haag die hier overkwam en dat was de PH-MAA dus dat klopt met jouw info.

;)

Offline H.Rovers

  • Heftruckchauffeur
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2014, 14:26:32 »
PH-HVB is weer vervangen door de PH-ELP op volkel.

Herman
H.Rovers
Boekel

Offline fopneus

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
    • Aviation Digital fotografie
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2014, 23:18:40 »
PH-EMS stond te koop maar dat is teruggedraaid (info via Lifeliner03 piloot).
6221 is inderdaad de standaard code voor de Lifeliner01.

Citaat
3704, 6262 en 5177 zouden codes uitgegeven door de luchtverkeersleiding kunnen zijn voor reguliere vluchten met vluchtplan o.i.d...

5177 is een dedicated code voor kustwachtvluchten, 3704 en 6262 kunnen door het verkeersleiding-systeem gegenereerd zijn op het moment dat een vlucht naar van VFR naar IFR overschakelt (vanwege bijv. weer), dan wordt in het systeem een IFR vluchtinvoer gemaakt die een unieke IFR code krijgt, die uit bepaalde blokken met codes wordt gehaald.

Het komt wel eens voor dat een politie-heli 's nachts een IFR nadering wilt uitvoeren op een in gebruik zijnde baan (of ILS), een IFR vliegplan wordt dan handmatig gemaakt in het systeem, geactiveerd en het systeem genereert dan een code, die de vlieger opgedragen krijgt om te squawken.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 239
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #28 Gepost op: 13 maart 2014, 09:49:44 »
Dank beiden, uw info wordt zeer op prijs gesteld !
AOR-8600 mark2, Uniden SDS200E, Yupiteru MVT-7100,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Radar, callsign politieheli en Lifeliners ?
« Reactie #29 Gepost op: 28 december 2015, 19:39:29 »
Iemand inmiddels bekend hoe je redelijk de politieheli kan volgen?

Zag dit op twitter voorbij komen: