Auteur Topic: hulp bij filters pdw  (gelezen 6244 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

pd3lkn

  • Gast
hulp bij filters pdw
« Gepost op: 19 augustus 2016, 20:50:23 »
ik heb een (beginners) vraag
ben sinds lange tijd weer eens bezig gegaan met pdw heb een discriminator uitgang gemaakt op een oude pager.
zie keurig alle p200 berichten langs komen in het monitored messages scherm

via capcodes.nl de cvs lijst gedownload en omgezet naar filters.ini
filters bekeken en ingeladen in pdw
maar geen enkel bericht in het filtered messages scherm
voor de test 0005000 in de filterlijst gezet en ook nog eens 0?????? maar zonder resultaat geen enkel bericht in het filtered messages scherm
heb het gevoel dat ik ergens iets fout doe maar wat ?
ik kom er niet uit

wie kan me even opweg helpen

Groet Eric (PD3LKN)

Offline Joc

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2019, 19:05:31 »
Hoe kan je een bestaande filter inladen in PDW?

Kan je ergens de filter die je ingevoerd hebt, ook opslaan zodat je die niet kunt kwijtspelen?

Kan wellicht, maar ik vind het zelf niet...

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2019, 21:09:04 »
Klik eens op een capcode in de filterlist die je wilt filteren. Je krijgt dan een pop-up menu. Je moet per capcode aangeven wat je er mee wilt. Daar kan het fout gaan.

Offline Keesvisser

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2020, 15:53:07 »
Ik zoek ook hulp. Het is toch wel mogelijk om meer dan twee filters toe te voegen? Als ik de opties voor een derde instel en op 'OK' druk, wordt het filter niet gemaakt, maar verdwijnt het scherm wel.

Offline klmmer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2020, 23:09:16 »
capcodes.nl blijkt niet meer te bestaan, waar kan ik ze wel vinden en een converter voor pdw

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2020, 09:50:50 »
capcodes.nl blijkt niet meer te bestaan, waar kan ik ze wel vinden en een converter voor pdw

Die converter is er niet, je kan toch zelf je filter aanpassen en de capcodes vindt je hier op het scannerforum.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2020, 10:05:41 »
capcodes.nl blijkt niet meer te bestaan, waar kan ik ze wel vinden en een converter voor pdw

Die converter is er niet, je kan toch zelf je filter aanpassen en de capcodes vindt je hier op het scannerforum.

Dat is voor sommigen te veel werk.  >:( Ik heb mijn hele filter van Twente en Ijsselland ook zelf gemaakt aangepast met de juiste info. Is even werk. maar dat is ook een onderdeel van de hobby. (Toch) ?
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2020, 11:17:37 »
capcodes.nl blijkt niet meer te bestaan, waar kan ik ze wel vinden en een converter voor pdw

Die converter is er niet, je kan toch zelf je filter aanpassen en de capcodes vindt je hier op het scannerforum.

Dat is voor sommigen te veel werk.  >:( Ik heb mijn hele filter van Twente en Ijsselland ook zelf gemaakt aangepast met de juiste info. Is even werk. maar dat is ook een onderdeel van de hobby. (Toch) ?

Kijk daar ben ik het met je eens je mag er best zelf wat voor doen toch, leuke hobby blijft het.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21595
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2020, 11:30:34 »
Het is zo simpel allemaal. Je drukt op CTRL + F en je filterlijst komt in beeld. Die kan je dan naar eigen wensen aanpassen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: hulp bij filters pdw
« Reactie #9 Gepost op: 9 mei 2020, 02:12:36 »
Ach, toen ik er nog actief mee was, heb ik ook wel eens gedacht over het opzetten van een database waarbij je API en uitvoermogelijkheden hebt zodat data op allerlei leuke manieren (geautomatiseerd) beschikbaar is. Dat heeft dan ook weer wat raakvlakken met mijn andere bezigheden, deels in de open source-wereld. Ieder z'n hobbies  ;D