Auteur Topic: s.Quad Flex P2000 pager  (gelezen 65388 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Online Galaxy

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 242
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #90 Gepost op: 2 januari 2019, 16:26:25 »
Hallo Peerke,

Hierbij mijn review.
Ik heb de s.QUAD nu sinds 2e Kerstdag en hij bevalt heel erg goed!
Heeft alles wat ik van een Swissphone had verwacht, degelijkheid en een zeer goed geluid. (beter/mooier dan de tjirpende Apollo en TPL pagers)
Ik had vroeger de Swissphone MEMO/RE329 en die was ook geweldig.
Ik ben inmiddels een ex-Galaxy v8.2 gebruiker maar zou nooit meer terug willen.
Wat ik bijvoorbeeld heel fijn vind is dat je kan switchen tussen luid en stil alarm zonder voorbeeldgeluid of tril.
Dat vond ik bij de Galaxy zeer irritant ook voor het reeds slapende gezin.

Heb er de toonhoogte en het ritme van de Motorola Pageboy II in gezet met de sound van de s.QUAD... Simpel!


Resume:

- Mooi/goed geluid
- Degelijk
- Innovatieve riemclip
- Groot genoeg display waar alles op past, plus zeer duidelijk
- Gave innovatieve led/afdrukknop
- Degelijk en makkelijk batterijdekseltje
- Tril ook in het flip-down tasje goed voelbaar


Gewoon een zeer professionele semafoon!!

Brandweer Nederland zou willen dat ze deze zouden hebben!
Galaxy v9.0 IP54 - Swissphone s.QUAD

Offline Peerke

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 30
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #91 Gepost op: 4 januari 2019, 06:10:50 »
Dank voor je reactie.

Op het eerste zicht lijkt het mij ook een prima pager met de kwaliteit die je van Swissphone mag verwachten.

Het enige grote min punt lijkt me dat de capcodes niet handmatig in en uit te schakelen zijn. Dit kun je opvangen doorverschillende gebruikersprofielen te maken maar mij isnog niet geheel duidelijk hoe dit precies werkt. Is er per capcode een profiel aan te maken zodat ik bijvoorbeeld s‘nachts een aantal codes op”stil” kan zetten en ook het flits-patroon uit kan zetten?

Graag hoor ik van jullie.

Mvg, Peerke

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #92 Gepost op: 4 januari 2019, 14:45:25 »
Correct, diverse opties voor.

Codes kunnen in diverse profielen zitten, ook met stil optie.

Online Galaxy

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 242
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #93 Gepost op: 6 januari 2019, 19:04:19 »
Wellicht off-topic maar weet iemand wat inci-01, 02 etc. betekent?
Heeft het met de mate van urgentie te maken qua groep?
Galaxy v9.0 IP54 - Swissphone s.QUAD

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #94 Gepost op: 6 januari 2019, 19:07:07 »
Dat zijn de gespreksgroepen van C2000 waar voor dat incident op gewerkt wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #95 Gepost op: 6 januari 2019, 19:07:22 »
Gespreksgroep op C2000.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

Offline GPMvdB

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #96 Gepost op: 11 februari 2019, 10:24:53 »
Op de vraag of er een woordfilter in zit, en of die met Prio kan werken, antwoordt Semafoonwinkel:

Yep, beide

Op de site van Semafoonwinkel staat dat het er NIET in zit. Wat is nu het juiste antwoord?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #97 Gepost op: 11 februari 2019, 10:26:55 »
Op de vraag of er een woordfilter in zit, en of die met Prio kan werken, antwoordt Semafoonwinkel:

Yep, beide

Op de site van Semafoonwinkel staat dat het er NIET in zit. Wat is nu het juiste antwoord?

Prio functie wel. Woordfilter blijkt er toch niet in te zitten........

Offline GPMvdB

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #98 Gepost op: 11 februari 2019, 11:56:59 »
Op de vraag of er een woordfilter in zit, en of die met Prio kan werken, antwoordt Semafoonwinkel:

Yep, beide

Op de site van Semafoonwinkel staat dat het er NIET in zit. Wat is nu het juiste antwoord?

Prio functie wel. Woordfilter blijkt er toch niet in te zitten........

Kan je een beetje uitleggen hoe die werkt? Je ziet zowel Prio 1 als P1 voorbijkomen, kan je daar beide op filteren?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #99 Gepost op: 11 februari 2019, 14:42:53 »
Kan je een beetje uitleggen hoe die werkt? Je ziet zowel Prio 1 als P1 voorbijkomen, kan je daar beide op filteren?

De prio functie wil zeggen dat de pager aan deze capcode voorrang geeft ten opzichte van andere capcodes bij een alarmering ook al staat de pager op stil. De pager zal bij het ontvangen van deze capcode altijd vol piepen en trillen. Dit heeft dus niets te maken met ‘prio 1’ of ‘P1’.

Offline StefanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
    • StefanVerkerk.nl
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #100 Gepost op: 21 maart 2019, 10:29:12 »
Sinds twee dagen heb ik deze pager nu in mijn bezit en het bevalt opzich prima. Er zijn drie verschillende geluidsniveau's: 1, 2 en 3. 3 is standje 'gehoorbeschadiging', 2 is prima in omgeving met gemiddeld 'lawaai' en 1 is prettig voor als je in een rustige ruimte bent. 1 is te zacht voor tijdens het autorijden met de radio aan. ;)

Verder is het programmeren van de pager met de aangeleverde software en de programmeerset erg fijn en uitgebreid. Veel meer opties dan bij de Jupiter/Informer.

Het enige grote nadeel wat ik tot dusver nog niet heb kunnen tackelen is dat als je veel capcodes gebruikt (ik heb er nu 34 in staan verspreid over 5 profielen) en een melding voor meerdere capcodes is, dat er per capcode een aparte melding wordt aangemaakt in je pager. Daar waar bij de Jupiter/Informer de meldingen gegroepeerd worden (net als b.v. in de P2000 monitor), zie je dat in de s.Quad de meldingen los van elkaar in je 'inbox' komen. Nadeel daarbij is ook dat op het moment dat je je geluid uit hebt staan en je een melding hebt voor 3 of 4 capcodes, je dus de melding voor capcode 1 wegdrukt, de pieper weer gaat voor capcode 2, voor capcode 3 en capcode 4. Ik zit er aan te denken om Swissphone hier een mail over te sturen met de vraag of zoiets met behulp van een firmware update ook te fixen is. Dat wat bij de Jupiter en Informer mogelijk is (3 capcodes voor 1 melding) moet bij de s.Quad lijkt mij ook prima kunnen.

Verder: een mooie pager!

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #101 Gepost op: 21 maart 2019, 14:58:03 »
Leuk Stefan!
Wat jij als laatste schetst was voor mij ook even een verandering. Ik was ook de manier van werken van de Galaxy en Precom pagers gewend.
Maar aan de andere kant kan je op deze manier wel mooi horen wie er allemaal gealarmeerd zijn. Ik vind het wel grappig. Maar je moet de andere melodieen dan niet te lang maken :-).
Ook het afspelen van WAV-files vind ik een leuke feature.

Enige was dat de pager even de kluts kwijt is en zichzelf reset bij een alarmering, waarvan in deze alarmering meer dan 5 capcodes ook in je pager geprogrammeerd staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #102 Gepost op: 21 maart 2019, 15:26:09 »
Enige was dat de pager even de kluts kwijt is en zichzelf reset bij een alarmering, waarvan in deze alarmering meer dan 5 capcodes ook in je pager geprogrammeerd staan.

Hiervoor is een firmware update beschikbaar, email me even svp.

T.a.v. de andere opmerking: deze staat op de "To-do" list ;-)

Offline StefanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
    • StefanVerkerk.nl
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #103 Gepost op: 21 maart 2019, 22:31:49 »
T.a.v. de andere opmerking: deze staat op de "To-do" list ;-)

Heb jij dit zelf ook al aangekaart bij Swissphone? En heb je zicht op of zoiets binnen niet al te lange termijn als firmware update voorbij gaat komen? Anders wil ik er ook nog wel een mailtje aan spenderen, uiteraard altijd positief opbouwend bedoeld maar wel om ook even aan te geven dat er meer vraag is. Mijn ervaring als webdesigner bij producten waar veel mensen van gebruik maken is dat als er maar genoeg mensen interesse tonen, developers ook sneller gemotiveerd zijn om een functie in te bouwen.

Wat jij als laatste schetst was voor mij ook even een verandering. Ik was ook de manier van werken van de Galaxy en Precom pagers gewend. Maar aan de andere kant kan je op deze manier wel mooi horen wie er allemaal gealarmeerd zijn. Ik vind het wel grappig. Maar je moet de andere melodieen dan niet te lang maken :-).

Het is wel grappig maar ik vind het niet functioneel. Ik had vanmiddag een woningbrand rietgedekt met 2 blusploegen, OvD-B en persvoorlichter en dan gaat mijn pager 4x achter elkaar af. Dat is wel overkill als je het mij vraagt. Zeker als je 64 capcodes aanbiedt als functonaliteit zou dat groeperen er ook wel in mogen.

Het zou ook mooi zijn trouwens als de labels ('fix texts') achter de melding zouden kunnen komen ipv ervoor. Het belangrijkste is toch echt de melding en niet de label. Maar dat is natuurlijk ook een stukje gewenning van de Jupiter/Informer.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: s.Quad Flex P2000 pager
« Reactie #104 Gepost op: 22 maart 2019, 15:10:10 »
T.a.v. de andere opmerking: deze staat op de "To-do" list ;-)

Heb jij dit zelf ook al aangekaart bij Swissphone? En heb je zicht op of zoiets binnen niet al te lange termijn als firmware update voorbij gaat komen? Anders wil ik er ook nog wel een mailtje aan spenderen, uiteraard altijd positief opbouwend bedoeld maar wel om ook even aan te geven dat er meer vraag is. Mijn ervaring als webdesigner bij producten waar veel mensen van gebruik maken is dat als er maar genoeg mensen interesse tonen, developers ook sneller gemotiveerd zijn om een functie in te bouwen.

Wat jij als laatste schetst was voor mij ook even een verandering. Ik was ook de manier van werken van de Galaxy en Precom pagers gewend. Maar aan de andere kant kan je op deze manier wel mooi horen wie er allemaal gealarmeerd zijn. Ik vind het wel grappig. Maar je moet de andere melodieen dan niet te lang maken :-).

Het is wel grappig maar ik vind het niet functioneel. Ik had vanmiddag een woningbrand rietgedekt met 2 blusploegen, OvD-B en persvoorlichter en dan gaat mijn pager 4x achter elkaar af. Dat is wel overkill als je het mij vraagt. Zeker als je 64 capcodes aanbiedt als functonaliteit zou dat groeperen er ook wel in mogen.

Het zou ook mooi zijn trouwens als de labels ('fix texts') achter de melding zouden kunnen komen ipv ervoor. Het belangrijkste is toch echt de melding en niet de label. Maar dat is natuurlijk ook een stukje gewenning van de Jupiter/Informer.

Doelgroep is brandweer, op basis daarvan worden de wensen doorgevoerd. Uiteraard kan ik ook e.e.a. initiëren, dat doe ik ook, maar de beslissingsbevoegdheid ligt niet bij mij.
Er wordt achter de schermen druk gewerkt en getest, ik werk daar aktief aan mee, en zit dus redelijk dicht op het vuur ;-)
Het positieve van deze pager is dat je middels firmware updates kunt doen, dit in tegenstelling tot de andere gangbare pagers.
Nieuws wordt uiteraard gedeeld wanneer ik daar toestemming voor krijg.