Auteur Topic: Exclude tekst  (gelezen 5591 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline enrico1972

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Exclude tekst
« Gepost op: 5 december 2015, 19:01:47 »
Hoi Peter en anderen,

Hoe kan ik bij Exclude tekst op http://www.m.frankieplankie.nl/index.php aangeven dat ik geen B1 + B2 en pst meldingen wil ontvangen ?
Ik heb het nu gedaan zoals op de foto maar dat blijkt niet te werken.


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Exclude tekst
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2015, 23:40:32 »
Enrico, net als in de zoekfunctie is er iets aan de hand met korte teksten. Wat dat exact is en of dat al was toen Frank de monitor nog beheerde is onbekend. Het heeft de aandacht, maar weet vooralsnog even niet hoe ik dit moet oplossen :(

Offline enrico1972

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Re: Exclude tekst
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2015, 14:51:45 »
Geeft niks Peter. Het heeft ook geen haast het viel me alleen op toen ik het wilde doen omdat het me wel makkelijk lijkt.

Offline enrico1972

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Re: Exclude tekst
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2016, 14:33:26 »
Hoi Peter,

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb voor mijn vraag in mijn 1e bericht omtrent de Exclude tekst.
De laatste tijd gebruik ik http://www.monitor.frankieplankie.nl/ en daar keek ik net of wat ik op de foto in mijn 1e bericht liet zien mogelijk is om die meldingen niet te vinden, en toen zag ik een ? achter Exclude staan en toen bleek dat je minimaal 3 karakters moet opgeven zie onderstaande foto.
Daardoor kan ik dus niet zeggen van. Ik wil geen B1 en B2 meldingen meer ontvangen.
Mijn vermoeden is dat als je dat naar minimaal 2 karakters zou terugbrengen dat het dan wel lukt.

Hoop dat je met deze info nog een keer er naar wilt kijken.


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Exclude tekst
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2016, 18:32:23 »
Enrico, ik heb het idee dat ik hier al eens naar gekeken heb, vermoedelijk voor iemand anders. Ik kan zo 1,2,3 geen beperking vinden, behalve dan die mededeling als je op de i klikt. Het wordt dan ook lastig oplossen als ik het probleem niet kan vinden. Maar ik hou het in mijn achterhoofd!

Offline enrico1972

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Re: Exclude tekst
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2016, 20:15:08 »
Misschien denk ik te simpel hoor Peter maar het oplossen om dus B1;B2 te kunnen plaatsen om die melding niet meer te zien lijkt mij als ik naar de tekst kijk die ik geel gemarkeerd heb dat je nu Minimaal 3 karakters moet plaatsen om het te laten lukken terug te brengen naar Minimaal 2 karakters.
En dan zou het wel moeten kunnen werken. Alleen zit dat van 3 naar 2 karakters ergens software matig vermoed ik.
Maar nogmaals misschien bekijk ik het te simpel en te logisch. Ben helaas niet technisch wat dit soort dingen aan gaat.
Ik moet het doen met proberen logisch nadenken  ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Exclude tekst
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2016, 20:23:35 »
Wat jij te zien krijgt, is alleen een stukje informatie, wat daarin staat is niet van invloed op de werking van de monitor. Ik kan daar ook 300 karakters plaatsen, maar dan verandert er functioneel gezien niets, het is (net als de mouse-over) een stukje aanvullende informatie. In de monitor zelf heb ik geen beperking kunnen vinden, daarom weet ik ook niet waar ik moet zoeken....

Offline enrico1972

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Re: Exclude tekst
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2016, 21:19:18 »
Het is niet omdat ik je niet wil begrijpen Peter maar ik snap je echt even niet. En ik heb alles wat je schrijft een paar keer gelezen.


Misschien zie ik het dan verkeerd maar wat er staat lijkt mij wel van invloed voor de werking op de monitor.
Ik zie dat pop-up scherm niet als een mous-over maar als een instructiescherm hoe je hiermee kan werken.
Het zegt namelijk het werkt als je minimaal 3 karakters per zoekwoord en maximaal 5 zoekwoorden invult gescheiden door een ; teken.

Even op voorhand de lege ruimte tussen Prio en 2 is een spatie voor daar een misverstand over gaat onstaan.

Als ik namelijk bij Exclude tekst invoer Prio 2 en dan op Save settings klik krijg ik geen enkele Prio melding meer te zien van de brandweer Rotterdam.
Terwijl ik alleen de Prio 2 meldingen niet meer wil zien.
Hij zegt dan blijkbaar ondanks dat ik Prio 2 invoer ik laat jou geen enkele melding meer zien waar Prio in voor komt.
Noem het een eigenwijze vrouw voor mijn part.

Doe ik P 1; waardoor P spatie 1 in totaal 3 plekken inneemt dan blijf ik de brandweer meldingen met P 1 gewoon zien terwijl het 3 plekken in neemt.
Echter omdat het vermoedelijk niet 3 aansluitende tekens/karakters betreft pakt hij hem niet en negeert hij het dus.
Voer ik Grip 1; in en dan Save settings krijg ik de Grip meldingen niet meer te zien bij de meldingen.
Ik heb BRW en Politie van Holland Midden en Rotterdam aanstaan en net allerlei varianten geprobeerd.

Ik denk dat als het systeem de spatie zou herkennen als een karakter zoals het in het pop-up scherm staat dat er dan al iets zou verbeteren voor wat het Prio 2 verhaal.
Maar dan zit je nog steeds met het feit dat als je B1 als 2 karakters invoert dat het systeem het niet accepteert.
Lijkt mij dan dat er toch ergens iets moet zijn wat aangepast moet worden omdat de instructie aangeeft je moet minimaal 3 karakters invoeren voor dat het werkt.

Dat je niet weet waar je moet zoeken snap ik want jij hebt het systeem niet gebouwd en daar heb ik oprecht alle begrip voor en ik ga je ook niet vragen of je het over 2 weken werkend kan hebben maar mijn gevoel zegt er zit ergens iets niet jofel.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Exclude tekst
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2016, 22:41:57 »
Ik snap wat je bedoelt, maar nogmaals (kort maar krachtig); ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar ik dit moet zoeken.