Auteur Topic: Programmeren  (gelezen 2895 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JamLaMin

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Programmeren
« Gepost op: 12 april 2009, 09:15:01 »
Hallo,
Ik heb een Jupiter Pro v9.1.

#1
Deze wil ik graag programmeren met de pc, nu heb ik hier een programmeersetje met nog zon seriele aansluiting.
Nu lees ik op http://www.pagersoftware.tk dat voor verzie 9.1 wel software te krijgen is, maar als je er dan onder kijkt staat er: Alleen voor USB programmeerset of zoiets.
Hoe zit dit?

#2
Als ik nu met deze probeer te programmeren(met een verzie er onder & met de usb verzie van de software).
Krijg ik constant meldingen (read/write error + programmingboard not responding).
Wat valt hier aan te doen?

#3
Nu is er al iets mis gegaan met programmeren volgens mij want krijg nu steeds de melding:
EEPROM no init !
or EEPROM error !
Nu heb ik al wel gelezen dat je even je oude file terug moet zetten.
Maar zonder dat die programmeerset werkt word het wellasten.
Is de pager nog op een andere manier weer aan de gang te krijgen?

M.v.g.
Jeroen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Programmeren
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2009, 09:25:27 »
Citaat van: "jamlamin"
Hallo,
Ik heb een Jupiter Pro v9.1.

#1
Deze wil ik graag programmeren met de pc, nu heb ik hier een programmeersetje met nog zon seriele aansluiting.
Nu lees ik op http://www.pagersoftware.tk dat voor verzie 9.1 wel software te krijgen is, maar als je er dan onder kijkt staat er: Alleen voor USB programmeerset of zoiets.
Hoe zit dit?

#2
Als ik nu met deze probeer te programmeren(met een verzie er onder & met de usb verzie van de software).
Krijg ik constant meldingen (read/write error + programmingboard not responding).
Wat valt hier aan te doen?

#3
Nu is er al iets mis gegaan met programmeren volgens mij want krijg nu steeds de melding:
EEPROM no init !
or EEPROM error !
Nu heb ik al wel gelezen dat je even je oude file terug moet zetten.
Maar zonder dat die programmeerset werkt word het wellasten.
Is de pager nog op een andere manier weer aan de gang te krijgen?

M.v.g.
Jeroen

Dat kan je blijven proberen tot je een ons weegt: een programmeerset met seriele aansluiting is er nooit geweest. Wel voor de printerpoort LPT1 met een 25 polige plug aan de kabel. Voor de versie Jupiter V8.6 is nog software te koop voor deze programmer en daarna is de fabriek overgestapt om voor de V9.1 uitsluitend een programma te leveren met USB support. Je zult dus een USB programmer moeten aanschaffen (of met de hand blijven programmeren). Een USB programmerkit kost 35 euro. De CD met software en driver is bij de prijs inbegrepen. Om je pager weer aan de gang te krijgen zul je echter eerst met de juiste programmer de originele gegevens er in terug moeten zetten. Helaas zijn de gegevens die je er al in had staan nu verloren gegaan. Je had beter eerst raad kunnen vragen. Misschien dat er een andere forummer in de buurt je te hulp kan schieten, maar zonder je woonplaats te vermelden lukt dat zeker niet.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Programmeren
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2009, 09:30:07 »
Citaat van: "jamlamin"
Hallo,
Ik heb een Jupiter Pro v9.1.
#1
Deze wil ik graag programmeren met de pc, nu heb ik hier een programmeersetje met nog zon seriele aansluiting.
Nu lees ik op http://www.pagersoftware.tk dat voor verzie 9.1 wel software te krijgen is, maar als je er dan onder kijkt staat er: Alleen voor USB programmeerset of zoiets.
Hoe zit dit?
#2
Als ik nu met deze probeer te programmeren(met een verzie er onder & met de usb verzie van de software).
Krijg ik constant meldingen (read/write error + programmingboard not responding).
Wat valt hier aan te doen?
#3
Nu is er al iets mis gegaan met programmeren volgens mij want krijg nu steeds de melding:
EEPROM no init !
or EEPROM error !
Nu heb ik al wel gelezen dat je even je oude file terug moet zetten.
Maar zonder dat die programmeerset werkt word het wellasten.
Is de pager nog op een andere manier weer aan de gang te krijgen?
M.v.g.
Jeroen

Hallo,


De 9.1 is alleen te programmeren met een programmeerset die je aansluit op je USB poort. Dit is een nieuwe programmeerset speciaal gemaakt voor de 9.1 en eventueel de 8.6. De rest van de oudere pagers kun je hier niet mee programmeren.
Zelfde verhaal is eigenlijk voor de oude printerpoort programmeerset, hiermee kun je tot en met de versie 8.6 programmeren. Daarna niet meer.
Als jij daar wel je 9.1 mee geprogrammeerd hebt, heb je waarscijnlijk een probleem, het kan de hele chip van binnen in de war sturen. Gezien de meldingen die je daarna krijgt lijkt dat ook al gebeurd. Je zou nog eens kunnen proberen om met een USB versie de oude file terug te zetten, anders moet hij teruggestuurd worden ter reparatie ben ik bang.
Moet je dus eerst wel een USB set kopen of bij iemand langsgaan die hem wel heeft.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline JamLaMin

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Programmeren
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2009, 09:56:39 »
Ik ga naar pasen dan maar even langs een zaak hier.
Die wou hem voor mij ook al programmeren toen ik hem kocht dus denk dat hun er wel 1tje hebben.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: Programmeren
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2009, 18:52:41 »
Mocht je nog programmeerhulp nodig zijn om de pager weer "in de lucht" te krijgen.....

ik woon in Zwolle en heb een USB programmeerstation (en een jupiter pro v.9.1) en ben best bereid te helpen.

Groet,

Henri