Auteur Topic: Antenne voor DVB-T USB stickje  (gelezen 1431 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 2jesper2

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Antenne voor DVB-T USB stickje
« Gepost op: 15 juni 2020, 15:03:18 »
Goedemiddag,

Ik kwam op internet deze antenne tegen:
https://www.allekabels.nl/dvb-t-digitenne/1606/1054420/dvb-tt2-buitenantenne-passief.html

En nu vroeg ik mij af welke connector ik nodig heb om deze op mijn DVB-T USB stickje te gebruiken. Ook las ik dat er een passieve en actieve antenne is. Is passief de juiste keuze voor de DVB-T Stick?

Deze DVB-T stick heb ik:
http://prntscr.com/t04udn

Ik wil deze antenne gebruiken voor de SDRsharp software om wat frequenties mee af te luisteren. Eventuele andere oplossingen zijn ook welkom.

(nog een vraag waar niemand waarschijnlijk antwoord op kan geven, hoeveel km range verwacht je dat deze antenne heeft?)

Groet,
Jesper

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Antenne voor DVB-T USB stickje
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2020, 15:40:59 »
Jij dacht ik heb een DVB-T(2) stick dus dan is het logisch om daar ook een DVB-T richt antenne bij te kopen?  Maar je gaat geen DVB-T(2) kijken toch, je wilt die stick gebruiken als scanner om div. frequenties mee af te luisteren.

Allereerst een antenne koop je naar het doel wat je wilt ontvangen. Dus als je naar civil of militair luchtverkeer wilt luisteren koop je liefst een antenne voor die frequentie range, etc. Als wij weten wat jij wilt beluisteren kunnen wij het beste adviseren.

Wil je een beetje van alles ontvangen dan is een Discone antenne  (Diamond D130) of een Diamond D50N een goede start. En zorg ook voor een goede coax en connectoren. (aircell 7 bijv)

Range is ook weer afhankelijk van waar het om gaat, de afstand tot de zender, hoe sterk de zender is, hoe hoog de zend maar ook ontvangst antenne staat etc.  Dus zonder info geen zinnig woord over te zeggen.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server