Auteur Topic: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??  (gelezen 8540 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Gepost op: 17 april 2008, 19:42:31 »
Hoor ik het nu goed, of kraamt die man van de A.T nu echt alles uit zijn nek

http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=46641

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2008, 21:47:18 »
Oke het mag dan aardig "amateuristisch" zijn om juist in die C2000 band te gaan zenden
maar dat zelfs die medewerker van het A.T. het heeft over zendamateurs...
volgens mij zijn het toch echt piraten, of moet je daarvoor eerst muziek uitzenden ;)

Rolf

  • Gast
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2008, 21:48:12 »
Wat ik me afvraag is dan heel simpel, namelijk "Wat storen zij?" In Limburg is ook het C2000 netwerk en is het moeilijk dat te storen. Tenzij je op die frequentie gaat zitten, alwaar C2000 gebruik van maakt. Maar als je dat doet ben je met voorbedachte rade bezig om iets te dwarsbomen.
In mijn jongere jaren had ik thuis ook een 3 meter zender. Zelf gemaakt op school. Oke, hij was wat breedbandig, maar ik kwam er wel mee tot Wieringermeer. Maar omdat ik destijds onder de rook van Schiphol woonde, stonden ze ook heel snel voor de deur. Ik stoorde Schiphol en dat wist ik. Het heeft een lieve duit gekost en heel wat rondes van mijn krantewijk.

exLid057

  • Gast
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2008, 22:24:07 »
Wat mijn eigelijk een beetje inriteerd is, dat er elkeer gezegt word dat men stoord op hulpverlenigdiensten en luchtvaart, als de kerel van A.T gewoon ballen heeft sorry van dit taal gebruikt zeg die gewoon we hebben ze uit de lucht gehaald omdat ze aan het zenden waren op freq's die daar niet voor gebruikt dient te worden, en tevens even zeggen dat ze weer 900 € hebben gevangen voor deze overtreding, klaar ben je, maar nee er moet weer van een mug een olifant gemaakt worden.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2008, 08:56:11 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Wat mijn eigelijk een beetje inriteerd is, dat er elkeer gezegt word dat men stoord op hulpverlenigdiensten en luchtvaart, als de kerel van A.T gewoon ballen heeft sorry van dit taal gebruikt zeg die gewoon we hebben ze uit de lucht gehaald omdat ze aan het zenden waren op freq's die daar niet voor gebruikt dient te worden, en tevens even zeggen dat ze weer 900 € hebben gevangen voor deze overtreding, klaar ben je, maar nee er moet weer van een mug een olifant gemaakt worden.

Wil jij mij dan even een uitdraai van je spectrum analayzer geven waaruit blijkt dat dit niet zo is? Heb het niet zo op loze aannames, daarmee maak je van een mug een olifant.

Leen Ansems

  • Gast
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2008, 10:37:35 »
Ik heb gisteren vernomen dat het ging om een clubje volk wat illegaal gebruik maakte van frequenties in de 146 MHz band. Eerder hebben forumleden in een andere rubriek het er over gehad dat dit gebeurde en AT er niks aan deed. Welnu, AT heeft toegeslagen op dezelfde dag dat je het examen zendamateur kon doen. Er zal mogelijk een storing in het C2000systeem hebben gezeten, maar de derde harmonische van 146-148 MHz ligt toch echt niet in het gebied 380-400 MHz waar C2000 globaal in werkt. Daarom gaan mijn vermoedens steeds sterker worden dat de perswoordvoerder helemaal niet bij AT werkt, maar bij de politie en zelf een verhaaltje in elkaar heeft gezet.
Mvg,
Leen

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2008, 10:40:43 »
Ik denk eerder dat gezien de frequenties, het NRK op hun 5 L kanalen in de 146 MHz er last van zou kunnen hebben gehad.

Offline Rolf-Lim-z

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2008, 20:10:19 »
Citaat
Ik denk eerder dat gezien de frequenties, het NRK op hun 5 L kanalen in de 146 MHz er last van zou kunnen hebben gehad.

In Zuid-Limburg zit met ook op L5 van het NRK alleen word deze freqwentie niet gebruikt door het NRK in zuidlimburg omdat valk over de grens een duitse transport onderneming zit op deze freqwentie.

Groetjes Rolf_lim_z
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2008, 20:36:00 »
Citaat van: "Rolf-Lim-z"
In Zuid-Limburg zit met ook op L5 van het NRK alleen word deze freqwentie niet gebruikt door het NRK in zuidlimburg

Zitten ze er nou wel of niet op?
Dat Limbo's zal ik denk ik wel nooit verstaan  ;)

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2008, 21:07:27 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik heb gisteren vernomen dat het ging om een clubje volk wat illegaal gebruik maakte van frequenties in de 146 MHz band. Eerder hebben forumleden in een andere rubriek het er over gehad dat dit gebeurde en AT er niks aan deed. Welnu, AT heeft toegeslagen op dezelfde dag dat je het examen zendamateur kon doen. Er zal mogelijk een storing in het C2000systeem hebben gezeten, maar de derde harmonische van 146-148 MHz ligt toch echt niet in het gebied 380-400 MHz waar C2000 globaal in werkt. Daarom gaan mijn vermoedens steeds sterker worden dat de perswoordvoerder helemaal niet bij AT werkt, maar bij de politie en zelf een verhaaltje in elkaar heeft gezet.
Mvg,
Leen

De naam van die perswoordvoerder (Rogier Verhagen) komt vaker voor op internet (google) dus dat zal wel kloppen.
Een woordvoerder is vaak geen techneut of die rampenfrequenties in de 146 MHz zijn nog helemaal niet afgeschreven. In elk geval zijn ze niet in gebruik (geweest) bij de politie :?
Hier ook nog een artikel over hetzelfde in De Gelderlander

p.s. Er staat trouwens ook nog een aardig stukje over de NRK communicatie tijdens de "Bloesemtocht"

Offline Rolf-Lim-z

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2008, 22:04:12 »
sumerend voor iedereen die niet geloofd dat het een qwestie van geduld is tot heel Nederland Limburgs l*lt.

Het Rode Kruis gebruikt L-5 niet omdat er een duitse transort onderneming op zit.
L-5 word wel intensief gebruikt door lieden die daar niet thuis horen.

Zo beter?
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: c2000 plat met 25wat zend vermogen ??
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2008, 22:23:23 »
Het is me geheel duidelijk Rolf, dank je wel.