Auteur Topic: RAVU nog analoog?  (gelezen 10937 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Henk Voortwijs

  • Gast
RAVU nog analoog?
« Gepost op: 2 september 2007, 15:45:58 »
Ik hoorde zojuist van een scannerluisteraar dat de RAVU nog gewoon op de analoge frequenties te beluisteren valt. Er stond hier in de straat een ambulance en daar kon ik ook geen C2000 mobilofoon in ontdekken.
Terwijl ik had begrepen dat de hulpdiensten in de regio Utrecht inmiddels allemaal op C2000 werken.

Michael

  • Gast
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2007, 15:55:25 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Ik hoorde zojuist van een scannerluisteraar dat de RAVU nog gewoon op de analoge frequenties te beluisteren valt. Er stond hier in de straat een ambulance en daar kon ik ook geen C2000 mobilofoon in ontdekken.
Terwijl ik had begrepen dat de hulpdiensten in de regio Utrecht inmiddels allemaal op C2000 werken.

Ze kunnen ook contact met elkaar opnemen via de GSM

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2007, 19:17:43 »
Citaat van: "Michael"
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Ik hoorde zojuist van een scannerluisteraar dat de RAVU nog gewoon op de analoge frequenties te beluisteren valt. Er stond hier in de straat een ambulance en daar kon ik ook geen C2000 mobilofoon in ontdekken.
Terwijl ik had begrepen dat de hulpdiensten in de regio Utrecht inmiddels allemaal op C2000 werken.

Ze kunnen ook contact met elkaar opnemen via de GSM

Ja dat kan , maar is niet altijd handig in spoedeisende situaties.
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2007, 10:41:16 »
Dat is wel apart. Vorige week hadden wij trouwens bij een inzet (NRK) nog de RAVU op bezoek, en de mannen hadden gewoon C2000-porto's aan de riem hangen. En ik begreep tevens van onze verbindingscoordintor dat de MKA al het analoge spul er uit had gegooid...

groet, Michel
UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2007, 13:21:32 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Ik hoorde zojuist van een scannerluisteraar dat de RAVU nog gewoon op de analoge frequenties te beluisteren valt. Er stond hier in de straat een ambulance en daar kon ik ook geen C2000 mobilofoon in ontdekken.
Terwijl ik had begrepen dat de hulpdiensten in de regio Utrecht inmiddels allemaal op C2000 werken.

Dus zoals vorige schrijver reeds melde misschien alles wel via porto?!
Groet,
MarcD

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #5 Gepost op: 3 september 2007, 18:33:43 »
en als het zo is welke frequenties zitten ze dan op
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #6 Gepost op: 3 september 2007, 19:19:15 »
Porto in hfkit in de auto of zo? Auto ter plaatse porto mee naar boven?

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #7 Gepost op: 3 september 2007, 19:28:47 »
Citaat van: "kevin27"
en als het zo is welke frequenties zitten ze dan op

C2000 porto wel te verstaan!
Groet,
MarcD

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2007, 19:38:47 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Ik hoorde zojuist van een scannerluisteraar dat de RAVU nog gewoon op de analoge frequenties te beluisteren valt. Er stond hier in de straat een ambulance en daar kon ik ook geen C2000 mobilofoon in ontdekken.
Terwijl ik had begrepen dat de hulpdiensten in de regio Utrecht inmiddels allemaal op C2000 werken.

ik vroeg het omdat ik uit deze tekst begrijp dat ze analoog  zitten daarom mijn vraag
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #9 Gepost op: 3 september 2007, 19:55:49 »
Ga er maar vanuit dat de RAVU NIET analoog werkt. Ik heb wat rond geinformeerd, en voor zover ik het kan nagaan werkt de ravu gewoon op C2000, al dan niet via porto of mob. Ik heb zaterdag nog een dienst waarbij ik de RAVU verwacht, ik zal dan voor het gemak als het kan even naar de mobilofonen kijken in een voertuig.
UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #10 Gepost op: 3 september 2007, 20:08:39 »
Citaat van: "Scanvia"
Ga er maar vanuit dat de RAVU NIET analoog werkt. Ik heb wat rond geinformeerd, en voor zover ik het kan nagaan werkt de ravu gewoon op C2000, al dan niet via porto of mob. Ik heb zaterdag nog een dienst waarbij ik de RAVU verwacht, ik zal dan voor het gemak als het kan even naar de mobilofonen kijken in een voertuig.

Heel hulpverlenend Nederland werkt inmiddels met C2000. Zelfs de politie Amsterdam, alleen is daar nog sprake van een koppeling met analoog.

Geen enkele andere regio en/of dienst werkt nog analoog. Indianenverhaal dus...

Groeten, Peter.

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2007, 12:59:23 »
Citaat van: "hunter"
Geen enkele andere regio en/of dienst werkt nog analoog. Indianenverhaal dus.

Dat dacht ik dus ook. Maar deze jongeman kom mij wel precies vertellen wat de melding was, waar de ambulance voor was gekomen. Zodoende toch maar even een berichtje/vraagje op de forum.

Offline Stefan uit 8terberg

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 252
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2007, 21:29:52 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Citaat van: "hunter"
Geen enkele andere regio en/of dienst werkt nog analoog. Indianenverhaal dus.

Dat dacht ik dus ook. Maar deze jongeman kom mij wel precies vertellen wat de melding was, waar de ambulance voor was gekomen. Zodoende toch maar even een berichtje/vraagje op de forum.

hoi henk ,

die meldingen kan je gewoon meelezen met Mobitex .

groet Stefan
No Farmers , No Food

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2007, 16:00:57 »
Citaat van: "Stefan uit 8terberg"
hoi henk ,
die meldingen kan je gewoon meelezen met Mobitex .
groet Stefan

O.K. Hij vertelde echter dat hij op de scanner nog kon meeluisteren en daar ook de melding had gehoord. Als ik hem weer eens zie, zal ik eens vragen hoe e.e.a. nu precies zit.

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: RAVU nog analoog?
« Reactie #14 Gepost op: 16 september 2007, 17:51:22 »
Zojuist stond de RAVU voor mijn deur, geen analoge communicatie, maar C2000. Helaas niet in de gelegenheid geweest om in de ambu te kijken...

gr. Michel
UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager