Wat aanvulling a.h.v wat ik de afgelopen dagen gezien heb. De eerste twee letters van de missie code:
De eerste letter geeft aan wie de vlucht uitvoert:
1 USAFE tankers (incl tdy)
6 AMC KC-10 missions
7 AMC KC-135 missions
8 AMC KC-135/KC-46 missions
A AMC C-17/C-5 eastcoast based
C PACAF KC-135 missions
D ANG KC-135 missions
G AMC C-130
J ANG C-17 missions
L PACAF Cargo
P AMC C-17/C-5 westcoast based
Q AFRC missions (careful with Assic units)
R Canadian Forces
S stationary? (Ground testing)
X AFRC C-5 missions
Z AMC AAR missions
De tweede letter lijkt iets over de leg (stukje route) te zeggen, maar veel is me nog onduidelijk. Wat opvalt en interessant is, is dat als de tweede letter een J is, het een positioneringsvlucht lijkt. Een V s meestal de al dan niet lege) vlucgt terug naar huis, of naar het startpunt van de volgende missie. P (petrol?) lijken refueling legs Bijvoorbeeld Gold 04 vloog van McGuire naar Prestwick onder 9JH (positionerings vlucht) en onder 6PH terug naar Bangor (refueling missie). Ik verwacht dat hij onder 6VH terug naar McGuire gaat
tweede letter, wat gedachten:
A cargo leg also used for live nukes, A = hazardous cargo?
B cargo leg
E training? always a tanker, always EN
F
J positional leg from home base
L
M cargo leg non hazardous cargo? (ferry flights are always MR)
N
P refueling leg
Q cargo leg PQB C-17A flight to RAF Ascencion
S
U training
V positional leg to homebase, or next startpoint