Auteur Topic: Birdy woordfilter gebruiken  (gelezen 9601 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2020, 17:29:47 »
Tonen/niet tonen middels woordfilter zal ik zoals gezegd even uitproberen. Zelf ook benieuwd naar.
We zitten inmiddels op versie R3, wellicht zitten er nog onderhuidse veranderingen tov de R2 welke ik niet ken.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2020, 08:15:42 »
1) Meldingen waarvan het woord niet in het woordfilter staat, kun je als stil laten binnen komen.  Niet zichtbaar in het display gaat niet.

2) De codes welke gealarmeerd zijn, worden aan het einde van de melding, in de programmeervolgorde opgesomd.

3) Het afgespeelde geluid is dat van de 1e geprogrammeerde code.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: 24 november 2020, 08:38:06 »
Excuses, vergissing.
P2KFlex.nl liet de monitorcode van regio MWB (1201999) niet zien. Daardoor ging ik ook even de mist in.
Ik heb 2 testen gedaan, programmering met plaats gevolgd door monitor, en programmering met monitor gevolgd door plaats.

Edit:
3) Het afgespeelde geluid en display kleur is dat van de hoogste CAP code (1201999).

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: 24 november 2020, 12:52:30 »
Bedankt voor het testen!

Ik denk dat de Informer voor mij persoonlijk een betere keuze is. Daarmee kan ik d.m.v. een progset zorgen dat berichten naar de monitorcode die niet aan het woordfilter matchen onzichtbaar in de maildrop worden geplaatst? Dus geen geluid, tril of scherm die inschakelt?

Wel jammer dat dit niet met de Birdy kan. Ik vind het qua robuustheid en andere opties (mooi dock, contacten, relais) de betere pager.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: 24 november 2020, 13:15:17 »
Bedankt voor het testen!
Ik denk dat de Informer voor mij persoonlijk een betere keuze is. Daarmee kan ik d.m.v. een progset zorgen dat berichten naar de monitorcode die niet aan het woordfilter matchen onzichtbaar in de maildrop worden geplaatst? Dus geen geluid, tril of scherm die inschakelt?

Inderdaad geen geluid, tril of scherm die inschakelt in maildrop, tenzij jij bepaalt dat bijv. een korte piep wel moet.
Woordfilter is geen CTK of brandweer eis. Wat je krijgt is dus een extraatje.
Toch kent het ook nadelen:
- Bij maildrop blijft de rode LED knipperen. Op zich logisch, zijn ongelezen meldingen (welke je wel kunt lezen, hij bewaart er 5 per CAP-code, max. 15 CAP-codes).
- Komt er direct na een normale melding een maildrop melding, dan resulteert dit in een hele korte pieptoon van de normale melding.
- Filterwoorden als Zeistseweg (ik noem maar iets) komen ook binnen wanneer je Utrecht als filter gebruikt. Gebruik daarom in dit geval Zeist UT.
- Bij handmatig alarmeren is het aan de vaardigheid van de centralist afhankelijk of iets foutloos getyped is.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: 24 november 2020, 13:45:27 »
Is wel een lastige keuze nu voor mij tussen de Birdy en Informer.

Momenteel komen de meldingen bij mij via Discord binnen op mijn telefoon met zeer specifieke filtering. Echter komt het weleens voor dat mijn internetverbinding eruit ligt, of Discord (of dat mijn telefoon op stil staat). Vandaar dat ik een pager erbij wil hebben. Is toch een stuk betrouwbaarder. Ik zoek daarom ongeveer dezelfde functies als in mijn paging script, wat niet helemaal haalbaar is qua verwachting.

Ik zit in een regio waarbij 3 Lifeliners kunnen worden opgeroepen. Dat resulteert dus in een constant knipperende LED op de Informer.

Anders moet ik misschien een pager kopen voor alleen de meldingen van korps Vianen, zonder de RAC, LL1 t/m 3 en de persinfo code te monitoren.

Zijn bij de Birdy capcodes handmatig in of uit te schakelen voor het geval ik een keer de RAC monitorcode mee wil laten lopen?

Je hebt niet toevallig een Black Friday aanbieding voor de Birdy + progset?  ::)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: 24 november 2020, 14:17:53 »
Bij de Birdy zijn de CAP-codes handmatig in -en uit te schakelen.
Je zou met de Birdy programmer ook profielen kunnen aanmaken.
Over rode LED bij informer zou je plakbandje kunnen doen.
Black Friday doen wij niet aan. Is niks anders dan eerst de prijzen verhogen, en ze dat weekend weer verlagen ;-)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #22 Gepost op: 24 november 2020, 20:25:21 »
Kan je bij de Birdy ervoor kiezen om berichten te ontvangen zonder dat de notificatie-LED gaat knipperen? Maar zodra er een woordfilter match geweest is dat hij wel knippert? Ik heb het dan niet over knipperen tijdens het ontvangen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #23 Gepost op: 24 november 2020, 20:33:10 »
Je kunt kiezen, rood, groen, beide of geen.
Kan per CAP-code en ook per filterwoord.
Dus bijv. monitor of Lifeliner zonder LED of bijv. alleen groen, en indien filter mét beide LED's. Om eens iets geks te noemen ;-)
Idem voor display kleur, geluid, trillen etc. Vrij uitgebreid.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #24 Gepost op: 26 november 2020, 14:24:09 »
Ik zit nog steeds te twijfelen welke pager ik moet kopen.  :-\

Ik heb nog een vraag over de Birdy:

Ik weet dat je een melding stil en zonder LED's kan laten binnenkomen. Kan je er ook voor kiezen om het scherm niet op te laten lichten bij ontvangst? Handig voor wanneer je de monitorcode van de provincie/regio erin hebt staan en je alleen toeters en bellen wilt als er een woordfilter match is.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #25 Gepost op: 26 november 2020, 15:24:53 »
Ik zit nog steeds te twijfelen welke pager ik moet kopen.  :-\

Ik heb nog een vraag over de Birdy:

Ik weet dat je een melding stil en zonder LED's kan laten binnenkomen. Kan je er ook voor kiezen om het scherm niet op te laten lichten bij ontvangst? Handig voor wanneer je de monitorcode van de provincie/regio erin hebt staan en je alleen toeters en bellen wilt als er een woordfilter match is.

Je kunt kiezen om de achtergrond verlichting bij een bepaalde code uit te laten.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #26 Gepost op: 26 november 2020, 16:23:10 »
Bedankt voor alle hulp en informatie. Ik heb zojuist een Birdy en progset besteld. :)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #27 Gepost op: 26 november 2020, 16:42:09 »
Bedankt voor alle hulp en informatie. Ik heb zojuist een Birdy en progset besteld. :)

Gezien, bedankt voor de bestelling  :)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #28 Gepost op: 4 december 2020, 17:40:54 »
Inmiddels in het bezit van de pager. Ben nu aan het testen met profielen, maar ik kan het volgende niet doorgronden:

Pager ter test geprogrammeerd met groepscode 2029568.

Pager staat op alleen piepen: profiel aangemaakt waarbij hij moet trillen: trilt niet.
Pager staat op trillen en piepen: profiel aangemaakt waarbij het NIET moet trillen: trilt wel.

Het profiel staat aangevinkt bij identiteiten.

Misschien dat iemand uit kan leggen wat ik fout doe? Eventueel met een bestandje met daarin werkende profielen zodat ik misschien de logica inzie. :)

Edit:

Ik kreeg net een melding in de software dat gebruikersprofielen incompatibel zijn met mijn pager en de optie is nu uitgeschakeld.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #29 Gepost op: 4 december 2020, 17:52:58 »
Had de optie per ongeluk uitgezet in software, dat werkt weer gelukkig. Echter nog geen clou hoe ik de profielen moet instellen.