Auteur Topic: OAR AR-DV met eSPYonARD-V1 vul ik mijn scannerlijst zo goed in ?  (gelezen 2899 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
OAR AR-DV met eSPYonARD-V1 vul ik mijn scannerlijst zo goed in ?
« Gepost op: 2 augustus 2018, 16:21:38 »
Hallo allemaal,

ik ben een totale NOOB in de scanner wereld dus als ik iets doms zeg mijn excuses hiervoor alvast.
maar ik heb een AOR scanner gekocht daarbij heb ik de licentie + software van eSPYonARD-V1 (Butel)  gekregen nu heb ik als test een aantal DMR kanalen ingevuld.
en ik zie ook netjes mijn bank 0 scanner op deze frequenties.  maar mijn vraag is eigenlijk wat moet ik allemaal invullen of juist niet ?. ik heb begrepen dat de DV1 DMR zelf decodeert .
dus ik heb een lijstje gemaakt die ziet er als volgt uit.



Ik hoor graag van jullie of dit goed is of moet ik nog wat toevoegen ?.  als mensen voorbeeld scanner lijsten hebben voor AOR in .rsf formaat wat eSPYonARD-V1 gebruikt.
dan hou ik me ook aanbevolen. of als iemand in Zwolle regio woont met een passende lijst GRAAG zelfs.


Groet,  Andre

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: OAR AR-DV met eSPYonARD-V1 vul ik mijn scannerlijst zo goed in ?
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2018, 13:57:25 »
Wat ik zie ARC-DV1 maar dat terzijde. Als je het gemakkelijk wilt doen zou ik de kolom 'Mode' op Auto zetten. De kolom "Step" zou ik op 6.25 zetten.
Afhankelijk of er eerder frequenties in de bank hebben gestaan forceer ik 'Pass'of Off. De squelch heb ik op Level staan.
'IF Bandwidth' wordt tijdens 'Auto' mode door de scanner zelf geregeld. Verder vul ik niets in, ja misschien de kolom 'AGC' op Medium.
Succes!

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: OAR AR-DV met eSPYonARD-V1 vul ik mijn scannerlijst zo goed in ?
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2018, 15:32:42 »
Wat ik zie ARC-DV1 maar dat terzijde. Als je het gemakkelijk wilt doen zou ik de kolom 'Mode' op Auto zetten. De kolom "Step" zou ik op 6.25 zetten.
Afhankelijk of er eerder frequenties in de bank hebben gestaan forceer ik 'Pass'of Off. De squelch heb ik op Level staan.
'IF Bandwidth' wordt tijdens 'Auto' mode door de scanner zelf geregeld. Verder vul ik niets in, ja misschien de kolom 'AGC' op Medium.
Succes!

Hoi faramir

Bedankt voor je reactie super ..
Weet jij toevallig waar ik al die informatie kan vinden al die afkorringen en dergelijke want ik heb bij de meesten geen idee wat ze doen

Is er geen lijst waarin al deze afkortingen wordt toegelicht ?



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: OAR AR-DV met eSPYonARD-V1 vul ik mijn scannerlijst zo goed in ?
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2018, 22:32:05 »
Hoi faramir

Bedankt voor je reactie super ..
Weet jij toevallig waar ik al die informatie kan vinden al die afkorringen en dergelijke want ik heb bij de meesten geen idee wat ze doen

Is er geen lijst waarin al deze afkortingen wordt toegelicht ?

Een lijst weet ik niet te vinden. Het meeste wat ik er van weet komt via de zoekfunctie hier, Google, en handleidingen van AOR en het RadioReference forum. Daar is ook veel te vinden per fabrikant. De seriele commando lijsten van AOR verduidelijken ook wel het een en ander. Daarnaast is dit forum een goede bron. Er is altijd bereidheid om je te helpen, mits je er zelf het nodige aan doet om antwoorden te vinden. Daarom ga ik eerst met de zoekfunctie hier aan de gang en vervolgens met RR, Google, wiki enz.
Als er afkortingen worden gebruikt voor jouw scanner is de handleiding je eerste aanknopingspunt. Ik ben ook begonnen met de handleiding van de DV1 (helemaal) te lezen voordat ik de scanner zelf aangezet had. Ook uit de handleiding van de AOR AR-5000 heb ik een hoop informatie kunnen halen over verschillende termen.

Geloof het of niet maar ik vraag liever waar ik wat kan vinden over iets ipv een hapklaar antwoord. Zo heb ik voldoende vragen over Tetra en vond een document van 1100 blz. Daar ben ik nog niet op de helft, maar toch al veel wijzer geworden.

Succes, het zal een boeiende ontdekkingsreis zijn!


Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk