Auteur Topic: Logo  (gelezen 9811 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Logo
« Gepost op: 29 januari 2017, 18:20:03 »
Iemand handig met foto/afbeeldingbewerking? De beste versie die ik van het p2kflex logo heb kunnen vinden (ben afhankelijk van wat Frank destijds in elkaar heeft geknutseld) is deze :



Als ik die (online) omzet naar SVG dan wordt het toch niet helemaal wat ik wil, die schaduw/waas wordt dan een beetje vaag.

Is iemand in de mogelijkheid om dit logo op een nette wijze om te zetten naar SVG?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Logo
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2017, 20:45:32 »
Ik heb iets geprobeerd vanuit adobe illustrator.
Eigenlijk heb je een vectorbestand nodig dus, maar dit is pixel...


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Logo
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2017, 21:10:29 »
Dat was juist de bedoeling, converteren naar vector ;) Maar in elk geval bedankt! Vermoedelijk heb ik al iets :)

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Logo
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2017, 21:14:11 »
Als je wil kan ik het ook natekenen in illustrator, dan heb je een 100% schaalbaar logo (met of zonder schaduw)

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Logo
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2017, 01:48:27 »
Ik kan aardig met Blender3d uit de voeten. Als ik kan helpen, hoor ik het wel.
QRO, einde probleem!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Logo
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2017, 08:42:57 »
Ik kan aardig met Blender3d uit de voeten. Als ik kan helpen, hoor ik het wel.

Kijk eens wat je kunt met het logo uit de startposting? Ben benieuwd :)

Geldt ook voor Mark Schutte. Kijk maar hoeveel tijd je eraan wilt besteden en hoe perfect je het wilt maken. Nu is het net iets te klein om groot weer te geven of, voor wat voor toepassing dan ook, af te drukken. Heb nog net geen concrete plannen voor stickers of spandoeken maar denk dat het toch wel wat beter kan dan het nu is ;)

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Logo
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2017, 16:28:13 »
Goed, ik zet wat op wat een clone is van wat ik zie. Daarna kan je nog alle kanten op.
QRO, einde probleem!

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Logo
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2017, 23:17:03 »
Hoop dat je daar meer mee kan. SVG export in Blender is stuk. Dus ik heb ze met de hand nagetrokken zover mogelijk en gerenderd. Je kan er met Inkscape altijd nog een SVG van maken Indien nodig kan ik dat ook voor je doen maar dan moet ik precies weten wat je wil hebben.



Een hoge contrast versie:



Zou er iets anders moeten, just gimme a call...
QRO, einde probleem!

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Logo
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2017, 01:54:20 »
Of iets meer 3d:



Of nog iets meer 3d:



Of zelfs nog meer 3d:



+ textures en materials:



Ik hoor wel of ik op de goeie weg zit. Tijd om te gaan pitten ;)
QRO, einde probleem!

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Logo
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2017, 06:50:41 »
Nice!!
Groeten, Martijn

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Logo
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2017, 08:35:19 »
Daar zitten zeker een paar hele mooie tussen Rexodus, bedankt! :) Om het een beetje gelijkend op de huidige te laten worden, is het mogelijk om de achtergrond transparant te maken, maar wel met die schaduw/glow? Vervolgens meen ik mij te herinneren dat transparante PNG met deels transparante schaduws (verschillende niveaus van transparantie) beter uit de bus komt dan transparante GIF.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Logo
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2017, 19:52:27 »
Voor online gebruik worden meestal .png bestanden gebruikt met transparantie.
Aan een gif-bestandje kun je weer een animatie toevoegen (zie scanner met ledjes links en museum-logo onder)
Moet het "p2k" perse wit zijn? lichtgrijs is ook mooi of wit binnen een grijs vlakje.
Als ik even tijd heb van de week zal ik nog een paar simpele varianten maken in Adobe illustrator

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Logo
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2017, 20:30:59 »
Daar zitten zeker een paar hele mooie tussen Rexodus, bedankt! :) Om het een beetje gelijkend op de huidige te laten worden, is het mogelijk om de achtergrond transparant te maken, maar wel met die schaduw/glow? Vervolgens meen ik mij te herinneren dat transparante PNG met deels transparante schaduws (verschillende niveaus van transparantie) beter uit de bus komt dan transparante GIF.

Ik heb geen ervaring met SVG/PNG/JPG/BMP. Sterker, ik heb helemaal geen ervaring met formaten waarbij ik iets moet uitwisselen in 3d. Ooit begonnen met een gekraakte versie van Max3d omdat ik de renders zo cool vond. En toen van ellende maar aan Blender begonnen omdat ik niet elke keer na een verse install zin had om software te kraken. Komt erop neer dat ik een woos ben op dat gebied. Nog steeds lerende, elke dag.

Gewoon doordrammen! Hoe langer, hoe beter.
QRO, einde probleem!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Logo
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2017, 21:41:08 »
Rexodus ik vind de laatste 2 erg mooi. Maar begrijp ik dat transparantie geen optie is? Wellicht kun je er dan eentje maken met een zwarte achtergrond? Die 'blendt' dan mooi in op de monitor ;)

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Logo
« Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2017, 19:22:01 »
Sry late reactie...

Zie mail, Hunter.
QRO, einde probleem!