Auteur Topic: Discriminator uitgang op...  (gelezen 3753 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Discriminator uitgang op...
« Gepost op: 10 augustus 2008, 21:30:10 »
Beste,

... Astrid blackbox data ontvanger. Ik zal mijn probleem eens even uitleggen. Ik heb de paging berichten van het astrid netwerkt al ongeveer 2.5 jaar gedecodeerd met een pc. Deze pc staat dus dag en nacht op. Dit kan op jaarbasis erg prijzig zijn. Nu heb ik ook een laptop ZONDER serial port, en heb ook al gelezen dat usb naar serial converters niet samengaat met het programma PDW. Nu op de laptop kan ik één en ander decoderen met de "hoofdtelefoonuitgang" op scanner, maar in de berichten zitten veel errors en ik krijg het niet fatsoenlijk bijgesteld! Nu is mijn vraag: is het mogelijk op mijn astrid blackbox data ontvanger een discriminator uitgang te laten maken (eventueel door discriminator) en deze verbinden met een male-male 3.5 jackplug met de microingang van mijn laptop. Zit ik dan nog met errors en is hier ook een zéér juiste afstelling van het microfoonvolume nodig?

MVG Jos

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Discriminator uitgang op...
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2008, 07:27:10 »
Citaat van: "Jos"
... Astrid blackbox data ontvanger. Ik zal mijn probleem eens even uitleggen. Ik heb de paging berichten van het astrid netwerkt al ongeveer 2.5 jaar gedecodeerd met een pc. Deze pc staat dus dag en nacht op. Dit kan op jaarbasis erg prijzig zijn. Nu heb ik ook een laptop ZONDER serial port, en heb ook al gelezen dat usb naar serial converters niet samengaat met het programma PDW. Nu op de laptop kan ik één en ander decoderen met de "hoofdtelefoonuitgang" op scanner, maar in de berichten zitten veel errors en ik krijg het niet fatsoenlijk bijgesteld! Nu is mijn vraag: is het mogelijk op mijn astrid blackbox data ontvanger een discriminator uitgang te laten maken (eventueel door discriminator) en deze verbinden met een male-male 3.5 jackplug met de microingang van mijn laptop. Zit ik dan nog met errors en is hier ook een zéér juiste afstelling van het microfoonvolume nodig?

Vooral onder Windows XP zijn er goede resultaten te halen, maar succes is niet verzekerd. Zowel de kwaliteit van de geluidskaart als de instellingen van PDW spelen hierbij een rol. Er is geen standaardrecept te geven voor de ontvangst van Astrid Paging via de geluidskaart. Een kwestie van uitproberen dus, en kijken welke instellingen van PDW op jouw PC het beste werken.

Een alternatief is om voor weinig geld een oude laptop met seri ële poort te kopen. Zelf gebruik ik dit apparaat. Gebruikt maar 15 W.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Discriminator uitgang op...
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:15:07 »
Aan zo een microclient had ik zelf ook al gedacht maar deze hebben zeer weinig geheugen en ik sla elke melding op. 2de hands vind je deze microclient niet snel en nieuw zijn ze erg duur heb ik me laten wijsmaken. Heb zelf ook een oude laptop gekocht met serial port maar dit is slecht afgelopen, werkend gekocht ik kom thuis kapot.

MVG Jos

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Discriminator uitgang op...
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:26:38 »
Citaat van: "Jos"
Aan zo een microclient had ik zelf ook al gedacht maar deze hebben zeer weinig geheugen en ik sla elke melding op. 2de hands vind je deze microclient niet snel en nieuw zijn ze erg duur heb ik me laten wijsmaken.

Ik heb een 4 GB CompactFlash-kaart in mijn Microclient. Kun je best wat meldingen mee opslaan.

Citaat van: "Jos"
Heb zelf ook een oude laptop gekocht met serial port maar dit is slecht afgelopen, werkend gekocht ik kom thuis kapot.

Dat is spijtig.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Discriminator uitgang op...
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:41:41 »
En weet u of iemand anders waar deze 2de hands eventueel nieuw te koopop staan. Of iemand op dit forum die er eentje kan missen. Liefst windows xp GEEN LINUX!

MVG Jos

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Discriminator uitgang op...
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2009, 15:46:03 »
Citaat van: "Jos"
En weet u of iemand anders waar deze 2de hands eventueel nieuw te koopop staan. Of iemand op dit forum die er eentje kan missen. Liefst windows xp GEEN LINUX!

viewtopic.php?f=7&t=15648&p=140669