Auteur Topic: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?  (gelezen 6171 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline bcaa

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Gepost op: 4 september 2011, 12:39:14 »
Ok ik zit met een probleem.

Het begon dat ik digitenne van kpn aanschafte.
Zodra ik een keuken apparaat in de keuken aanzette dan ging het beeld van de tv helemaal trillen en kwamen er soort van balken in het scherm.
Eerst dacht ik dat het de tv was, maar kwam erachter dat wanneer ik de dvd speler aanzette en toen de keukenapparaat, het beeld goed bleef.
Het lag dus aan het digitenne kastje.

Nu ik sinds kort een scanner hebt, krijg ik hetzelfde probleem.
Als ik me computer of laptop (en die aangesloten zit op het stopcontact) dan gaat de scanner storen als een gek

Ik heb al wat dingen probeert, zoals de scanner verder weg te zetten enzo maar dat helpt niet.
Het komt erop neer dat de trilling (of wat het ook is) door het stopcontacten gaan die voor storing zorgt aan diggitenne kastje en me scanner.

Het begint behoorlijk irritant te worden en ik weet niet wat ik eraan kan doen.
Iemand een idee?
Misschien dit ook niet echt het goeie forum voor is om deze vraag neer te leggen, maar heb geen idee welk forum ik dan moet zijn.
MIDLAND Alan 42 multi

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #1 Gepost op: 4 september 2011, 16:21:43 »
volgens mij heeft dit te maken met je "aarde" in huis.

Ik heb dit zelfde met geluid, als ik op mijn stereo een apparaat aansluit (computer, iphone etc) dat verbonden is met de stroom, komt er altijd een brom mee.

Oplossing heb ik helaas niet voor je.
Groet,
Stephan

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #2 Gepost op: 4 september 2011, 20:08:00 »
Mja... Zou aarde kunnen zijn...

Dat kan je aangeven bij het energiebedrijf. Dan komen ze meten...

Het kan ook in dezelfde groep liggen...
Nét over de top van de max ampére, maar nét te weinig om uit te schakelen?!

Ik geef mijn bek ook maar een duw bij het laatste...
Ik heb electro gedaan (vroeger) maar  :-[ (Schaam) ik weet er niets meer van...

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2011, 08:01:03 »
volgens mij heeft dit te maken met je "aarde" in huis.

Ik heb dit zelfde met geluid, als ik op mijn stereo een apparaat aansluit (computer, iphone etc) dat verbonden is met de stroom, komt er altijd een brom mee.

Oplossing heb ik helaas niet voor je.

Dat is duidelijk iets anders. Voor jou is de oplossing zoiets: http://www.new-line.nl/nl/di-box-stagecube/ground-loop-isolator_12698.htm

@hierboven: Als het goed is kan de bedrading wel meer hebben dan de standaard 16A die een zekering kan hebben. Daar in de buurt komen mag best, dat zou geen storing mogen opleveren.

Offline bcaa

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2011, 13:43:13 »
volgens mij heeft dit te maken met je "aarde" in huis.

Ik heb dit zelfde met geluid, als ik op mijn stereo een apparaat aansluit (computer, iphone etc) dat verbonden is met de stroom, komt er altijd een brom mee.

Oplossing heb ik helaas niet voor je.

Dat is duidelijk iets anders. Voor jou is de oplossing zoiets: http://www.new-line.nl/nl/di-box-stagecube/ground-loop-isolator_12698.htm

@hierboven: Als het goed is kan de bedrading wel meer hebben dan de standaard 16A die een zekering kan hebben. Daar in de buurt komen mag best, dat zou geen storing mogen opleveren.

Denk je niet dat het door slechte aarde te maken heeft?
Ik ben beetje aan het rondsurfen geweest en ben al wat tegen gekomen wat verteld dat het te maken heeft met geen aarde stekker.

En ik denk dat dat ook wel klopt, want me laptop heeft geen aarding stekker.
en als ik laptop aanzet gaat me scanner storen wat ook geen aarding stekker heeft.
Zet ik me pc aan, die wel een aarding stekker heeft, dan stoort me scanner niet.

MAarja me keuken apparatuur heeft ook geen aarding stekker en daar reageert me scanner weer niet op maar me digitenne weer wel.
Terwijl digitenne weer niet reageert op de laptop...

volg je het nog een beetje?  :P
MIDLAND Alan 42 multi

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #5 Gepost op: 5 september 2011, 16:40:53 »
Ik volg het! ;)
Je laptop stoort alleen als hij aan de oplader hangt? En wat als je de oplader zonder laptop in een WCD prikt?

Offline bcaa

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2011, 19:03:43 »
Ik volg het! ;)
Je laptop stoort alleen als hij aan de oplader hangt? En wat als je de oplader zonder laptop in een WCD prikt?

De snoer/adapter is het niet.
als je die in het stopcontact steekt is er niks aan de hand.
Sluit ik de laptop eraan, en ik zet hem aan, dan gaat me scanner brommen.

Haal ik de stekker eruit, en laat ik de laptop op de accu draaien, is er ook niks aan de hand.

Ik heb uur terug trouwens een draad van aarde van het stopcontact met de laptop verbonden.
eeste keer gewoon tegen metaal aan van laptop (was moeilijk te vinden ghehe)
2de keer hield ik gewoon tegen het aarde aan van het stekkertje dat in de laptop steekt zegmaar...
Maar dat hielp niks... dus betwijfel nu of het wel aan de aarde ligt.
MIDLAND Alan 42 multi

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2011, 13:36:35 »
Voedingen van laptops zijn `geschakelde voedingen`. Het meerendeel van deze voedingen geven storingen op verschillende frequenties. De storing geeft ie pas als er vermogen uit de voeding wordt gevraagd. Dus vandaar de storing als je aan je laptop hangt.
Probeer eens als je storing hebt op je scanner wat er gebeurd als je de antenne eraf haalt.....is je storing dan weg, dan produceert je voeding storing.

Wat je zou kunnen proberen is je voeding van je laptop in een metalen of aluminium kastje te doen en de aarde van het stopcontact op dat kastje aan te sluiten. In en uitgaande kabels van de kast paar keer door een ferriet kern wikkelen om de storing te filteren. Plaats de de ferriet filters zo dicht mogelijk tegen de kast aan. De metalen kast werkt als een kooi van farady (google). Mocht je geen metalen kist hebben dan werkt fijnmazig kippengaas ook goed, met vierkantjes van 1 vierkante cm wat je kan kopen in bouwmarkten.

Suc6.......

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Heeft er iemand verstand van stroom/stopcontacten?
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2011, 20:48:53 »
Mocht je geen metalen kist hebben dan werkt fijnmazig kippengaas ook goed, met vierkantjes van 1 vierkante cm wat je kan kopen in bouwmarkten.

Dat heb ik ooit met een oude koektrommel (metaal) gedaan.

Hopelijk werkt deze oplossing voor je, succes !