Auteur Topic: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125  (gelezen 5570 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Gepost op: 11 februari 2006, 12:55:33 »
Ik ontvang de politie Zuid-Holland zuid ook op 85.4125,is dit een tijdelijk kanaal of een spiegelfrequentie ?
Het is gekoppeld aan 86.5875 en 467.0900.

Bally86

  • Gast
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2006, 18:35:19 »
ZItten die niet al lang op C2000? Wat hoor je zoal dan?

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2006, 19:01:28 »
Zuid-Holland zuid werkt nog gewoon analoog

Bally86

  • Gast
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2006, 19:07:00 »
Nou de laatste x dat ik bij een ongeval hier stond hadden ze toch echt C2000

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2006, 20:23:56 »
Citaat van: "Bally86"
Nou de laatste x dat ik bij een ongeval hier stond hadden ze toch echt C2000

Misschien dat het bij een oefening was,of ze gebruiken tijdelijk 2 systemen naast elkaar bv omdat de C2000 apparatuur nog niet in ieder voertuig aanwezig is.en wat ik hoor zijn gewoon meldingen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2006, 11:07:54 »
De C2000 portofons zijn uitgereikt en alle auto`s hebben C2000 aan boord. Er zijn nu 2 type motoren met een C2000 mob de Cleartone 9000. Die zijn nu aan het proefdraaien . Ik heb er even aan mogen werken. Leuk om de oude vertrouwde centralisten te horen. Er is geen nasuizen van de squelch zoals bij de analoge sets, maar het geluid is iets aparts. Echt GSM achtig, net of er fasedraaing door het audio loopt. De agenten zijn er blij mee en daar gaat het om.
mvg,
Leen

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2006, 12:03:26 »
Inderdaad,sinds gisteravond is het stil op de frequenties van Zuid-Holland zuid,waarschijnlijk waren het gistermiddag de laatste stuiptrekkiingen van het analoge systeem.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2006, 12:21:39 »
Citaat
Ik heb er even aan mogen werken. Leuk om de oude vertrouwde centralisten te horen. Er is geen nasuizen van de squelch zoals bij de analoge sets, maar het geluid is iets aparts. Echt GSM achtig, net of er fasedraaing door het audio loopt.

Had jij nog nooit C2000 audio gehoord Leen?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2006, 12:56:17 »
Nee ik had het audio van C2000 nog niet eerder direkt gehoord. Wel via een koppeling. Ik ben een kritische technicus  en veel mensen hebben geschreven dat het veel beter is. Het spijt me, maar ik denk daar anders over.
mvg,
Leen

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2006, 13:04:12 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Nee ik had het audio van C2000 nog niet eerder direkt gehoord. Wel via een koppeling. Ik ben een kritische technicus  en veel mensen hebben geschreven dat het veel beter is. Het spijt me, maar ik denk daar anders over.
mvg,
Leen

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook schrok hoor. In sommige situaties vind ik het nog niet te verstaan, bijvoorbeeld als ik achter de pomp sta, dan moet ik echt heeel goed m'n oren spitsen om te horen wat er gezegd wordt.
Een aantal collega's hebben al een oortje in met de hoop dat dat het luisteren verbeterd...

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2006, 14:56:55 »
Veel is te wijten aan de centralisten die op 75 cm afstand van de microfoon zitten te babbelen, dat komt omdat ze vaak met een lineaal de PTT toest indrukken. Hierdoor zijn de omgevingsgeluiden van in de AC ook goed te horen wat natuurlijkniet wenselijk is.

$ven

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Geluid C-2000
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2006, 15:03:58 »
Citaat van: "D a a f"
Citaat van: "Leen Ansems"
Nee ik had het audio van C2000 nog niet eerder direkt gehoord. Wel via een koppeling. Ik ben een kritische technicus  en veel mensen hebben geschreven dat het veel beter is. Het spijt me, maar ik denk daar anders over.
mvg,
Leen

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook schrok hoor. In sommige situaties vind ik het nog niet te verstaan, bijvoorbeeld als ik achter de pomp sta, dan moet ik echt heeel goed m'n oren spitsen om te horen wat er gezegd wordt.
Een aantal collega's hebben al een oortje in met de hoop dat dat het luisteren verbeterd...

Ik heb de C-2000 modulatie zelf nog niet kunnen beluisteren maar wat mij hier in de regio ( Utrecht ) opvalt is dat er veel politie mensen met een "oortje" in het oor lopen.
En dat zullen ze niet doen omdat ze dat leuk vinden, denk ik.
Het zal wel alles met de verstaanbaarheid te maken hebben.....

Greetz.
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: Geluid C-2000
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2006, 15:53:29 »
Citaat van: "Peko"
Citaat van: "D a a f"
Citaat van: "Leen Ansems"
Nee ik had het audio van C2000 nog niet eerder direkt gehoord. Wel via een koppeling. Ik ben een kritische technicus  en veel mensen hebben geschreven dat het veel beter is. Het spijt me, maar ik denk daar anders over.
mvg,
Leen

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook schrok hoor. In sommige situaties vind ik het nog niet te verstaan, bijvoorbeeld als ik achter de pomp sta, dan moet ik echt heeel goed m'n oren spitsen om te horen wat er gezegd wordt.
Een aantal collega's hebben al een oortje in met de hoop dat dat het luisteren verbeterd...

Ik heb de C-2000 modulatie zelf nog niet kunnen beluisteren maar wat mij hier in de regio ( Utrecht ) opvalt is dat er veel politie mensen met een "oortje" in het oor lopen.
En dat zullen ze niet doen omdat ze dat leuk vinden, denk ik.
Het zal wel alles met de verstaanbaarheid te maken hebben.....

Greetz.

O.a. wel ja. Maar ook omdat de echo zeer irritant is. Hier in ZHZ werken de politieagenten met de Motorola MTH 800 portofoons. Het geluidsvolume van deze porto's is helaas niet "je van het". Dan komt er ook nog eens bij dat de volumeknop een dubbele functie heeft ( eenmaal indrukken, dan werkt deze als gespreksgroepschakelaar ) Daarom lopen hier veel agenten met een oortje in, om zodoende continu een "vast" geluidsvolume te hebben. Vroeger was het een kwestie van de volumeknop harder of zachter zetten, dat is nu een stuk lastiger omdat deze traag reageert. En als je iets te veel druk op het knopje zet, dan zit je ineens in een heel andere gespreksgroep en heb je dus het bericht van de meldkamer of de collega's niet meegekregen...
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: Politie Zuid-Holland zuid op 85.4125
« Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2006, 12:39:28 »
Citaat van: "Peter"
Zuid-Holland zuid werkt nog gewoon analoog

Politie ZHZ is sinds december al op C2000, en hebben sindsdien nog geen (noemenswaardige) problemen gehad om daardoor weer op analoog te gaan. De brw had/heeft wel wat opstartprobleempjes.

groet,

Michel
UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager