Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden  (gelezen 75847 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #30 Gepost op: 27 april 2006, 12:38:24 »
Ongeveer net zoals nu de brandweer haaglanden aan het testen / indelen is gebeurd het bij de GGD Amsterdam-Amstelland nu
ook en volgens de nu bekende indeling (nog proef) is de Capcode van de Lifeline 1 die ook regelmatig in regio Haaglanden
actief is 120988 mischien wel een leuke om erbij te zetten.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #31 Gepost op: 27 april 2006, 12:40:49 »
Volgens mij gaat de LifeLine II 1420059 naar Haaglanden en niet de I...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #32 Gepost op: 27 april 2006, 12:45:27 »
Citaat van: "combofoontje"
Ongeveer net zoals nu de brandweer haaglanden aan het testen / indelen is gebeurd het bij de GGD Amsterdam-Amstelland nu
ook

Wat de CPA Amsterdam doet is iets heel anders. Zij versturen doelbewust de meldingen op P2000 om de pagers te kunnen testen. Haaglanden heeft de P2000-codes gewoon gekoppeld aan analoog waardoor ze er "alvast" parallel uit gaan. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat vrijwel elke melding van Haaglanden re ëel is, terwijl alle berichten van de CPA Amsterdam vooralsnog testberichten zijn...

Groeten, Peter.

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2006, 12:49:39 »
Citaat van: "Wopper"
Volgens mij gaat de LifeLine II 1420059 naar Haaglanden en niet de I...

En als ie bezig is komt de 1 (meerdere malen gezien)

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #34 Gepost op: 27 april 2006, 12:53:25 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "combofoontje"
Ongeveer net zoals nu de brandweer haaglanden aan het testen / indelen is gebeurd het bij de GGD Amsterdam-Amstelland nu
ook

Wat de CPA Amsterdam doet is iets heel anders. Zij versturen doelbewust de meldingen op P2000 om de pagers te kunnen testen. Haaglanden heeft de P2000-codes gewoon gekoppeld aan analoog waardoor ze er "alvast" parallel uit gaan. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat vrijwel elke melding van Haaglanden re ëel is, terwijl alle berichten van de CPA Amsterdam vooralsnog testberichten zijn...

Groeten, Peter.

Trouwens ik dacht dat mijn pager worden afbrak echter ook op de monitor zie ik "BRANDMELDIN" dus zonder G vele malen...
Eigenlijk maar 1 x goed gespeld  ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2006, 12:53:35 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "Wopper"
Volgens mij gaat de LifeLine II 1420059 naar Haaglanden en niet de I...

En als ie bezig is komt de 1 (meerdere malen gezien)

Als jij eens wist hoeveel foto's ik heb van inzetten van de LL op Haaglands grondgebied dan zul je je al snel afvragen "waarom zoveel van hetzelfde?". Tsja dat vraag ik me ook weleens af, maar als de LL1 op 1 of 2% van de foto's staat dan is dat erg veel en naar mijn idee iets te weinig om die code in mijn pager te plaatsen, dan maar een miskans van anderhalve procent...

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #36 Gepost op: 27 april 2006, 12:56:12 »
Citaat van: "combofoontje"
Trouwens ik dacht dat mijn pager worden afbrak echter ook op de monitor zie ik "BRANDMELDIN" dus zonder G vele malen...
Eigenlijk maar 1 x goed gespeld  ;)

Er wordt niets goed of fout gespeld, GMS breekt de woorden vanaf een bepaalde lengte af. STel nu dat een bepaald veld 100 karakters zou hebben, dan wordt het bericht wel heel erg lang. Daarom heeft elk veld wat naar P2000 gaat een configurabele maximumlengte. Die lengte zou best iets hoger kunnen zijn, maar naar mijn bescheiden mening kunnen ze de teksten beter inkorten om de teksten nog korter en krachtiger te maken, zoals in dit geval "OMS-melding" of "PAC-melding".

Maargoed we dwalen een beetje af de laatste postings.....

Groeten, Peter.

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #37 Gepost op: 27 april 2006, 16:55:18 »
weet misschien iemand van jullie of de ggd haaglanden ook gebruik gaat maken van p2000 want ik zag dat er een paar testen waren 16-4??
en als dat onderwerp al aan de orde is geweest dan heb ik dat ff gemist

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #38 Gepost op: 27 april 2006, 20:46:00 »
weet er echt niemand iets over de ggd haaglanden of die ook op p2000 gaan

Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 707
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #39 Gepost op: 27 april 2006, 21:27:35 »
Citaat
weet er echt niemand iets over de ggd haaglanden of die ook op p2000 gaan

De GGD Haaglanden bestaat niet. Wel de ambulancedienst van de GGD Den Haag, ambulancedienst Het Witte Kruis en AZM oftewel Ambulancezorg Zoetermeer. Deze drie diensten zijn dan weer min of meer verenigd in RAD Haaglanden (al dan niet eeuwig in oprichting).

En nu over P2000. Op dit moment wordt er gealarmeerd via de C2000 portofoon en/of (al naar gelang hoe de pet van de  centralisten staan) telefonisch. Hoewel het voetvolk deze manier van alarmeren niet prettig en praktisch vindt, lijkt het wel of schaal 10 en hoger zeer content is met deze wijze van alarmeren :oops:.  Bij de invoering van C2000 werd er gezegd dat er zo snel mogelijk pagers zouden komen, maar de pagers waren nog niet goedgekeurd. Zo snel mogelijk is een ruim begrip, ambtelijke molens draaien langzaam en zijn onbetrouwbaar.

Nu weet je nog niet veel :P  Het zou best kunnen dat er toch pagers komen maar het zal ook niemand verbazen als "ze" het zo goed vinden.

Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 707
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #40 Gepost op: 3 mei 2006, 08:20:54 »
Wat zijn dit nou weer voor fratsen?

1500015   08:44:39 03-05-06 2 Werken onder water Berkebroeklaan GV Brandweer Den Haag (OvD)

Ten eerste ontvang ik deze melding wel via PDW maar niet op de pager  :oops: ?

Ten tweede worden er geen duikers, autospuit of wat dan ook meegestuurd :oops: ?

Ten derde ken ik iemand die daar woont en die zegt dat er helemaal niks loos is op de Berkebroeklaan. Al het water in,om en nabij de Berkebroeklaan liggen er bij zoals het hoort......

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #41 Gepost op: 3 mei 2006, 08:50:14 »
Gewoon een test ???

Ik had hem wel op de pager;) Heb je geen 1500334 erin staan ipv 1500015

Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 707
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #42 Gepost op: 3 mei 2006, 10:30:07 »
Citaat
Ik had hem wel op de pager;) Heb je geen 1500334 erin staan ipv 1500015

Ik heb voor tijdelijk beide capcodes ff in de pager staan.

Nou doet zich de volgende vreemde zaak voor: Nootdorp wordt gealarmeerd, ze staan beiden als priority in de pager, maar de pager reageert weer niet??? Maar goed, dat valt buiten deze thread.

De alarmering van de OVD had natuurlijk een test kunnen zijn, maar waarom dan uitgerekend de Berkebroeklaan als adres gebruiken ;-) ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #43 Gepost op: 3 mei 2006, 13:31:01 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
De alarmering van de OVD had natuurlijk een test kunnen zijn, maar waarom dan uitgerekend de Berkebroeklaan als adres gebruiken ;-) ?

Ik denk dat de kans groot is dat er toch 'iets' aan de hand was, maar dat er wellicht niemand TP is geweest. Er is iets gemeld, er is een melding aangemaakt waardoor je de tekst als zodanig te zien kreeg en vervolgens is de OvD gepiept, mogelijk voor overleg? Uiteindelijk is er blijkbaar niemand uitgerukt. Ik denk dat dit soort zaken in het verleden wel vaker voorkwam, maar je hebt er totaal geen erg in als je analoog alleen "OvD contact AC" hoort. Nu verschijnt er ook ineens een melding op P2000 die in dit stadium niet noodzakelijkerwijs hoeft te worden aangepast naar "Contact AC". In deze fase kun je dus geconfronteerd worden met dit soort zaken...

Groeten, Peter.

Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 707
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #44 Gepost op: 3 mei 2006, 22:29:26 »
Citaat
Ik denk dat de kans groot is dat er toch 'iets' aan de hand was, maar dat er wellicht niemand TP is geweest. Er is iets gemeld, er is een melding aangemaakt waardoor je de tekst als zodanig te zien kreeg en vervolgens is de OvD gepiept,

We zullen het nooit weten en het valt eigenlijk een beetje erg buiten deze thread, dus laten we er hierna maar mee ophouden. Het enige wat vreemd was, was dat er echt helemaal niks gaande was op de Berkebroeklaan en directe omgeving en ik kan het weten   :P