Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden  (gelezen 75846 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2006, 09:49:03 »
Heeft Haaglanden al Groepsberichten verstuurd of zouden ze dat niet gebruiken ?
Ik weet niet of dat vaste groepen zijn in het gms en aangezien de wagens nogal eens wisselen
van kazerne zouden ze dat steeds moeten veranderen.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2006, 09:53:48 »
Citaat van: "combofoontje"
Heeft Haaglanden al Groepsberichten verstuurd of zouden ze dat niet gebruiken ?
Ik weet niet of dat vaste groepen zijn in het gms en aangezien de wagens nogal eens wisselen
van kazerne zouden ze dat steeds moeten veranderen.

??? Eerst kijken dan vragen (zeiken ;P)

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2006, 11:41:26 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "combofoontje"
Heeft Haaglanden al Groepsberichten verstuurd of zouden ze dat niet gebruiken ?
Ik weet niet of dat vaste groepen zijn in het gms en aangezien de wagens nogal eens wisselen
van kazerne zouden ze dat steeds moeten veranderen.

??? Eerst kijken dan vragen (zeuren ;P)

Waarom zo'n toon ?  ik vraag toch iets normaal ?
Top lid....... :(

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2006, 11:51:26 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "combofoontje"
Heeft Haaglanden al Groepsberichten verstuurd of zouden ze dat niet gebruiken ?
Ik weet niet of dat vaste groepen zijn in het gms en aangezien de wagens nogal eens wisselen
van kazerne zouden ze dat steeds moeten veranderen.

??? Eerst kijken dan vragen (zeuren ;P)

Waarom zo'n toon ?  ik vraag toch iets normaal ?
Top lid....... :(

Je ziet toch dat het een groeps bericht is als je online meekijkt...gebruiken ze het dan ??? JA. Je kunt het toch gewoon online zien toch ???

Of heb jij een andere definitie van groepsberichten ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #19 Gepost op: 26 april 2006, 13:14:44 »
Citaat van: "combofoontje"
Heeft Haaglanden al Groepsberichten verstuurd of zouden ze dat niet gebruiken ?

Zoals Rob al vroeg, wat is jouw definitie van een "groepsbericht"? Het door P2000 gebruikte FLEX-protocol staat juist bekend om zijn groepsberichten, de gebruiker (meldkamer) kan die namelijk niet zelf genereren, het netwerk genereert die automatisch op het moment dat 1 bericht aan meerdere capcodes wordt gezonden. Dat betekent dan ook dat 9 van de 10 meldingen van haaglanden als groepsoproep cq "groepsbericht" worden verzonden.

Maar wellicht bedoel jij iets anders?

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #20 Gepost op: 26 april 2006, 13:22:48 »
Was ik je net even na, haha. Wat is een wipperploeg trouwens ? Heb me daar eigenlijk nooit in verdiept maar als je een boot piept dan moet je de bemanning los piepen ?

Na wat googlen begrijp ik dat de wipperploeg die boot in het water laat gaan ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21555
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #21 Gepost op: 26 april 2006, 13:29:50 »
Citaat van: "Wopper"
Was ik je net even na, haha. Wat is een wipperploeg trouwens ? Heb me daar eigenlijk nooit in verdiept maar als je een boot piept dan moet je de bemanning los piepen ?

Na wat googlen begrijp ik dat de wipperploeg die boot in het water laat gaan ?

De Wipperploeg plaatst een driepoot op het strand en de vuurleider vuurt hier mee een lijn naar een schip. Zo kan men met behulp van een redkorf aan die lijn mensen van een schip afhalen.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #22 Gepost op: 26 april 2006, 13:35:24 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Wopper"
Was ik je net even na, haha. Wat is een wipperploeg trouwens ? Heb me daar eigenlijk nooit in verdiept maar als je een boot piept dan moet je de bemanning los piepen ?

Na wat googlen begrijp ik dat de wipperploeg die boot in het water laat gaan ?

De Wipperploeg plaatst een driepoot op het strand en de vuurleider vuurt hier mee een lijn naar een schip. Zo kan men met behulp van een redkorf aan die lijn mensen van een schip afhalen.

We gaan een beetje offtopic maar dit kwam ik ook tegen iets over lijnen schieten. Blijkbaar toch geen gedateerd stukje wat ik dacht.

Heb er nog niet echt een beeld bij want de afstand lijkt me te groot maar het verhaal is me duidelijk.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #23 Gepost op: 26 april 2006, 13:47:19 »
Over het algemeen is de wipperploeg ook de bemanning voor het kusthulpverleningsvoertuig (je-weet-wel, die gele MB Unimog's met een horizontale blauwe band.. ;)). Vandaar dat de wipperploeg soms ook wordt gealarmeerd bij andere ongevallen op het strand.

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #24 Gepost op: 27 april 2006, 10:12:15 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "combofoontje"
Heeft Haaglanden al Groepsberichten verstuurd of zouden ze dat niet gebruiken ?

Zoals Rob al vroeg, wat is jouw definitie van een "groepsbericht"? Het door P2000 gebruikte FLEX-protocol staat juist bekend om zijn groepsberichten, de gebruiker (meldkamer) kan die namelijk niet zelf genereren, het netwerk genereert die automatisch op het moment dat 1 bericht aan meerdere capcodes wordt gezonden. Dat betekent dan ook dat 9 van de 10 meldingen van haaglanden als groepsoproep cq "groepsbericht" worden verzonden.

Maar wellicht bedoel jij iets anders?

Groeten, Peter.

In mijn pager (ProOne+ Pro) staat in de gebruiksaanwijzing dat je voor een ongelezen bericht 1 driehoekje omhoog in beeld ziet en voor een ongelezen Groepsbericht 2 driehoekjes (dubbel).
En ik krijg alleen de enkele tekentjes te zien dus dacht ik dat ze voor een melding alle capcodes apart verstuurden.
In het verleden staat mij iets bij van slot 1 t/m 16 (vanaf 9 hex) en als het een groepsoproep was kreeg je een E enz.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #25 Gepost op: 27 april 2006, 10:18:54 »
Citaat van: "combofoontje"
In mijn pager (ProOne+ Pro) staat in de gebruiksaanwijzing dat je voor een ongelezen bericht 1 driehoekje omhoog in beeld ziet en voor een ongelezen Groepsbericht 2 driehoekjes (dubbel).

Dat is een ander soort groepsbericht. Als jij die pager op een commercieel netwerk zoals Callmax zou gebruiken en je hebt 10 pagers die allemaal een eigen code hebben en 1 code die als groepscode in alle pagers staat dan zal die laatste code 2 driehoekjes weergeven. Het is namelijk niet de manier waarop het bericht wordt verzonden die bepaald of het een "groep" is, maar de manier waarop de code wordt geprogrammeerd. Waarschijnlijk kun je bij de codes opgeven of het een groepscode is of niet. Niet te verwarren met groepscodes binnen het P2000-netwerk...

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #26 Gepost op: 27 april 2006, 11:30:56 »
Citaat van: "combofoontje"
In mijn pager (ProOne+ Pro) staat in de gebruiksaanwijzing dat je voor een ongelezen bericht 1 driehoekje omhoog in beeld ziet en voor een ongelezen Groepsbericht 2 driehoekjes (dubbel).
En ik krijg alleen de enkele tekentjes te zien dus dacht ik dat ze voor een melding alle capcodes apart verstuurden.
In het verleden staat mij iets bij van slot 1 t/m 16 (vanaf 9 hex) en als het een groepsoproep was kreeg je een E enz.

Jeps een groepsbericht op het netwerk kan je veel info vinden als je eens zoekt in de search functie met 2029568 en dat andere is de GROUP functie van je pager. Ofwe je moet een code (in de pager pc software) op GROUP zetten ipv PERSONAL en dan gaat hij op een andere manier af en heb je een dubbel pijltje.

Maar nu weer over CAPCODES van Haaglanden !!! ;)

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #27 Gepost op: 27 april 2006, 11:34:30 »
klopt het dat naaldwijk nog niet gekoppelt staat aan p2000

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #28 Gepost op: 27 april 2006, 11:37:25 »
Citaat van: "michel"
klopt het dat naaldwijk nog niet gekoppelt staat aan p2000

Jups alleen met korpsalarm en dat gaat er niet zo vaak uit (eigenlijk nooit want daar hebben ze geen analoge code voor ;) ) dus die zul je nog niet zien.

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #29 Gepost op: 27 april 2006, 11:38:44 »
oke thanks dan ligt het dus niet aan mij