Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden  (gelezen 75843 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

combofoontje

  • Gast
Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Gepost op: 23 april 2006, 11:59:20 »
Kunnen we uit deze melding opmaken dat de 62 (slangenwagen) niet (meer) in Loosduinen staat ?

2 BUITENBRAND (SOORT BRAND: DUIN) STRANDSLAG 11 0035 0041 0030 0062  
     A  1500015BRW HAAGLANDEN ( OVD DEN HAAG )  
     A  1500230BRW DEN HAAG ( TAS-30 )  
     A  1500235BRW DEN HAAG ( TAS-35 )  
     A  1500241BRW DEN HAAG ( TAS-41 )  
     A  1500262BRW DEN HAAG-LOOSDUINEN ( SL-62 )  
     A  1500301BRW DEN HAAG-ARCHIPEL ( LICHTKRANT )  
     A  1500304BRW DEN HAAG-SCHEVENINGEN ( LICHTKRANT )  
     A  1500334BRW DEN HAAG ( OVD )

Ik weet dat de wagens nogal eens wisselen en aangezien alleen de lichtkranten van Archipel en Scheveningen meegaan lijkt het dus dat ie daar staat.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2006, 13:00:56 »
Citaat van: "combofoontje"
Kunnen we uit deze melding opmaken dat de 62 (slangenwagen) niet (meer) in Loosduinen staat ?

Nou als er iets is dat niet snel zal wijzigen, dan is het wel de post alwaar de 62 staat. Ik denk eerder aan 2 andere mogelijkheden, de 62 was al mobiel en dan gaat de lichtkrantcode niet mee, of de lichtkrantcode staat (nog) niet gekoppeld aan de 62.

Bovendien is dit pas de 1e keer (sinds de lichtkrant van Loosduinen bekend is) dat de 62 wordt gealarmeerd, dus het is te vroeg om conclusies te trekken...

Groeten, Peter.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2006, 19:00:46 »
Klopt het dat de 0073 een WO is? Ik zag dat deze vanmiddag gealarmeerd werd voor een automaatje.....
(en het was niet het Sealife Centre in Scheveningen.....   :P , maar de PI aan de van Alkemadelaan)
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 707
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2006, 19:05:18 »
Citaat
Klopt het dat de 0073 een WO is? Ik zag dat deze vanmiddag gealarmeerd werd voor een automaatje.....
(en het was niet het Sealife Centre in Scheveningen..... Grapje/Razz , maar de PI aan de van Alkemadelaan)

De 73 is een HV, in Haaglanden (en elders wellicht ook) wordt er een HV meegestuurd naar brandmeldingen in gevangenissen.

Overigens konden ze afgelopen nacht een keer oefenen op het openen van een cel. In politieburo 22 gingen de deuren van de cel niet meer open  ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21554
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2006, 19:08:04 »
Citaat van: "Arlé"
Klopt het dat de 0073 een WO is? Ik zag dat deze vanmiddag gealarmeerd werd voor een automaatje.....
(en het was niet het Sealife Centre in Scheveningen.....   :P , maar de PI aan de van Alkemadelaan)

Een WO naar een Penitentiaire Inrichting? Nee hoor, de 73 is (net als de 72) een HV-3.
http://www.brandweer.org/voertuigen/den ... ingen.html
http://www.brandweer.org/voertuigen/denhaag_hha.html

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2006, 19:11:27 »
Citaat van: "Arlé"
Klopt het dat de 0073 een WO is? Ik zag dat deze vanmiddag gealarmeerd werd voor een automaatje.....

Was het geen automatisch duikalarm?

0400761 20:42:27 22-09-05  Automatisch duikalarm
                           - BRW Groningen (Delfzijl - Bevelvoerder Groep-1) -
0400761 22:02:17 31-01-06  Automatisch duikalarm.
                           - BRW Groningen (Delfzijl - Bevelvoerder Groep-1) -
0400761 06:00:25 16-03-06  ** AUTOMATISCH DUIKALARM **
                           - BRW Groningen (Delfzijl - Bevelvoerder Groep-1) -
0400761 21:58:14 13-04-06  automatisch duikalarm
                           - BRW Groningen (Delfzijl - Bevelvoerder Groep-1) -
0400761 21:58:53 13-04-06  automatisch duikalarm
                           - BRW Groningen (Delfzijl - Bevelvoerder Groep-1) -
0400761 21:58:57 13-04-06  automatisch duikalarm
                           - BRW Groningen (Delfzijl - Bevelvoerder Groep-1) -
0400055 20:18:02 24-02-06  Automatisch duikalarm. Dit is een test. He hoe was de test? Ass collega's
                           - BRW Groningen (Centralisten) -

Hmm het is wel een standaard Groningen-grapje geloof ik als ik dat zo zie :)

Maargoed, de 73 is de HV van Scheveningen.

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2006, 22:29:50 »
Waarom heb ik het idee dat de plaatsnaam letters weg zijn bij de korpsen ? Het waren altijd grote letters GV DL GZ NW etc maar nu zie je niets meer...

paul19622

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2006, 07:56:44 »
Citaat van: "Wopper"
Waarom heb ik het idee dat de plaatsnaam letters weg zijn bij de korpsen ? Het waren altijd grote letters GV DL GZ NW etc maar nu zie je niets meer...

Nou je hebt niet het idee het is gewoon zo ik zie ze ook niet meer. Zal wel weer zoiets zijn van WE moeten opvallen of weer de zoveelste pesterij tegenover ons. Maar goed we zien de meldingen zo ook wel dus veel maakt het niet uit ze doen maar.

Groetjes,

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2006, 08:01:18 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "Wopper"
Waarom heb ik het idee dat de plaatsnaam letters weg zijn bij de korpsen ? Het waren altijd grote letters GV DL GZ NW etc maar nu zie je niets meer...

Nou je hebt niet het idee het is gewoon zo ik zie ze ook niet meer. Zal wel weer zoiets zijn van WE moeten opvallen of weer de zoveelste pesterij tegenover ons. Maar goed we zien de meldingen zo ook wel dus veel maakt het niet uit ze doen maar.

Groetjes,

Begin van het einde ;) Zometeen alleen nog "1 binnenbrand"

paul19622

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2006, 08:12:10 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "Wopper"
Waarom heb ik het idee dat de plaatsnaam letters weg zijn bij de korpsen ? Het waren altijd grote letters GV DL GZ NW etc maar nu zie je niets meer...

Nou je hebt niet het idee het is gewoon zo ik zie ze ook niet meer. Zal wel weer zoiets zijn van WE moeten opvallen of weer de zoveelste pesterij tegenover ons. Maar goed we zien de meldingen zo ook wel dus veel maakt het niet uit ze doen maar.

Groetjes,

Begin van het einde ;) Zometeen alleen nog "1 binnenbrand"

Ja ach de mensen zijn nou eenmaal zo aan het worden he ze gunnen een ander niks meer maar owee kom niet aan hun spulletjes of hobby want dan breekt de hel los. Maar goed ze lachen zich nu weer rot om deze discussie dus ik stop er weer mee beetje zielig is het wel maar daar bestaat de hele maatschappij tegenwoordig uit. :?

Groetjes,

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2006, 08:41:19 »
En de plaatsnamen zijn weer terug ;) zie je klagen helpt ;P

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #11 Gepost op: 24 april 2006, 11:40:51 »
Citaat van: "Wopper"
En de plaatsnamen zijn weer terug ;) zie je klagen helpt ;P

Tsja het is en blijft een testfase, daarom snapte ik alle commotie al niet echt...

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #12 Gepost op: 24 april 2006, 13:09:52 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Wopper"
En de plaatsnamen zijn weer terug ;) zie je klagen helpt ;P

Tsja het is en blijft een testfase, daarom snapte ik alle commotie al niet echt...

Groeten, Peter.

Hey mag ik me tijd ook ff vullen heel de dag ;) Ik heb inderdaad niets beters te doen op me stage...ik verlang naar een beetje hangen in de collegezaal ;)

paul19622

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2006, 14:44:44 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Wopper"
En de plaatsnamen zijn weer terug ;) zie je klagen helpt ;P

Tsja het is en blijft een testfase, daarom snapte ik alle commotie al niet echt...

Nou ja Peter geef nou eens eerlijk toe vindt jij het er allemaal beter en leuker op worden dan? Meldingen krijgen we in sommige districten al niet meer te zien en ook bij Meldingen van o.a. de Trauma-heli zien we alleen nog maar coordinaten van een kaart o.i.d. Nee je kan het mij niet wijs maken dat ook jij er nog van geniet, en trouwens voor hetzelfde geld was het wel weer zo geweest...

Groetjes,

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #14 Gepost op: 24 april 2006, 15:39:20 »
Citaat van: "paul19622"
Nou ja Peter geef nou eens eerlijk toe vindt jij het er allemaal beter en leuker op worden dan? Meldingen krijgen we in sommige districten al niet meer te zien

Welke districten en wat wordt er niet beter op? Het is natuurlijk erg makkelijk om te klagen maar laten we aub realistisch blijven. P2000 is voor de hulpdiensten en 99% van de bezoekers van dit forum kan zichzelf daar niet te rekenen. Wij lezen de berichten van anderen mee en dan durf je ook nog eens te klagen dat ze te weinig informatie verschaffen?

Sorry, maar zo simpel en zo brutaal is het nu eenmaal. Je moet blij zijn dat er in elk geval nog *iets* is wat je kunt ontvangen, voor hetzelfde geld werd er een totaal ander systeem gebruikt en zouden we nooit meer weten waar de hulpdiensten naartoe zouden gaan.

BRW Amsterdam (stad) werd nooit door de lucht gealarmeerd. Nu, 2 jaar na de ingebruikname van P2000 hebben ze lichtkranten in de kazernes hangen en zien we hun berichten wel. Voor de BRW Den-Haag geldt hetzelfde, het is toch weer een voordeeltje.

Nou en dan staan de plaatsnamen er niet bij, wat is het probleem? Je ziet welk korps er gealarmeerd wordt en die ene keer dat het misschien toch twijfelachtig is dan is dat jammer maar helaas.

Ik blijf het raar vinden hoor, de brandweer test hoe het systeem naar *hun* idee het beste werkt en dan komen mensen die er feitelijk niets mee te maken hebben klagen dat ze het niet duidelijk genoeg vinden, vreemd hoor...

Groeten, Peter.