Auteur Topic: AOR AR-DV1 Scan Groups  (gelezen 2447 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
AOR AR-DV1 Scan Groups
« Gepost op: 22 januari 2019, 20:44:21 »
Hoe kunnen Scan Groups worden gebruikt?

Weet iemand hoe je verschillende Scan Groups op deze scanner kunt gebruiken? De handleiding geeft er maar weinig informatie over.
Er kunnen 20 (!) van deze scan groups worden gemaakt en elke group linkt een aantal banken aan elkaar en heeft een instelbare delay en pause tijd.
Als er bij de 'Scan' opdracht een bank wordt gekozen die in zo'n scan group zit, worden de andere banken uit die group ook actief.

Mijn doel is om bepaalde "scenario's" te maken en daar uit te kiezen.
Denk bijv aan een scan group die een aantal banken koppelt met militaire frequenties en een scan group die Engelse banken koppelt en er een bank is die in beide groepen (Engelse militaire frequenties) hoort?
Hoe kun je kiezen welke scan group je wilt activeren?

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: AOR AR-DV1 Scan Groups
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2019, 08:48:25 »
F+sc.grp

Je ziet dan bovenin welke scangroep je zit (standaad 0). Aan de knop draaien om naar 1, 2, 3 enz. te gaan.

Pijltje naar beneden, en je kunt met de draaiknop langs bank 00 t/m 39 "lopen". Met pass, zet je een bank aan, of uit.

Pijltje naar beneden, en dan kan je nog delay instellen.

Enter om op te slaan.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: AOR AR-DV1 Scan Groups
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2019, 11:47:44 »
Sorry, misschien was ik te vaag. Wat je beschrijft is me duidelijk. Mijn punt is hoe ik de verschillende scan groups (SG) kan selecteren.
Ik heb SG 0 die banken 01, 02, 03 en 04 bevat. Scan group 1 heeft bank 04, 08 en 10.
Hoe kies ik welke SG ik wil gebruiken Ik kan niets anders bedenken dan dat elke SG een unieke bank moet hebben maar ik kan daar nergens iets over vinden.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: AOR AR-DV1 Scan Groups
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2019, 14:03:56 »
Als je hem hebt aangemaakt zit je na enter in die groep.

Een aanvulling: volgens mij moet je wel voordat je het scangroep menu in gaat al in een bank zitten die je in die scangroep wil hebben.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: AOR AR-DV1 Scan Groups
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2019, 15:43:05 »
Bedankt voor je informatie. Ik ga nog wat verder experimentere.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: AOR AR-DV1 Scan Groups
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2019, 18:38:19 »
Na wat proberen ben ik er uit. Je kunt maximaal 20 scan-groups aanmaken maar er kan er maar één actief zijn!
Het Scan-Group menu [F]+[SCAN] moet je gebruiken om een SG te maken maar dus ook om de gewenste SG actief te maken.
Het activeren houdt in dat je de gewenste SG kiest en bevestigd met [ENT]. Deze SG is dan de actieve, wil je een andere gebruiken dan dezelfde stappen doen. Had in de handleiding best wat duidelijker mogen zijn maar eind goed al goed.

opabert

  • Gast
Re: AOR AR-DV1 Scan Groups
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2019, 09:39:01 »
Je kan ze koppelen en per group kanaal(en) uit zetten. Inderdaad is paar keer lezen en de menus door worstelen