Auteur Topic: Vraag Monitor Codes  (gelezen 4327 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Vraag Monitor Codes
« Gepost op: 13 april 2004, 07:38:12 »
Hallo,

In het verleden werd er regelmatig gesproken over een zogenaamde monitor code waarop alle alarmeringen van een Alarm Centrale zouden binnenkomen. Een pager met deze code zou op de alarm centrale liggen
waarop alle alarmeringen als test zouden binnen komen.
Laatste tijd heb ik hier echter weinig meer over gehoord, kan ik aannemen dat men dit niet heeft ingevoerd??

Alvast bedankt voor t antwoord
Mvg 7243

Peter_brw

  • Gast
monitorcode
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2004, 11:49:00 »
In het programma PDW is een CAP-code bnoemd als zijnde monitor-code.
Bij alarmeringen in de regio Amsterdam wordt deze coe nogwel eens uitgezonden.

Of men dit consequent doet weet ik niet.


Peter_brw

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Vraag Monitor Codes
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2004, 14:14:21 »
Citaat van: "7243"
In het verleden werd er regelmatig gesproken over een zogenaamde monitor code waarop alle alarmeringen van een Alarm Centrale zouden binnenkomen. Een pager met deze code zou op de alarm centrale liggen waarop alle alarmeringen als test zouden binnen komen.
Laatste tijd heb ik hier echter weinig meer over gehoord, kan ik aannemen dat men dit niet heeft ingevoerd??

Jawel, Amsterdam gebruikt de monitorcode 0102998. Je zou zeggen dat die code bjizonder interessant is, maar persoonlijk zou ik zeggen van niet.

De nadelen :

- Je ontvangt alles, dus ook alle katten in de boom, contact AC (10x per dag ofzo), naar mijn idee veel teveel van het goede
- Die code kan veranderen, in Amsterdam is het al een keer gebeurd. Oorspronkelijk was het 0102999 en dan heb je dus een probleem

Verder heeft zo'n code technisch gezien totaal geen toegevoegde waarde. Het feit dat het bericht wordt ontvangen door de monitorpager geeft geen garantie dat het bericht ook is ontvangen door de gealarmeerde eenheden. En andersom, als het bericht niet (of verminkts) is ontvangen, dan wil dat niet zeggen dat dat in het veld ook het geval is.

Als het gaat om het programmeren van een "hobby-pager", dan zou ik kiezen voor een aantal interessante codes, zoals OvD, VC, etc, maar niet de monitorcode, want dan word je om de have klap gepiept voor oninteressante zaken.

Groeten, Peter.

GerardZoetermeer

  • Gast
Re: Vraag Monitor Codes
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2004, 14:21:05 »
effe een vraagje  :|

Is er ook een monitorcode voor de ambulance   :?:
BV. Dat ik alle ambulance uitrukken kan volgen van BV gouda of hollands midden  ? of moet ik echt de capcode van van Bv ambu.23 gouda en ambu.24
apart invoeren ??  :roll:

Alvast bedankt  

Groetjes, Gerard

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Vraag Monitor Codes
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2004, 14:32:37 »
Citaat van: "GerardZoetermeer"
Is er ook een monitorcode voor de ambulance   :?: BV. Dat ik alle ambulance uitrukken kan volgen van BV gouda of hollands midden  ?

Zoals wel vaker gezegd (even zoeken op "monitorcode") is het gebruik van een monitorcode niet vanzelfsprekend. Het heeft naar mijn bijzonder bescheiden mening totaal geen toegevoegde waarde. De enige operationele regio die een monitorcode gebruikt is Amsterdam, maar die is sinds het operationeel gaan alweer 1x veranderd. Hollands-Midden is alweer een tijdje aan het "testen" met de daadwerkelijke codes en gebruikt daarbij tevens een monitorcode, hetgeen geen enkele garantie biedt voor het gebruik hiervan in de toekomst. Vooralsnog is er geen enkele CPA die een monitorcode gebruikt en het lijkt me ook een beetje sterk dat dat ooit zal gaan gebeuren. Afwachten maar  :)

Groeten, Peter.

GerardZoetermeer

  • Gast
Re: Vraag Monitor Codes
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2004, 15:00:21 »
Ja inderdaad het lijkt mij ook niet een montorcode voor ambu
zou niet weten waarom ze dat dan nodig zouden hebben.

Maar idd Afwachten maar  :)
Bedankt voor je antwoord  :D

Groetjes, Gerard