Auteur Topic: 4-lettercode N-O Gelderland  (gelezen 8233 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Error

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 120
    • http://www.brandweer-zutphen.com
4-lettercode N-O Gelderland
« Gepost op: 25 november 2004, 01:17:22 »
Hoewel het parallel testen met analoog nog niet begonnen is zijn lijkt het er steeds meer op dat VNOG daadwerkelijk met de vier-letter afkortingen gaat werken. Omdat deze lekker makkelijk zijn  :P  ( eerste 4 letters van de plaatsnaam ) en ik in diverse gebieden in de regio gewoond heb zal ik het topic over deze regio starten. Bij deze :

Update 25 november 1:00 uur

AALT = Aalten
APEL = Apeldoorn
DOOR = Doornspijk
ELBU = Elburg
UDDE = Uddel
HARD = Harderwijk
NUNS = Nunspeet
RUUR = Ruurlo
ZIEU = Zieuwent
ZUTP = Zutphen

Ik kan natuurlijk wel alle plaatsnamen al gaan opschrijven die onder VNOG vallen maar het lijkt me leuker om de afkortingen op te schrijven die daadwerkelijk voorbij komen. ( Dus meelezende centralisten, doe je best met de opleiding en zet me aan het werk). Groet Error.

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2004, 10:19:08 »
Het is toch voor andere gemakkelijker als je dingen geheel weet, ze gelijk openbaar te maken voor de overige mensen van scannerforum.
Dat scheelt ander veel werk.

Groeten Theo

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2004, 15:03:09 »
Citaat van: "Dijkie69"
Het is toch voor andere gemakkelijker als je dingen geheel weet, ze gelijk openbaar te maken voor de overige mensen van scannerforum. Dat scheelt ander veel werk.

Wat voor werk als ik vragen mag? Het is volgens mij niet meer dan "leuk" of wellicht "handig" om die afkortingen te weten, waarom zou je er werk aan moeten hebben? Bovendien, je weet de afkortingen natuurlijk pas zeker als ze daadwerkelijk verzonden zijn. Ook al beginnen ze (zoals het nu lijkt) allemaal met de eerste 4 letters, er zullen toch altijd uitzonderingen blijven. Bovendien, zo moeilijk lijkt het me toch niet te raden? "APEL" van Apeldoorn is een stuk vanzelfsprekender dan "SSND" van Assendelft lijkt me. Dus wat is nu het probleem :) Start iemand een draadje zonder dat de regio daadwerkelijk aan het testen is, is het nog niet goed :(

Groeten, Peter.

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2004, 16:16:46 »
Ik bedoel het anders dan jij denkt, ik moet nu zelf nog de plaatsnamen uitsorteren met de landkaart in de regio Noord en Oost gelderland.
Als ik de plaatsen van internet af haalt staan alle buurtschappen en gebieden er nog tussen, en dat uitzoeken is best veel werk.

Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoeld.

Groeten Theo

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2004, 16:21:09 »
Citaat van: "Dijkie69"
Ik bedoel het anders dan jij denkt, ik moet nu zelf nog de plaatsnamen uitsorteren met de landkaart in de regio Noord en Oost gelderland. Als ik de plaatsen van internet af haalt staan alle buurtschappen en gebieden er nog tussen, en dat uitzoeken is best veel werk.

Eerlijk gezegd valt het kwartje niet helemaal, aangezien een afkorting pas echt bekend is (lees: vast staat) op het moment dat je hem daadwerkelijk op P2000 hebt gezien. Daar is deze categorie bedoeld, het verzamelen van afkortingen en samenstellen van lijsten...

Groeten, Peter.

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2004, 16:29:21 »
Ik haal de plaatsnamen van de internetsite:
http://home.wxs.nl/~pagklein/gemeente.html en dan moet je het nog uitzoeken, daar staan ook namen van gebieden tussen.

Groeten Theo

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2004, 22:33:38 »
Citaat van: "Dijkie69"
Ik haal de plaatsnamen van de internetsite:
http://home.wxs.nl/~pagklein/gemeente.html en dan moet je het nog uitzoeken, daar staan ook namen van gebieden tussen.

Groeten Theo

Dat jij er veel 'werk' voor over hebt om op voorhand al een lijst samen te stellen, betekend niet dat iedereen dit doet  :shock: Ik kan uit mijn hoofd een lijstje opstellen met plaatsen of gehuchten in Gelderland-Midden, maar daar heb je weinig aan. Op het moment dat er afkortingen voorbij komen op P2000 wordt het pas relevant, ik neem niet aan dat ze
bijvoorbeeld Meulunteren in de lijst zullen opnemen. Landelijk ziet het er naar uit dat ze per gemeente alarmeren, niet per plaats. Dit is volgens mij ook wat Peter bedoelde, hoop dat het je nu duidleijk is  :wink:
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Mr.T

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2004, 00:07:02 »
NOG zal inderdaad de 4 letter afkortingen gebruiken, muv plaatsen die maar 3 letters hebben zoals Epe. In principe worden worden de eerste 4 letters van de plaatsnaam gebruikt. Bij plaatsen die gelijkend beginnen zijn andere combi's mogelijk.

M.vr.grt, T

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2004, 00:28:06 »
Dit zal wel overal gebruikt worden, Ede zal ook niet zo moeilijk zijn. Maar als ze landelijk een verschil in afkortingen willen aanmaken zal er hier en daar wat moeten worden bekeken, neem Bennekom en Bennebroek bijvoorbeeld. Maar afwachten tot er daadwerkelijk afkortingen voorbij komen en dan aan de hand van de RIC de plaats erbij zoeken.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Error

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 120
    • http://www.brandweer-zutphen.com
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2004, 00:46:54 »
Citaat
Maar afwachten tot er daadwerkelijk afkortingen voorbij komen en dan aan de hand van de RIC de plaats erbij zoeken.

Maar het verzamelen van de afkortingen heeft denk ik nog een voordeel en is niet alleen makkelijk om RIC's te achterhalen, want volgens mij komt er ooit nog wel eens een versie van (P)eter's (D)igitale (W)onder waarbij je ...
1523033 A1 BROUWERSTRAAT 134 RBG Ambulance 133 Noordwijk (ZH)
doormiddel van capcode's (eventueel met wildcards), tekststringS zoeken en label variabelen kan omzetten in
1523033 A1 BROUWERSTRAAT 134 RBG Ambulance 133 Noordwijk (ZH) spoedinzet Rijnsburg (ZH)  :lol:

mvg,
Error

Offline Mr.T

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2004, 14:22:38 »
De instelling hoe iets afgekort wordt door de regio zelf bepaald. Het zal de regio weinig interesseren hoe de plaatsen in een andere regio worden afgekort. Zo zal de afkorting DOOR=Doornspijk in Utrecht misschien wel Doorn zijn.
Dit is niet van invloed op het werken binnen een regio. Wel kan het voor landelijke meekijkers wat moeilijker te onderscheiden zijn. Al hoewel het mijzelf niet zoveel kan schelen wat er ver buiten mijn regio gebeurt.

Grt, T

Offline Mr.T

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: 4-lettercode N-O Gelderland
« Reactie #11 Gepost op: 7 december 2004, 13:34:20 »
Zover bekend:

AALT - AALTEN
ALME - ALMEN
APEL - APELDOORN
BAAK - BAAK
BATH - BATHMEN
BORC - BORCULO
BRUM - BRUMMEN
DEVE - DEVENTER
DINX - DINXPERLO
DOET - DOETINCHEM
DOOR - DOORNSPIJK
EEFD - EEFDE
EERB - EERBEEK
EIBE - EIBERGEN
ELBU - ELBURG
ELSP - ELSPEET
EMPE - EMPE
EMST - EMST
EPE - EPE
EPSE - EPSE
ERME - ERMELO
GAAN - GAANDEREN
GEND - GENDRINGEN
GORS - GORSSEL
GROE - GROENLO
HABR - HATTEMERBROEK
HARD - HARDERWIJK
HENG - HENGELO (GLD)
HIER - HIERDEN
HOEN - HOENDERLOO
HULS - HULSHORST
HUMM - HUMMELO
LARE - LAREN (GLD)
LICH - LICHTENVOORDE
LOCH - LOCHEM
LOEN - LOENEN (GLD)
NEED - NEEDE
NOOR - NOORDEINDE
NUNS - NUNSPEET
OENE - OENE
OLDE - OLDEBROEK
OOST - OOSTERWOLDE (GLD)
PUTT - PUTTEN
REKK - REKKEN
RUUR - RUURLO
STEE - STEENDEREN
TERB - TERBORG
TERW - TERWOLDE
TEUG - TEUGE
THAR - 'T HARDE
TLOO - 'T LOO
TOLD - TOLDIJK
TWEL - TWELLO
UDDE - UDDEL
UGCH - UGCHELEN
ULFT - ULFT
VAAS - VAASSEN
VARS - VARSSEVELD
VIER - VIERHOUTEN
VOOR - VOORST
WARN - WARNSVELD
WEHL - WEHL
WENU  - WENUM WIESEL
WEZE - WEZEP
WINT - WINTERSWIJK
ZEDD - ZEDDAM
ZELH - ZELHEM
ZUTP - ZUTPHEN

Groeten, T