Auteur Topic: Freq. Beveiliging securicor  (gelezen 19311 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #15 Gepost op: 29 september 2004, 22:15:23 »
Dan had ik een andere vraag in Utrecht zit deze beveiliging ook.
Is dit dan ook op de zelfde frequentie die jullie hier noemen of zitten ze hier op iets heels anders.
Hier zit wel ik denk ook iets van beveiliging op 153.1200 (Vergeef me misschien de afgeronde frequentie)
Maar ik heb nog niet kunnen ondekken wie wat dit nu is.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #16 Gepost op: 29 september 2004, 22:48:20 »
Ron, Securicor loopt ook in de MediaMarkt in Alkmaar in winkelcentrum Noorder Arcade. Zij gebruiken Motorola UHF portofoons. Ik heb 3 uur in de buurt van die gasten rondgelopen maar ze zeiden geen woord. Derhalve heb ik dus de frequentie ook niet kunnen achterhalen :-( Maar ze gebruiken dus wel UHF frequenties. Mediamarkt in Utrecht (Hoog Catharijne) zit op 164.6500.
De algemene bewaking in het gehele WC Hoog Catharijne zat tijdens mijn laatste bezoek op 456.0700. 153.1200 is een juist weergegeven frequentie hoor. Steeds meer diensten zitten in die band die zogenaamde tussenfrequenties.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #17 Gepost op: 29 september 2004, 23:06:38 »
[ Mediamarkt in Utrecht (Hoog Catharijne) zit op 164.6500.
De algemene bewaking in het gehele WC Hoog Catharijne zat tijdens mijn laatste bezoek op 456.0700. 153.1200 is een juist weergegeven frequentie hoor. Steeds meer diensten zitten in die band die zogenaamde tussenfrequenties.[/quote]
Het vermogen van die zenders is zeker niet zo heel veel zeker.
Ik zit in Vianen met een goede disconne op het dak en heb nog nooit iets vernomen op de 456.0700.
En de 164.6500 daar hoorde ik een tijdje geleden gesproken taal alleen volgens mij was dat digitaal ofzo want er was niets van te maken.
In de nl. nieuwsgroep kwam een tijdje geleden deze frequentie ook ter spraken ( kan het nu even niet zo snel terug vinden) dacht dat er toen gezegt werd dat er iets van bedrijfs recherse op zat. ook hier heb ik op die 1 ne keer na nooit meer iets gehoord.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #18 Gepost op: 29 september 2004, 23:13:25 »
Citaat van: "sebastiaan"
Het vermogen van die zenders is zeker niet zo heel veel zeker.
Ik zit in Vianen met een goede disconne op het dak en heb nog nooit iets vernomen op de 456.0700.
En de 164.6500 daar hoorde ik een tijdje geleden gesproken taal alleen volgens mij was dat digitaal ofzo want er was niets van te maken.

Een standaard discone is ongeschikt voor de UHF dus die 456.0700 kan je wel vergeten. De 164.6500 wordt ook gebruikt door een recherchebureau uit Almere en die gebruiken spraakversluiering.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #19 Gepost op: 29 september 2004, 23:50:56 »
Citaat van: "scanner_dronten"
Ik heb die frequentie in mn scanner geprogrammeerd staan en ben met mn scanner het centrum van Lelystad doorgelopen en ontving die porto's luid en duidelijk op mn scanner op het door mij genoemde kanaal.

Dan ben ik toch wel benieuwd voor welk doeleind men dat kanaal gebruikt. Is het winkelsurveillance of beveiliging van objecten? Wordt het alleen in de avond/nacht gebruikt of ook overdag?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #20 Gepost op: 30 september 2004, 08:28:57 »
Citaat van: "sebastiaan"
Dan had ik een andere vraag in Utrecht zit deze beveiliging ook. Hier zit wel ik denk ook iets van beveiliging op 153.1200

Zojuist lees ik in "Project: 153 Mhz" op dit forum dat Huub Roem weet te temelden dat de 153.1200 wordt gebruikt door oa de bewaking van het UMC.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #21 Gepost op: 30 september 2004, 09:54:06 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "sebastiaan"
Dan had ik een andere vraag in Utrecht zit deze beveiliging ook. Hier zit wel ik denk ook iets van beveiliging op 153.1200

Zojuist lees ik in "Project: 153 Mhz" op dit forum dat Huub Roem weet te temelden dat de 153.1200 wordt gebruikt door oa de bewaking van het UMC.

Ja nou daar zou die best wel is gelijk in kunnen hebben. is in iedergeval in de buurt van het UMC.
Ik hoor ze namelijk veel praten over de Uithof dus moet het dat wel zijn.
Het zal niet gaan over de beveiliging binnen het UMC want die zitten ergens anders op.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #22 Gepost op: 30 september 2004, 09:57:45 »
Citaat van: "sebastiaan"
Het zal niet gaan over de beveiliging binnen het UMC want die zitten ergens anders op.

Of ze "zaten" ergens anders op. Ze kunnen natuurlijk best van frequentie veranderd zijn. Ik zou zeggen, luister jij een tijdje naar die andere frequentie, kijken of je ze daar nog steeds op hoort.

scanner_dronten

  • Gast
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #23 Gepost op: 30 september 2004, 11:30:16 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "scanner_dronten"
Ik heb die frequentie in mn scanner geprogrammeerd staan en ben met mn scanner het centrum van Lelystad doorgelopen en ontving die porto's luid en duidelijk op mn scanner op het door mij genoemde kanaal.

Dan ben ik toch wel benieuwd voor welk doeleind men dat kanaal gebruikt. Is het winkelsurveillance of beveiliging van objecten? Wordt het alleen in de avond/nacht gebruikt of ook overdag?

Dat kanaal WERD gebruikt (toen Securicor de NS-stations nog beveiligde) op het station in Lelystad. Dus niet op de andere NS-stations, enkel alleen in Lelystad. Dit begon om 19.00 uur en ging door tot 00.30 uur. De portofoons zijn op gegeven moment weggehaald en zouden weggegooid worden omdat ze steeds slechter werden en de onderdelen onbetaalbaar zouden zijn.
Daarna ging men over op de Motorola GP340.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2004, 11:54:07 »
Citaat van: "scanner_dronten"
toen Securicor de NS-stations nog beveiligde

O doen ze dat daar ook al niet niet meer dan? NS blijft switchen met beveiligingsbedrijven. Welk bedrijf loopt er nu op station Lelystad dan? Op station Hilversum loopt nu Securitas en die zitten samen met de NS Servicemedewerkers op 171.6900.

scanner_dronten

  • Gast
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #25 Gepost op: 30 september 2004, 13:04:30 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "scanner_dronten"
toen Securicor de NS-stations nog beveiligde

O doen ze dat daar ook al niet niet meer dan? NS blijft switchen met beveiligingsbedrijven. Welk bedrijf loopt er nu op station Lelystad dan? Op station Hilversum loopt nu Securitas en die zitten samen met de NS Servicemedewerkers op 171.6900.

Wat ik begrepen heb is dat Securitas alle NS stations in het noorden van het land heeft en een ander bedrijf het zuiden doet. Zoals het er nu naar uitziet blijft Securitas voorlopig wel, aangezien zij steeds meer werkzaamheden krijgen op de stations.
In Lelystad lopen de beveiligers met 2 portofoons, 1 voor het contact onderling en 1 voor het contact naar de PBT-ploeg en conducteurs. Die laatste zit op 429.8875 (althans zo heeft mn scanner het afgerond)

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #26 Gepost op: 30 september 2004, 13:45:16 »
Citaat van: "sebastiaan"
In de nl. nieuwsgroep kwam een tijdje geleden deze frequentie ook ter spraken ( kan het nu even niet zo snel terug vinden) dacht dat er toen gezegt werd dat er iets van bedrijfs recherse op zat. ook hier heb ik op die 1 ne keer na nooit meer iets gehoord.

Dat is Hoffmanrecherche, die gebruiken deze en nog enkele andere freq's mobiel.
Het bedrijfspand staat naast de A-6 ter hoogte van de Havendreef.

erwin34

  • Gast
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #27 Gepost op: 30 september 2004, 21:24:46 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "scanner_dronten"
toen Securicor de NS-stations nog beveiligde

O doen ze dat daar ook al niet niet meer dan? NS blijft switchen met beveiligingsbedrijven. Welk bedrijf loopt er nu op station Lelystad dan? Op station Hilversum loopt nu Securitas en die zitten samen met de NS Servicemedewerkers op 171.6900.

Wordt die frequentie in Hilversum veel gebruikt? En is het een sterke frequentie. Woon hemelsbreed niet ver van het NS station namelijk en ook vlakbij de spoorlijn.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #28 Gepost op: 30 september 2004, 22:39:41 »
Citaat van: "scanner_dronten"
In Lelystad lopen de beveiligers met 2 portofoons, 1 voor het contact onderling en 1 voor het contact naar de PBT-ploeg en conducteurs. Die laatste zit op 429.8875 (althans zo heeft mn scanner het afgerond)

De frequentie voor onderling contact zou ik graag willen weten. 429.8875 is inderdaad de juiste frequentie. PBT ploegen krijgen zeer binnenkort nieuwe porto's met een eigen frequentie voor hunzelf.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #29 Gepost op: 30 september 2004, 22:41:44 »
Citaat van: "erwin34"
Wordt die frequentie in Hilversum veel gebruikt? En is het een sterke frequentie.

Hoe vaak die gebruikt wordt weet ik niet. Gewoon eens uitluisteren en dan merk je het vanzelf wel. Hoe ver het reikt weet ik ook niet, ze gebruiken alleen portofoons en die zenden geloof ik met maximaal 2 watt.