Auteur Topic: RD-5R  (gelezen 4137 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Dalo99

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
RD-5R
« Gepost op: 21 april 2018, 09:08:11 »
Heeft er al iemand ervaring met de Baofeng RD-5R en is het een vooruitgang tegenover de DM-5R?
Is er ook al een codeplug beschikbaar voor dit model?
Dank U

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: RD-5R
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2018, 17:18:44 »
Heb er sinds kort 1.

Ding werkt leuk. Is tier2 en werkt zoals het hoort op twee tijdsloten. Werkt gewoon goed op DMR-repeaters/netwerken zoals Brandmeister.

Persoonlijk vind het audio van het ding matig (kleine speaker / beetje blikkerig). Display is klein met weinig informatie (vergeleken met bijv. de MD-380 waar ondertussen "amateurfirmware" voor beschikbaar is). Ik heb de indruk dat de ontvanger behoorlijk gevoelig is. Accu lijkt lang mee te gaan. Nadeel is dat het geheugen beperkt is, t.o.v. vele andere DMR-porto's op de markt. Daar staat tegenover dat dit ding rond de 50 euro kostte.

Verder nog niet veel mee geprobeerd. Was beetje druk hier.

Op Facebook zijn enkele codepluggen te vinden.

Enige rare probleem is dat ik het ding onmogelijk op mijn DMR-hotpotje werkend krijg....

Offline Dalo99

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: RD-5R
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2018, 10:08:04 »
Bedankt voor de reactie!

Inmiddels heb ik er ook 1.
Ben begonnen een codeplug die ik voor mijn MD380 heb van PA3CQJ om te zetten naar de RD-5R.
Moet nog een paar zones vullen met de juiste kanalen maar langzaam kom ik er wel.

Offline pa3asw

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: RD-5R
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2018, 22:30:00 »
Ik heb sinds 2 weken ook zo'n apparaat in bezit.

1e ervaring:

DMR werkt prima, goede gevoeligheid en goede modulatie en audio uit de speaker.
Analoog slecht geluid uit de speaker (blikkerig), maar met een externe speaker/mikrofoon werkt het veel beter.
Akkucapaciteit dik in orde.
Mikrofoon volume ruim voldoende voor luisteraars
Front end redelijk goed, weinig oversturing op uhf en vhf door harde naburige signalen in vergelijking met andere Chinese porto's.
Kortom,  Het valt me erg meer voor een erg goedkope dual band dual mode portofoon.

Een codeplug heb ik nog niet, alleen iets voor analoge en digitale kanalen in de regio, het wachten is nog op een goede basis codeplug.