Auteur Topic: Vraag over de Jupiter Pro V9.1  (gelezen 15138 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Gepost op: 24 november 2011, 09:06:59 »
Hallo,
Ik heb sinds gister de Jupiter Pro V9.1. Opzich ben ik er al wel wegwijs mee, door de handleiding te lezen etc. Ik heb alleen wat ervarings gerichte vragen..

1. Als de pager uit staat, en je zet hem aan, ontvangt hij dan de meldingen die verstuurd zijn toen hij uitstond?

2. Is er een *makkelijke* manier om voor elke capcode hetzelfde alarm signaal te gebruiken? Of moet ik in de advanced prog mode al die 'lettertjes' hetzelfde neerzetten?

Alvast bedankt!

Robbies93!
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2011, 10:02:29 »
Vraag 1: als je pager uit staat, is hij ook werkelijk uit. Je ontvangt dan GEEN berichten.
Wil je toch alles in de gaten blijven houden, maar niet altijd het piepen horen, dan is de nachtstand een optie. Je kan de begin en eindtijd instellen. Capcodes waarvoor je wel een kennisgeving wilt hebben, omdat jij die belangrijk vindt, moet je op prio zetten.
Vraag 2: wel even gelachen. Op vraag van vele gebruikers heeft de fabrikant het mogelijk gemaakt dat je de melodie of ritme van het piepen helemaal zelf kan instellen bij alle capcodes. Nu wil jij ze allemaal weer hetzelfde hebben. Mag, maar is het echt handig? Inderdaad alle melodietjes hetzelfde maken.
Handiger is het als je gebruik maakt van de optionele programmeerunit. Met kopie/plakken op een pc scherm is dat een fluitje van een cent. Als je van plan bent om veel capcodes te gaan wijzigen of instellingen van het toestel is de programmer een echte aanrader. Sinterklaascadeau of van de Kerstman?

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2011, 13:21:03 »
Haha okee bedankt. :)
Hoe werkt die programmeer unit dan? Er zit geen usb op natuurlijk.

Ik heb intussen nog een vraag. Ik kom vaak in Amstelveen en heb de capcode van de lichtkrant van die kazerne ook ingesteld, maar ik heb net wel een melding gemist heb ik op internet gezien. Hoe kan dit?

Groetjes,
Robbie
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2011, 13:34:40 »
De programmer is een doosje wat je via een bijgeleverde USB-kabel op je PC kan aansluiten.
Je krijgt er een CD bij met de software. Doe wel eerst de software installeren, dan pas de programmer aansluiten en wacht tot de nieuwe hardware herkend en gereed voor gebruik wordt gemeld. In het doosje leg je de pager. 3 pennen in de programmer komen nu door de achterwand van je pager naar binnen en maken daar contact. Je kan nu de pager uitlezen, werking en codes veranderen en dat weer in de pager schrijven. Wat nog belangrijker is, je kan die gegevens een naam geven en op de harddisk opslaan. Wil je snel veranderen of zit er een fout ergens: file openen en in je pager schrijven. Met deze combinatie kan echt alles wat instelbaar is, zelf veranderen. Bij het handprogrammeren is dat maar voor een groot gedeelte.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #4 Gepost op: 24 november 2011, 13:38:26 »
Je kan een capcode instellen, maar je moet hem wel mee laten doen. Enable heet dat. Staat de capcode wel ingeschakeld, anders reageert de pager er echt niet op. Kijk eens in het capcodemenu van de pager.
Als het bijbehorende cijfer zichtbaar is, doet de code mee. Een plat streepje betekent uitgeschakeld.

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #5 Gepost op: 24 november 2011, 14:10:58 »
Ahaa! Okee, bedankt voor de uitleg! Ik zal zo eens gaan kijken wat het kost.

Maar.. Ik weet zeker dat die capcodes aan staan. Ik krijg 2 sec geleden een melding via politie kennemerland capcode, vko met letsel in hoofddorp, maar geen bericht van brw hoofddorp lichtkrant, die ik ook volg :(

Heel raar. Moet ik misschien specifiek voertuigen cap's gebruiken ipv lichtkrant?

Groet,
Robbie!
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #6 Gepost op: 24 november 2011, 14:18:32 »
Oja, dat sand-by symbool linksboven in mn scherm, betekend toch dat hij aanstaat he? Ik kon hier niets over in de handleiding vinden, behalve dat het het stndby is..

Gr, robbie
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #7 Gepost op: 24 november 2011, 14:20:24 »
Meestal is het zo dat de lichtkrant alle berichten weergeeft, puur als controle. Geen foutje gemaakt?
De programmer kost rond de 50 euro en dan komen er nog verzendkosten bij, want hij is te groot voor een brievenbuszending. Ophalen bij een lokale dealer is ook een mogelijkheid.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #8 Gepost op: 24 november 2011, 14:22:25 »
Oja, dat sand-by symbool linksboven in mn scherm, betekend toch dat hij aanstaat he? Ik kon hier niets over in de handleiding vinden, behalve dat het het stndby is..

Gr, robbie

Klopt. Meestal is in rust het scherm leeg, tot je een knop indrukt of een melding binnen krijgt. Bij een leeg scherm is het wel handig als je weet dat de pager voor je staat te werken ;)

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #9 Gepost op: 24 november 2011, 14:31:02 »
Maar dat symbool staat er altijd.. Ook als ik op een knop druk.

Ik denk niet dat ik een fout gemaakt heb, maar ik zal het nog wel even controleren als ik thuis ben. In ieder geval zou het dan wel toevallig zijn want het is bij Amstelveen én Hoofddorp zo. (ik heb van beide de capcodes opgeslagen en aan staan en heb nog niks van hun ontvangen...)

Even checken!
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2011, 14:34:36 »
Hmm ik heb dan weer wel gezien dat er vanaf de kazerne amstelveen vandaag nog niets uitgerukt is. dus die wacht ik nog even af.
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #11 Gepost op: 24 november 2011, 14:58:26 »
Maar dat symbool staat er altijd.. Ook als ik op een knop druk.

Ik denk niet dat ik een fout gemaakt heb, maar ik zal het nog wel even controleren als ik thuis ben. In ieder geval zou het dan wel toevallig zijn want het is bij Amstelveen én Hoofddorp zo. (ik heb van beide de capcodes opgeslagen en aan staan en heb nog niks van hun ontvangen...)

Even checken!

Dat symbool is aanwezig zolang de pager aan staat en is dus weg als je hem uitzet.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2011, 15:00:38 »
Hmm ik heb dan weer wel gezien dat er vanaf de kazerne amstelveen vandaag nog niets uitgerukt is. dus die wacht ik nog even af.

Zolang er geen uitruk is, komt er ook geen melding. Er wordt geen bericht gestuurd om pagerbezitters een lol te doen.... 8)

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2011, 19:37:55 »
Ik heb inmiddels meldingen van Amstelveen gehad, dus ik neem aan dat het dan toch goed werkt.

Ik had nog een vraag over de batterij/programmeer station:
Ik heb nu de standaard Toshiba batterij erin zitten, die is geloof ik niet oplaadbaar (is me niet opgevallen), hoelang gaat die ongeveer mee? En is er ook een soort 'oplaadstation' verkrijgbaar? Of is die programmeer station ook een oplaadstation?

Heel erg bedankt!
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraag over de Jupiter Pro V9.1
« Reactie #14 Gepost op: 24 november 2011, 20:47:19 »
De fabrikant heeft het toestel gebouwd voor normale 1,5 batterijen en daarop afgesteld. Oplaadbare batterijen hebben maar 1,2 V spanning en daardoor kan het toestel niet echt optimaal werken. Hoe lang je met een batterij doet, hangt helemaal af van de manier waarop je de pager gebruikt. Als de pager om de 30 seconden piept, trilt en de verlichting gaat aan, dan is je batterij veel vlugger leeg, dan bij 2 meldingen op een dag. En nee, de programmer is geen lader.