Auteur Topic: Precom "project terug meld pager"  (gelezen 23809 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2012, 23:00:36 »
Terug melden gaat via GPRS en tevens kunnen ze ook via GPRS berichten sturen naar de pager

Dat lees ik voor het eerst. Dan zou het hele P2000 kunnen vervallen. Of in elk geval, wanneer zou iets via P2000 gaan en wanneer via GPRS? Lijkt me niet echt transparant... Hooguit misschien wanneer iemand persoonlijk gepiept wordt, maar vanuit GMS zal de bereikbaarheid toch echt via P2000 (blijven) gaan.

Kreeg het ook maar van een systeem beheerder te horen

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 06:38:49 »
Dat lees ik voor het eerst. Dan zou het hele P2000 kunnen vervallen. Of in elk geval, wanneer zou iets via P2000 gaan en wanneer via GPRS? Lijkt me niet echt transparant... Hooguit misschien wanneer iemand persoonlijk gepiept wordt, maar vanuit GMS zal de bereikbaarheid toch echt via P2000 (blijven) gaan.

Een van de eisen aan P2000 was de maximale vertragingstijd tussen verzenden van het bericht door de meldkamer en ontvangst door de pager. Met GPRS kan die niet gegarandeerd worden.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 09:11:42 »
Kreeg het ook maar van een systeem beheerder te horen

Voor wat dat waard is. Ik maak dagelijks beheerders mee die in kennis enorm verschillen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 19:11:43 »
Terug melden gaat via GPRS en tevens kunnen ze ook via GPRS berichten sturen naar de pager

Dat lees ik voor het eerst. Dan zou het hele P2000 kunnen vervallen. Of in elk geval, wanneer zou iets via P2000 gaan en wanneer via GPRS? Lijkt me niet echt transparant... Hooguit misschien wanneer iemand persoonlijk gepiept wordt, maar vanuit GMS zal de bereikbaarheid toch echt via P2000 (blijven) gaan.

Dat de mogelijkheid er (technisch) is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat deze gebruikt wordt. Maar, om zomaar wat te noemen: alarmering via P2000 (vanuit GMC) en persoonlijke oproepen niet vanuit de GMC. Of voor het geval P2000 eruit gaat. Hier in de regio wordt er dan via de SMS gealarmeerd, dus waarom zou dat niet via GPRS kunnen? SMS'jes kunnen immers ook best een paar minuten (of langer) duren.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2012, 20:00:19 »
Dat lees ik voor het eerst. Dan zou het hele P2000 kunnen vervallen. Of in elk geval, wanneer zou iets via P2000 gaan en wanneer via GPRS? Lijkt me niet echt transparant... Hooguit misschien wanneer iemand persoonlijk gepiept wordt, maar vanuit GMS zal de bereikbaarheid toch echt via P2000 (blijven) gaan.

Dat de mogelijkheid er (technisch) is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat deze gebruikt wordt. Maar, om zomaar wat te noemen: alarmering via P2000 (vanuit GMC) en persoonlijke oproepen niet vanuit de GMC. Of voor het geval P2000 eruit gaat. Hier in de regio wordt er dan via de SMS gealarmeerd, dus waarom zou dat niet via GPRS kunnen? SMS'jes kunnen immers ook best een paar minuten (of langer) duren.

Dat snap ik allemaal wel, maar je moet niet vergeten dat de meldkamer er ook gereed voor gemaakt moet worden. Er moet een aparte applicatie komen die de opkomst bij houdt en opzich is dat niet eens zo ingewikkeld, maar als er ook individueel via datzelfde systeem gealarmeerd moet kunnen worden dan komt er wel wat meer bij kijken en zullen de kosten dus ook hoger zijn. Misschien neemt men dat wel voor lief met het oog op een extra backup mogelijkheid, maarja in deze moeilijke tijd betwijfel ik of men meer geld gaat uitgeven dan nodig is :)

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2012, 22:26:58 »
Terug melden gaat via GPRS en tevens kunnen ze ook via GPRS berichten sturen naar de pager

Dat lees ik voor het eerst. Dan zou het hele P2000 kunnen vervallen. Of in elk geval, wanneer zou iets via P2000 gaan en wanneer via GPRS? Lijkt me niet echt transparant... Hooguit misschien wanneer iemand persoonlijk gepiept wordt, maar vanuit GMS zal de bereikbaarheid toch echt via P2000 (blijven) gaan.

Kreeg het ook maar van een systeem beheerder te horen

Er kunnen testberichtjes gestuurd worden vanaf een pc waarop het programmeer programma is geïnstalleerd.
Ik zelf heb hem nu een paar maanden in het bezit als pilot via mijn korps.
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2012, 20:36:20 »
Sprak vandaag iemand die gebruiker is van deze dingen. Op dit moment zijn ze beperkt uitgerold. Je kunt in de Procom's aangeven of je opkomt of niet, wat direct zichtbaar is op de AC. De retourmelding gaat via een UMTS/GPRS-verbinding. Er zit ook een agenda in waarin je beschikbaarheid kunt opgeven. Daarnaast kun je via de Procom's een alarmering naar een collega sturen.

Vraag me niet welke regio, want dat weet ik niet. Sorry.

exLid057

  • Gast
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:37:16 »

Offline arjan maljaars

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2015, 19:25:57 »
Hallo
Blijven bij de nieuwe precom wel de alarmeringen en de capcode het zelfde
Gr arjan

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2015, 20:27:47 »
Ook Zaansteek-Waterland gaat over op de Precom pager.

Mvg Hans Peter

Offline Kme

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 185
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2015, 18:36:21 »
Hallo
Blijven bij de nieuwe precom wel de alarmeringen en de capcode het zelfde
Gr arjan

Ja.

Citaat
Ook Zaansteek-Waterland gaat over op de Precom pager.

Mvg Hans Peter

Limburg Zuid is ook al een tijdje over.

Offline Berjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 99
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #26 Gepost op: 26 februari 2016, 09:36:01 »
Vraagje,
 Ik ben in bezit van een Precom en een galaxy pager. Nu is het geval dat wanneer de pagers tegelijk afgaan het geluid van de galaxy aanzienlijk harder is dan het geluid van de Precom. Als ik de specificaties bekijk van beide pagers zouden ze volgens mij even veel geluid moeten kunnen produceren. De precom staat in het geluidsinstellingmenu in de pager al op zn hardst. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? beheer heeft al is naar de precom gekeken maar was van mening dat de pager niet harder kon. Ligt het misschien aan de tonen die gebruikt worden, of een andere instelling? Welke tonen zijn het hardst? meen een keer gelezen te hebben dat hier aanzienlijk verschil inzit.

Alvast bedankt.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #27 Gepost op: 26 februari 2016, 16:49:44 »
Ik ben in bezit van een Precom en een galaxy pager. Nu is het geval dat wanneer de pagers tegelijk afgaan het geluid van de galaxy aanzienlijk harder is dan het geluid van de Precom. Als ik de specificaties bekijk van beide pagers zouden ze volgens mij even veel geluid moeten kunnen produceren. De precom staat in het geluidsinstellingmenu in de pager al op zn hardst. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? beheer heeft al is naar de precom gekeken maar was van mening dat de pager niet harder kon. Ligt het misschien aan de tonen die gebruikt worden, of een andere instelling? Welke tonen zijn het hardst? meen een keer gelezen te hebben dat hier aanzienlijk verschil inzit.

Het speakertje van de Precom pager is anders dan die van de Galaxy. De tonen die worden ingevoerd zijn weliswaar hetzelfde maar er komt een iets ander geluid uit het speakertje. Wellicht ligt het daaraan. Was voor mij ook even wennen.
Als je bijvoorbeeld BfBfBfBfBfBf als toon in de Galaxy hebt staan kan je overwegen om hogere tonen te gebruiken bij de Precom zoals (uit m'n hoofd) cecececece of cfcfcfcfcfcf.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: Precom "project terug meld pager"
« Reactie #28 Gepost op: 26 februari 2016, 19:56:55 »
Zie wel voordelen om ook via GPRS te kunnen alarmeren.
Denk aan netwerkuitval of onderhoud op P2000.

Binnen het NRK kan je ook via de precom beschikbaarheid opgeven en zien wie nog meer beschikbaar is.