Auteur Topic: probleem pro one+ pager  (gelezen 14182 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline henryb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
probleem pro one+ pager
« Gepost op: 19 augustus 2010, 11:19:57 »
Als tweede pager heb ik nog een Pro One+ prof (type BR802)(niet hand programmeerbaar).

De pager geeft aan op het display ; " vervang batterij" nu heb ik dat uiteraard gedaan (verschillende / nieuwe / batterijen) maar de melding blijft. Pager gaat niet meer aan of uit. Zelfs met de batterij helemaal uit de pager blijft de melding een tijd staan. Ook al geprobeerd te resetten met batterij even omgekeerd erin. Niets helpt.

Wie weet wat ik hier aan kan doen ??
UBC 785 XLT ** UBC 9000 XLT ** UBC 3500 XLT ** Diamond D-777 ** Diamond SRH 771 ** Target HF3 ** Jupiter Pro V9.1

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2010, 11:49:27 »
Citaat van: "henryb"
Als tweede pager heb ik nog een Pro One+ prof (type BR802)(niet hand programmeerbaar).

De pager geeft aan op het display ; " vervang batterij" nu heb ik dat uiteraard gedaan (verschillende / nieuwe / batterijen) maar de melding blijft. Pager gaat niet meer aan of uit. Zelfs met de batterij helemaal uit de pager blijft de melding een tijd staan. Ook al geprobeerd te resetten met batterij even omgekeerd erin. Niets helpt.

Wie weet wat ik hier aan kan doen ??

Dat een pager door blijft werken als de batterij er uit is, dat is al bijzonder te noemen. Ik weet niet of je de batterij bij dit type pager ongestraft kan ompolen. De Apolloreeks is daarvoor beschermd, maar in alle overige gevallen moet je zoiets niet uit proberen. Dat kan je een toestel kosten. Zijn de contactveren nog wel schoon en is er geen vocht in het toestel gekomen? Vocht is een vijand die onherstelbare schade aanbrengt en kan een toestel voor overlijden de raarste dingen laten doen.

Offline henryb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2010, 12:29:54 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "henryb"
Als tweede pager heb ik nog een Pro One+ prof (type BR802)(niet hand programmeerbaar).

De pager geeft aan op het display ; " vervang batterij" nu heb ik dat uiteraard gedaan (verschillende / nieuwe / batterijen) maar de melding blijft. Pager gaat niet meer aan of uit. Zelfs met de batterij helemaal uit de pager blijft de melding een tijd staan. Ook al geprobeerd te resetten met batterij even omgekeerd erin. Niets helpt.

Wie weet wat ik hier aan kan doen ??

Dat een pager door blijft werken als de batterij er uit is, dat is al bijzonder te noemen. Ik weet niet of je de batterij bij dit type pager ongestraft kan ompolen. De Apolloreeks is daarvoor beschermd, maar in alle overige gevallen moet je zoiets niet uit proberen. Dat kan je een toestel kosten. Zijn de contactveren nog wel schoon en is er geen vocht in het toestel gekomen? Vocht is een vijand die onherstelbare schade aanbrengt en kan een toestel voor overlijden de raarste dingen laten doen.

Bedankt voor je reactie ! Er zijn geen rare dingen mee gebeurd qua vocht, de contactveren zijn schoon. Probleem deed zich in één keer spontaan voor. Van ompolen door batterij om te keren wist ik niet maar probleem deed zich ook al voor, voordat ik zo probeerde te resetten. Moet maar even kijken of ik binnenkort even de pager aan de programmer leg en opnieuw de standaard file er opzet en vervolgens opnieuw programmeer....geen idee of dat kan of werkt maar probeer maar iets...
UBC 785 XLT ** UBC 9000 XLT ** UBC 3500 XLT ** Diamond D-777 ** Diamond SRH 771 ** Target HF3 ** Jupiter Pro V9.1

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2010, 17:48:20 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Wie weet wat ik hier aan kan doen ??
Dat een pager door blijft werken als de batterij er uit is, dat is al bijzonder te noemen. Ik weet niet of je de batterij bij dit type pager ongestraft kan ompolen. De Apolloreeks is daarvoor beschermd, maar in alle overige gevallen moet je zoiets niet uit proberen. Dat kan je een toestel kosten. Zijn de contactveren nog wel schoon en is er geen vocht in het toestel gekomen? Vocht is een vijand die onherstelbare schade aanbrengt en kan een toestel voor overlijden de raarste dingen laten doen.

Leen heeft gelijk: Bij bepaalde ProOne's betekent ompolen van de batterij einde pager !
De laatste serie's konden hier wel tegen.

@HenryB:
Standaard file terugzetten, of eerder opgeslagen file. Bitje omgevallen denk ik.
Mogelijk staan de waarden voor de spannings indicator verkeerd ingesteld.
Optie zit in het service menu (password voor nodig/0.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2010, 14:10:48 »
Ik heb ook een probleem met de ProOne+ pager(niet handprogrmmeerbaar)

ik had er allemaal oude capcode's instaan die uit me oude woonplaats kwamen. had ik niks meer aan want ben behoorlijk stuk verhuisd maar toen ging ik er nieuwe capcode's inzetten. en toen heb ik nieuwe file geopend in de programmeer software. maar nu heb ik verkeerde instellingen. ik ontvang helemaal geen berichten. wie heeft een backup of een opgeslagen lijst met capcodes in programeer bestand?

graag reactie (pb mag altijd)
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:29:24 »
Dan ben je een beetje dom geweest. Een slimme gebruiker slaat zijn programmeergegevens altijd eerst op voordat hij die in de pager schrijft. Dat is altijd gemakkelijk voor het moment waarop je pager in de war is (zoals nu). Wijzigen kan dan ook snel. De nieuwe file ook bewaren, maar wel onder een nieuwe naam. Schrijf je eerst weg en het proces loopt vast, dan is al je werk voor niks geweest. (dat doe je maar 1 keer :oops: )

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:39:54 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Dan ben je een beetje dom geweest. Een slimme gebruiker slaat zijn programmeergegevens altijd eerst op voordat hij die in de pager schrijft. Dat is altijd gemakkelijk voor het moment waarop je pager in de war is (zoals nu). Wijzigen kan dan ook snel. De nieuwe file ook bewaren, maar wel onder een nieuwe naam. Schrijf je eerst weg en het proces loopt vast, dan is al je werk voor niks geweest. (dat doe je maar 1 keer :oops: )

maar ik heb hem van een ander gekocht en wist niet dat ik het bestand moets opslaan... maar heb een bachup gevonden en erop getzet. u wachten of hij het doet...
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:55:13 »
Een tip: na het programmeren even de batterij eruit halen en dan terugzetten om de pager te laten resetten met de nieuwe gegevens.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2010, 17:22:16 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Een tip: na het programmeren even de batterij eruit halen en dan terugzetten om de pager te laten resetten met de nieuwe gegevens.

klopt dat doe ik ook  :wink:
oja en wat is de normale tijd dat na het resetten de tijd weer word opgepakt? dit gat vanzelf is mij verteld. hoelang duurt dit ongeveer?
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2010, 18:32:29 »
Citaat van: "112grootegast"
Citaat van: "Leen Ansems"
Een tip: na het programmeren even de batterij eruit halen en dan terugzetten om de pager te laten resetten met de nieuwe gegevens.

klopt dat doe ik ook  :wink:
oja en wat is de normale tijd dat na het resetten de tijd weer word opgepakt? dit gat vanzelf is mij verteld. hoelang duurt dit ongeveer?

Bij de 1e generatie ProOne's liep de tijd niet automatisch mee, is er later pas ingekomen.

Zet code 0005000 erin, die komt iedere 5 minuten, is de perfecte test.

Zomaar een file erin zetten gaat niet, er zijn ca. 10 versies software.
Op zich geen ramp, maar het kan soms even duren voordat het lukt. Maar het is altijd mogelijk om het werkend te krijgen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2010, 18:36:27 »
Citaat van: "112grootegast"
Citaat van: "Leen Ansems"
Een tip: na het programmeren even de batterij eruit halen en dan terugzetten om de pager te laten resetten met de nieuwe gegevens.

klopt dat doe ik ook  :wink:
oja en wat is de normale tijd dat na het resetten de tijd weer word opgepakt? dit gat vanzelf is mij verteld. hoelang duurt dit ongeveer?

Bij de Apollo pagers en lichtkranten wordt de tijd uit het netwerk gehaald. Volgens mij doet een Pro-one dat niet. Er zijn ook lichtkranten op kazerne`s die eens in de zoveel tijd een schop door de lucht moeten hebben om weer gelijk te lopen. (voor even). Volgende week met de tijd verzetting zal je weer massaal allerlei Set Time berichten tegenkomen.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2010, 21:08:30 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
Citaat van: "Leen Ansems"
Een tip: na het programmeren even de batterij eruit halen en dan terugzetten om de pager te laten resetten met de nieuwe gegevens.

klopt dat doe ik ook  :wink:
oja en wat is de normale tijd dat na het resetten de tijd weer word opgepakt? dit gat vanzelf is mij verteld. hoelang duurt dit ongeveer?

Bij de Apollo pagers en lichtkranten wordt de tijd uit het netwerk gehaald. Volgens mij doet een Pro-one dat niet. Er zijn ook lichtkranten op kazerne`s die eens in de zoveel tijd een schop door de lucht moeten hebben om weer gelijk te lopen. (voor even). Volgende week met de tijd verzetting zal je weer massaal allerlei Set Time berichten tegenkomen.

Leen, laatste 2 versies ProOne zetten tijd automatisch goed via netwerk.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2010, 21:37:57 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat van: "112grootegast"
Citaat van: "Leen Ansems"
Een tip: na het programmeren even de batterij eruit halen en dan terugzetten om de pager te laten resetten met de nieuwe gegevens.

klopt dat doe ik ook  :wink:
oja en wat is de normale tijd dat na het resetten de tijd weer word opgepakt? dit gat vanzelf is mij verteld. hoelang duurt dit ongeveer?

Bij de 1e generatie ProOne's liep de tijd niet automatisch mee, is er later pas ingekomen.

Zet code 0005000 erin, die komt iedere 5 minuten, is de perfecte test.

Zomaar een file erin zetten gaat niet, er zijn ca. 10 versies software.
Op zich geen ramp, maar het kan soms even duren voordat het lukt. Maar het is altijd mogelijk om het werkend te krijgen.

dus dan moet ik bij een capcode 0005000 invullen en dan wordt er elke 5min. een signaal uitgezonden waardoor mijn tijd weer goed komt te staan? of is dat een testmelding?
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2010, 21:45:21 »
Citaat van: "112grootegast"
dus dan moet ik bij een capcode 0005000 invullen en dan wordt er elke 5min. een signaal uitgezonden waardoor mijn tijd weer goed komt te staan? of is dat een testmelding?

Is een testmelding.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2010, 21:51:45 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat van: "112grootegast"
dus dan moet ik bij een capcode 0005000 invullen en dan wordt er elke 5min. een signaal uitgezonden waardoor mijn tijd weer goed komt te staan? of is dat een testmelding?

Is een testmelding.

oké, handig :wink:  bedankt!

maar iemand enig idee hoelang het duurd voordat de tijd zich hersteld? of gebeurd dat alleen om 00.00U?
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com