Auteur Topic: Infostream X5 pager  (gelezen 25875 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Infostream X5 pager
« Gepost op: 7 mei 2008, 08:40:56 »
Nieuwe pager voor flex en POCSAG. Is intensiek veilig ATEX gekeurd. En IP67, kleurenscherm.

Product Specifications
Co – channel rejection: -8dB
Adjacent channel selectivity: >70dB
Baud rate: 512,1200,2400 Baud
Signal format: POCSAG CCIR RPC No. 1
Safety: Eex ib IIC T4 (IEC 60079)
Single charge operating time: 10 days (typical)
Battery Type: Rechargable Li-ion Polymer
Alert loudness: 85 dB(A) at 50 cm (typical)
Display: 20 x 176 pixels 65,536 colours
Dimensions: 91 x 51 x 20mm
Additional alerts: Super bright red LED (array of 3 LEDs)



Filmpje erover. Ik ga er binnenkort 1 testen

Hij moet €399EX btw gaan kosten.

Ik zie dat er al een topic over gestart was. Sorry.

OVB684

  • Gast
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2008, 22:34:49 »
Leuk voor je dat je deze mag testen, maar ik denk dat het merk infostream geen poot meer aan de grond krijgt in nederland.
Ik ga voor de Galaxy pager en vele met mij denk ik.........

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2008, 06:16:46 »
Citaat van: "OVB684"
Leuk voor je dat je deze mag testen, maar ik denk dat het merk infostream geen poot meer aan de grond krijgt in nederland.
Ik ga voor de Galaxy pager en vele met mij denk ik.........

Ha OVB. Ik heb zelf ook de galaxy hoor. Het enige waarvoor deze verkocht zal worden is dat hij volledig waterdicht is en atex gekeurd. Dat is voor bedrijven in de botlek wel makkelijk.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2008, 07:50:07 »
Citaat van: "OVB684"
Leuk voor je dat je deze mag testen, maar ik denk dat het merk infostream geen poot meer aan de grond krijgt in nederland.
Ik ga voor de Galaxy pager en vele met mij denk ik.........

Ik ben het met je eens. Overigens denk ik dat de mogelijkheid dat de Galaxy een risico kan zijn nihil is, zeker de nieuwe IP54 versie. De batterij zit opgesloten en kan niet zomaar eruit gehaald worden en een vonk veroorzaken. Daar moet je wel gereedschap voor bij je hebben en het toestel bewust open maken. Als je dat doet op een chemisch terrein kan je rekenen op een sanctie. Op de vraag waarom een brandweerman dan geen I.S./ATEX portofoon gebruikt als ze naar een voorval op een chemisch terrein moeten gaan werd nuchter geantwoord :"als wij er naar toe moeten is het kwaad toch al gebeurd en maakt dat helemaal niks meer uit". Op marktplaats zal er voor de X5 nog wel belangstelling zijn, maar bij brandweerkorpsen moet je die naam niet meer noemen.
Mvg,
Leen

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2008, 19:37:27 »

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2008, 20:19:16 »
Citaat van: "Daaf"
Zie ook: http://www.pagernetz.at/wb/media/X5_Pre ... yer_V2.pdf

Ligt het aan mij of begint dat ding echt steeds meer op een Gameboy te lijken??

Groeten, Peter.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2008, 21:34:04 »
De X5 is juist ontwikkeld, omdat een aantal mensen de X3 gammel noemden.
Opmerkingen van de gebruikers zijn meegenomen in de ontwikkeling.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2008, 22:07:05 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Daaf"
Zie ook: http://www.pagernetz.at/wb/media/X5_Pre ... yer_V2.pdf

Ligt het aan mij of begint dat ding echt steeds meer op een Gameboy te lijken??

Groeten, Peter.

Ik vind het niet meer echt iets van een pager hebben  eerlijk gezegd.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er misschien handige voordelen aanzitten.
Het apparaatje ziet er niet verkeerd uit  , lijkt alleen wel een beetje groot , Maarja wat wil je als het waterdicht en robuust moet zijn.

Mvg , Ben

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2008, 00:33:36 »
Leuk zo'n gerenderd plaatje in de pdf...

Van de aanschafprijs van zo'n X5 koop je haast 3 Galaxy's. De Galaxy heeft zich inmiddels bewezen en wat men van de X5 moet verwachten is altijd weer een (dure) gok. Ook de verlies van een Galaxy weegt financieel minder zwaar dan met een X5...

Wat wel weer een klein voordeel van de X5 is, betreft opladen met inductie. Zelfde principe als een electrische tandenborstel. Weet niet of de contacten van de Galaxy kunnen corroderen, bijvoorbeeld bij contact met zeewater. (door gebruik bij de KNRM)

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2008, 08:35:53 »
Citaat van: "Remon"
Leuk zo'n gerenderd plaatje in de pdf...

Van de aanschafprijs van zo'n X5 koop je haast 3 Galaxy's. De Galaxy heeft zich inmiddels bewezen en wat men van de X5 moet verwachten is altijd weer een (dure) gok. Ook de verlies van een Galaxy weegt financieel minder zwaar dan met een X5...

Wat wel weer een klein voordeel van de X5 is, betreft opladen met inductie. Zelfde principe als een electrische tandenborstel. Weet niet of de contacten van de Galaxy kunnen corroderen, bijvoorbeeld bij contact met zeewater. (door gebruik bij de KNRM)

Ik denk dat ze daar vast wel rekening mee hebben gehouden.

Mvg , Ben. ;)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2008, 09:12:41 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Daaf"
Zie ook: http://www.pagernetz.at/wb/media/X5_Pre ... yer_V2.pdf

Ligt het aan mij of begint dat ding echt steeds meer op een Gameboy te lijken??

Groeten, Peter.

Dat is het altijd al geweest Peter: doet hij het wel of doet hij het niet..... :P
Mvg,
Leen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2008, 09:21:18 »
Citaat van: "Remon"
Leuk zo'n gerenderd plaatje in de pdf...

Van de aanschafprijs van zo'n X5 koop je haast 3 Galaxy's. De Galaxy heeft zich inmiddels bewezen en wat men van de X5 moet verwachten is altijd weer een (dure) gok. Ook de verlies van een Galaxy weegt financieel minder zwaar dan met een X5...

Wat wel weer een klein voordeel van de X5 is, betreft opladen met inductie. Zelfde principe als een electrische tandenborstel. Weet niet of de contacten van de Galaxy kunnen corroderen, bijvoorbeeld bij contact met zeewater. (door gebruik bij de KNRM)

De contacten van de Galaxy zijn verguld en dat is meestal duurzamer dan vertind of verzilverd. Een cosmetische opfrisser kan natuurlijk ook. Gewoon het kastje vervangen en hij ziet er weer als nieuw uit. Dat kost altijd minder dan een nieuwe pager.
Mvg,
Leen

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2008, 21:29:43 »
Ik laat wel weten hoe en wat als het zover is. We kunnen wel allemaal vooroordelen gaan geven op iets wat we nog niet eens in onze handen hebben gehad. Maar het zou heel goed mogelijk kunnen wezen dat ze de klachten serieus hebben genomen en de pager helemaal verbeterd hebben. (display, ontvangs,t gebruikersgemak

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2008, 15:45:13 »
Citaat van: "Peterw410"
Ik laat wel weten hoe en wat als het zover is. We kunnen wel allemaal vooroordelen gaan geven op iets wat we nog niet eens in onze handen hebben gehad. Maar het zou heel goed mogelijk kunnen wezen dat ze de klachten serieus hebben genomen en de pager helemaal verbeterd hebben. (display, ontvangs,t gebruikersgemak

Ben erg benieuwd naar je resultaten Peter. Wat ik me ook afvraag is of er wel een clip aan of bij zit dat je hem aan bijvoorbeeld je riem kan hangen en niet dat hij zo klakkeloos los in je broek rondzwerft.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Infostream X5 pager
« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2008, 16:42:46 »
ik denk dat nog et meest belangrijkste waar ze wat aan gedaan moeten hebben is het feit dat hij gewoon constant aanblijft.
daarnaast is ontvangst een belangrijke uiteraard :D