Auteur Topic: Xstream vraag  (gelezen 22185 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Xstream vraag
« Reactie #30 Gepost op: 12 december 2007, 07:55:31 »
Citaat van: "martijn.jansen"
wat wil dat zeggen op naam filteren

Je kan trefwoorden invullen; Als dat woord dan in de alarmering zit dan geeft de pager alarm.

martijn.jansen

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #31 Gepost op: 12 december 2007, 13:31:50 »
hoe kan dat ik heb een xstream pieper
daar heb ik in staan de ovd van een korps en de betrefte korps
ik krijg wel een melding  binnen op de code van de ovd en niet van de krops waar licht dat aan

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Xstream vraag
« Reactie #32 Gepost op: 12 december 2007, 21:36:21 »
Citaat van: "martijn.jansen"
hoe kan dat ik heb een xstream pieper
daar heb ik in staan de ovd van een korps en de betrefte korps
ik krijg wel een melding  binnen op de code van de ovd en niet van de krops waar licht dat aan

Ik heb (gelukkig na alle negatieve verhalen) geen ervaringen met de Xstream, maar wel met alle andere soorten P2000 pagers die in gebruik zijn.
Bij de andere pagers is het zo dat hij bij een alarmering alle geprogrammeerde codes van je pager langs gaat. Dan hangt het er maar net van af welke code bij jou het eerst geprogrammeerd staat. Waarschijnlijk is dat bij jou de OvD.
Dus zit er in een alarmering de capcode van jou korps en de OvD, gaat jou pager alle codes bij langs op vaste volgorde, ziet hij een code die verstuurd is en in jou pager staat, dan alarmeerd hij. Ik heb verder geen idee of hij bij de Xstream van boven naar beneden leest, of van beneden naar boven. Ben ik voor de Galaxy (en Jupiter en Mercurius) ook al weer vergeten, maar dat is op te zoeken op dit forum.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk uitgelegd is, en wie weet heeft iemand aanvullingen die ik vergeten ben in mijn verhaal.

Ps: Als je leestekens gebruikt leest het wat makkelijker voor de mede forumgenoten. ;)
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Leen Ansems

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #33 Gepost op: 13 december 2007, 07:08:23 »
Citaat van: "Marco"
Ps: Als je leestekens gebruikt leest het wat makkelijker voor de mede forumgenoten. ;)

En het gebruik van een hoofdletter aan het begin van een nieuwe zin is op dit forum ook niet verboden ;)
Mvg,
Leen

Offline HOFD798

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
    • http://www.brandweerheemstede.nl
Re: Xstream vraag
« Reactie #34 Gepost op: 13 december 2007, 08:07:18 »
Het nadeel van de Xstream dus...

Hij kan maar één capcode aan en zodra die in je pager geprogrameerd zit dropt hij het bericht in het mapje met het laagste nummer...

Dus waarschijnlijk heeft je OvD code een lager nummer dan de Korps code...

Bij de Galaxy of Jupiter zie je achter elke melding wie er zijn gealarmeerd, mits die in je pager zijn geprogrammeerd uiteraard...
Jan Kol Jr.
Officiële Korps Fotograaf en Logistiek medewerker van de Brandweer Heemstede & Bennebroek
Tevens webmaster http://www.brandweerheemstede.nl & http://www.brandweerbennebroek.nl

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Xstream vraag
« Reactie #35 Gepost op: 13 december 2007, 10:08:17 »
Ik ben straks de gelukkige die die X5 mag gaan proberen. Wat een mooi apparaat.......Ik ben benieuwd.

Offline Mr.T

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Xstream vraag
« Reactie #36 Gepost op: 13 december 2007, 10:27:12 »
Citaat
Ik ben straks de gelukkige die die X5 mag gaan proberen. Wat een mooi apparaat.......Ik ben benieuwd.

:|:|:|

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Xstream vraag
« Reactie #37 Gepost op: 13 december 2007, 10:42:11 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Ik ben straks de gelukkige die die X5 mag gaan proberen. Wat een mooi apparaat.......Ik ben benieuwd.

Je post toch wel even wat foto's?  ;)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Xstream vraag
« Reactie #38 Gepost op: 13 december 2007, 11:38:44 »
Citaat van: "martijn.jansen"
hoe kan dat ik heb een xstream pieper
daar heb ik in staan de ovd van een korps en de betrefte korps
ik krijg wel een melding  binnen op de code van de ovd en niet van de krops waar licht dat aan

Je moet wel de inbox functie geactiveerd hebben via de software. Anders werkt het niet.

exLid057

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #39 Gepost op: 13 december 2007, 15:06:35 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Ik ben straks de gelukkige die die X5 mag gaan proberen. Wat een mooi apparaat.......Ik ben benieuwd.

Jullie korps houd wel van de firma H&K of niet ?? jullie konden goed koper uit zijn geweest, maar goed wie ben ik.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #40 Gepost op: 13 december 2007, 15:57:17 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Ik ben straks de gelukkige die die X5 mag gaan proberen. Wat een mooi apparaat.......Ik ben benieuwd.

Jullie korps houd wel van de firma H&K of niet ?? jullie konden goed koper uit zijn geweest, maar goed wie ben ik.

Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Noord-Holland een contract met K&H gesloten is om alles van C2000 enz te regelen. Zou jij dan een pager van je conculega voorstellen? Als ik zo de geluiden om me heen hoor zal het animo voor de X5 minimaal zijn en is er door de meeste korpsen al besloten om zo snel mogelijk over te gaan op de Galaxy.
Mvg,
Leen

regionalebrandweer

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #41 Gepost op: 21 december 2007, 08:17:36 »
Ik snap niet helemaal hoe ze dit kunnen verkopen aan de burger die uiteindelijk voor dit moet gaan betalen. Eerst een X1 met niets dan fouten, de X2 zullen we maar niet over praten. En dan de X3, na toch wel wat ervaring opgedaan te hebben zou je zeggen moet het ze toch echt lukken, maar helaas nog steeds een ramp, waarvan o.a. de batterij snel leeg gaat, de behuizing snel kapot gaat, weinig geluid geeft, zacht trilt en last but not least nog niet gesproken over de service van een niet nader te noemen bedrijf.

Door een contract gaan ze nu toch maar weer verder proberen met de X5? Door enkele mensen te laten testen over een bepaalde periode? En vervolgens weer te snel overgaan naar een regionale aanschaf... Om achteraf toch weer te ontdekken dat de test periode toch te kleinschalig en te kort is geweest? Dit komt me bekend voor….

Persoonlijk zou ik zeggen dat je als overheid zijnde na 2-3 lessen toch wel genoeg hebt geleerd in de blunders van het xtream (slechte) product. En dan is het toch echt niet zo dat er geen goede vervanger is welke zich al wel zeer uitgebreid heeft bewezen. En dan praten we nog niet over kosten per stuk, mits de X5 veel goedkoper gaat zijn dan zijn voorgangers (om maar eens wat te noemen).

Samenvattend de burger maakt enkele malen een fout en voor hem worden rechten ontnomen en de overheid loopt met open ogen in fout op fout op fout en deze wordt niets ontnomen omdat er een contract ligt? Dit zaakje stinkt toch wel een "beetje". Wordt het niet eens tijd dat een hoger orgaan ingrijpt in dit "proberen"?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Xstream vraag
« Reactie #42 Gepost op: 21 december 2007, 21:25:59 »
Citaat van: "regionalebrandweer"
Eerst een X1 met niets dan fouten, de X2 zullen we maar niet over praten. En dan de X3, na toch wel wat ervaring opgedaan te hebben zou je zeggen moet het ze toch echt lukken, maar helaas nog steeds een ramp, waarvan o.a. de batterij snel leeg gaat, de behuizing snel kapot gaat, weinig geluid geeft, zacht trilt

De X1 en X2 worden gratis omgebouwd, hier zijn dus geen kosten aan verbonden.
Wanneer je een X3 krijgt ter vervanging van een oude X1 en je stuurt de X1 niet terug, dan komen er op een gegeven moment te weinig pagers voor ombouw en ligt alles stil.
Verder zijn alle typen eerst getest door een overheids instantie, pas nadat een goedkeuring was verkregen zijn de pagers geleverd.
Je zult dus moeten klagen bij degene die de pager heeft goedgekeurd en/of bij degene die de oude pagers niet opsturen.

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: Xstream vraag
« Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2008, 19:40:44 »
Kan iemand mij vertellen hoe ik de text dat naast het brandweer logo staat in het schermpje van de infostream kan wijzigen heb een file en de software alleen nu nog hoe ik het moet doen hoop dat iemand mij dat kan vertellen??

Offline HOFD798

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
    • http://www.brandweerheemstede.nl
Re: Xstream vraag
« Reactie #44 Gepost op: 23 januari 2008, 00:03:08 »
Eerst een BMP file van maken dus geen JPG

De programeerunit aansluiten en pager erin

In een van de tab bladen kan je dan de file laden voor het zg openingsscherm en in de pager zetten...
Jan Kol Jr.
Officiële Korps Fotograaf en Logistiek medewerker van de Brandweer Heemstede & Bennebroek
Tevens webmaster http://www.brandweerheemstede.nl & http://www.brandweerbennebroek.nl