Auteur Topic: Xstream vraag  (gelezen 22202 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Xstream vraag
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2007, 15:15:41 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "brandweergek"
Als ik Ron goed begrijp, MOEt de p2000shop mij een Galaxy leveren als ik deze bestel?

Nee, je bent namelijk nog steeds een partikulier...

Groeten, Peter.

maar ik vind eigenlijk nog dat het verandert moet worden want rode kruis is oook hulpverlening aleen aan het rode kruis worden ze niet geleverd.
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Re: Xstream vraag
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2007, 15:40:51 »
Citaat van: "timo"
maar ik vind eigenlijk nog dat het verandert moet worden want rode kruis is oook hulpverlening aleen aan het rode kruis worden ze niet geleverd.

Maakt het NRK gebruik van C2000/P2000?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Xstream vraag
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2007, 16:19:32 »
Citaat van: "Remon"
Citaat van: "timo"
maar ik vind eigenlijk nog dat het verandert moet worden want rode kruis is oook hulpverlening aleen aan het rode kruis worden ze niet geleverd.

Maakt het NRK gebruik van C2000/P2000?

Sommige NRK afdelingen worden door de RAC brandweer gealarmeerd. Die hebben dan een regeling getroffen met de RAC.
Maar volgens mij maakt het Rode Kruis voor operationele doeleinden zelf geen gebruik van C2000, enkel voor contact met CPA/ gemeentelijke Ambulances.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Xstream vraag
« Reactie #18 Gepost op: 26 februari 2007, 18:07:04 »
Citaat van: "timo"
maar ik vind eigenlijk nog dat het verandert moet worden want rode kruis is oook hulpverlening aleen aan het rode kruis worden ze niet geleverd.

Da's niet zo vreemd ook, anders kan elke Rode Kruis afdeling wel brullen dat ze die pagers willen en vervolgens prive gebruiken. Het Rode Kruis wordt zoals David al zegt in bepaalde regio's door de brandweer gealarmeerd. Waar dit het geval is, daar zou je Galaxy's via de brandweer kunnen bestellen. Waar dat niet het geval is, daar gaat het om prive gebruik...

Groeten, Peter.

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Xstream vraag
« Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2007, 19:11:56 »
ik heb nog nooit van me leven gehoord dat het rode kruis via de brandweer word gealarmeerd want daar zijn wij heel geen onderdeel van maar van de GHOR en die vallen weer onder de CPA en wij gaan in de toekomst ook gebruiken maken van p2000. en wij moeten zelf de pagers regelen als rode kruis zijnde
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Xstream vraag
« Reactie #20 Gepost op: 26 februari 2007, 19:47:47 »
Citaat van: "timo"
en wij moeten zelf de pagers regelen als rode kruis zijnde

Dan nog zal het via de GHOR moeten, als zij kenbaar maken dat jullie afdeling door hun gepiept zal worden dan moet het volgens mij geen probleem zijn. Als de GHOR zich er helemaal niet mee wil bemoeien (zou vreemd zijn, ze gaan jullie immers wel piepen) dan houdt het natuurlijk op...

Groeten, Peter.

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Xstream vraag
« Reactie #21 Gepost op: 26 februari 2007, 21:18:21 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "timo"
en wij moeten zelf de pagers regelen als rode kruis zijnde

Dan nog zal het via de GHOR moeten, als zij kenbaar maken dat jullie afdeling door hun gepiept zal worden dan moet het volgens mij geen probleem zijn. Als de GHOR zich er helemaal niet mee wil bemoeien (zou vreemd zijn, ze gaan jullie immers wel piepen) dan houdt het natuurlijk op...

Groeten, Peter.

nee de CPA gaat ons piepen aleen wij vallen gewoon onder de GHOR maar de CPA piept ons de GHOR heeft geen eigen alarmcentrale. maar de wij moeten zelf de pagers bepaken en de coordinator bij ons had al naar verschillende mogelijkheden gekeken en hij vond de galaxy geschikt maar hij had een email gestuurd en hij kreeg het bericht terug dat het niet mogelijk was voor het rode kruis.
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Xstream vraag
« Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2007, 21:23:25 »
Citaat van: "timo"
hij had een email gestuurd en hij kreeg het bericht terug dat het niet mogelijk was voor het rode kruis.

Nou dan houdt het helaas op. Is de Jupiter-Pro geen geschikte kandidaat?

Groeten, Peter.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Xstream vraag
« Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2007, 21:27:51 »
Citaat van: "timo"
nee de CPA gaat ons piepen aleen wij vallen gewoon onder de GHOR maar de CPA piept ons de GHOR heeft geen eigen alarmcentrale. maar de wij moeten zelf de pagers bepaken en de coordinator bij ons had al naar verschillende mogelijkheden gekeken en hij vond de galaxy geschikt maar hij had een email gestuurd en hij kreeg het bericht terug dat het niet mogelijk was voor het rode kruis.

Zit je bij een Sigmateam dan?

Want bij mijn weten valt het "gewone" Rode Kruis niet onder de GHOR. In elk geval niet binnen de Geneeskundige eenheid.

Groeten :)
Wie ik?

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Xstream vraag
« Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2007, 08:30:40 »
geneeskundige eenheid klopt daar vallen wij zoiezo niet onder maar de GHOR bepaalt of wij komen of niet en de gemeente bepaald het
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Xstream vraag
« Reactie #25 Gepost op: 27 februari 2007, 13:14:02 »
Citaat van: "timo"
geneeskundige eenheid klopt daar vallen wij zoiezo niet onder maar de GHOR bepaalt of wij komen of niet en de gemeente bepaald het

De GHOR bepaalt of jullie komen en de gemeente bepaald het?
Ik denk dat het nu een stuk duidelijker is Timo, bedankt!

Groeten, Peter.

Offline Alwin L.

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
    • http://www.almafotografie.nl/
Re: Xstream vraag
« Reactie #26 Gepost op: 27 februari 2007, 14:43:18 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "brandweergek"
Als ik Ron goed begrijp, MOEt de p2000shop mij een Galaxy leveren als ik deze bestel?

Nee, je bent namelijk nog steeds een partikulier...

Groeten, Peter.

Misschien weer een domme vraag maar;
Ik las op pagersoftware.tk het volgende:

De Galaxy is een pager speciaal ontworpen voor hulpdiensten door p2000shop.nl en hierdoor is hij in het beginstadium alleen door en voor hulpdiensten te bestellen. Waaronder ook vrijwilligers welke hem aan willen schaffen. Pas in een later stadium zal hij voor de hobbyist aan te schaffen zijn.

Dus als vrijwilliger ( ben ik nog niet maar...) zou ik de Galaxy aankunnen schaffen en dit hoeft dan niet via de brandweer ?
Mvg,
Alwin L.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Xstream vraag
« Reactie #27 Gepost op: 27 februari 2007, 15:09:16 »
Citaat van: "Alwin L."
Dus als vrijwilliger ( ben ik nog niet maar...) zou ik de Galaxy aankunnen schaffen en dit hoeft dan niet via de brandweer ?

Nee want dan kan iedereen wel zeggen dat hij/zij bij de brandweer zit. Het moet echt via de brandweer gaan. Ik denk dat de P2000shop meer uitleg kan geven over de juiste procedure. Het kan dus niet op eigen initiatief, het kan alleen vanuit het korps, of vanuit de regio.

Groeten, Peter.

Offline Uncle Scrooge

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: Xstream vraag
« Reactie #28 Gepost op: 14 april 2007, 14:15:19 »
Even terug on-topic m.b.t. het programmeren van de Xstream.  ;)
[size=85]| Uniden Bearcat 800XLT @ Sirio SD1300N + Diamond X50N | Icom IC-E91 | Puxing PX-2R | Infostream Xstream 3 |[/size]

martijn.jansen

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #29 Gepost op: 11 december 2007, 19:56:04 »
wat wil dat zeggen op naam filteren