Auteur Topic: sloop antenne  (gelezen 3810 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wedelman

  • Gast
sloop antenne
« Gepost op: 19 februari 2003, 11:44:29 »
Hallo beste mensen,

Het geval wil dat ik een zeer klein budget heb om aan mijn hobby's uit te geven dus ook aan scanners + toebehoren.

Nu wordt er op dit moment bij mij in de buurt een gebouw gesloopt waar voorheen een bedrijf zat dat vrachtwagens had rondrijden. Voor de communicatie gebruikten ze waarschijnlijk bakkies en de daarvoor gebruikte antenne staat daar nog op het dak.

Het is zo'n antenne met een spriet recht omhoog en schuin naar onder wijzend drie (onder een onderlinge hoek van 120 graden) sprieten er onder. Nu vraag ik mij af of deze antenne geschikt is om een scanner op aan te sluiten.

Ik ben een leek dus graag duidelijke taal teruggewenst...

Alvast bedankt,

Wouter

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: sloop antenne
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2003, 13:05:26 »
Hoi Wouter,

die antenne zal waarschijnlijk zonder problemen aan je scanner te koppelen zijn. Maar......... hij is hoogstwaarschijnlijk gemaakt voor een bepaald frequentiegebied, en zal alleen in dat frequentiegebied goed presteren. Weet je misschien op welke frequentie dat bedrijf gewerkt heeft? Als ik de beschrijving zo hoor dan denk ik niet aan 27mc, maar meer aan 160-170 MHz. Voor brandweer en ambulance-ontvangst zou het dan bijvoorbeeld een goeie antenne zijn.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!

Groetjes,

Bart

PS. ik weet niet of je die antenne sowieso mag meenemen, maar als dat zo is kan je het natuurlijk altijd proberen! Je kan een scanner niet zo heel snel slopen door er een slechte antenne aan te hangen.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Speedy G.

  • Gast
Re: sloop antenne
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2003, 10:04:02 »
Het hoeft nog niet eens de antenne te zijn van de mobilofoons voor de vrachtwagens. Het kan ook zijn dat het een buitenantenne is van de draadloze telefoons. Dit zijn nog de oudere afluisterbare (llegale)draadloze telefoons. Deze antenne is bedoeld om over het hele terrein signaal dekking te geven.