Auteur Topic: zelf een antenne maken  (gelezen 15322 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #15 Gepost op: 4 september 2003, 21:00:32 »
ik heb er nu een een rg-58 kabel is het ik kan een freq. in de 466 ook goed beluisteren met wel iets slechtere kwaliteit dan normaal maar ik weet nog niet wat hij in de 167 doet want er is daar nog nix gebeurt

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
......
« Reactie #16 Gepost op: 4 september 2003, 22:12:58 »
Leg eens uit, WAT heb je nu precies met die kabel gedaan? Zit de afscherming er misschien nog omheen :lol:  :lol:  :lol:



Ed :idea:

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #17 Gepost op: 5 september 2003, 07:07:37 »
aan de andere kant zit nog een stekker moet die eraf?

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #18 Gepost op: 5 september 2003, 10:50:52 »
ik heb hem er af gehaald en als ik nu naar de 466 wil luisteren doet die het niet maar dat klopt volgens mij ook wel want hij is 1.80 m en geschikt voor het luisteren naar de freq. 167 en niet 466 want dan moet die 0.643776824 m zijn dus ongeveer 65 cm

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
He techneut..........
« Reactie #19 Gepost op: 5 september 2003, 12:05:42 »
Antennes bouwen.....??????......

Citaat van: "scoutcow"
aan de andere kant zit nog een stekker moet die eraf?

Ik meende van wel :lol:  :lol:  :lol:
Maarre, de gevlochten mantel *OM* de kern van de coaxkabel, heb je die er nog opzitten? Anders is het net alsof je je antenne in de kachelpijp stopt, ipv op de schoorsteen. Overal waar de gevlochten mantel omheenzit zal dus weinig worden ontvangen.  Je moet van die kabel dus  1,80meter van de mantel afhalen (gerekend vanaf het einde van je kabel), zodat de kern daarvan vrij komt te liggen.......


Ed :idea:

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #20 Gepost op: 5 september 2003, 12:26:58 »
dus niet alleen het zwarte laagje erover maar ook die gevlochten kabel

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #21 Gepost op: 5 september 2003, 13:09:22 »
hij is nu helemaal kaal er zit nu alleen nog een plastic kabel aan met daarin draad heb hem nu bij aan een schroef in mijn raam hangen en ontvang 466 net zo goed als met de andere antenne mischien iets beter maar nu nog zien wat die doet met de 167 mhz

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
antenne
« Reactie #22 Gepost op: 5 september 2003, 16:08:22 »
Goed, zoals je hem nu hebt (voorzover ik dat vanaf hier kan bekijken) moet hij het nu goed doen.

Succes,

Ed :idea:

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #23 Gepost op: 5 september 2003, 16:12:43 »
er is nog niks gebeurt hier in de buurt dus ik weet niet of hij goed werkt maar als er iets is hier in deze stad of vlakbij en ik merk verbetering/verslechtering zal ik het zeggen

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
.?.
« Reactie #24 Gepost op: 5 september 2003, 18:08:35 »
Citaat van: "scoutcow"
er is nog niks gebeurt hier in de buurt dus ik weet niet of hij goed werkt maar als er iets is hier in deze stad of vlakbij en ik merk verbetering/verslechtering zal ik het zeggen

Daar weet ik ook wel iets voor :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


Ed :idea:

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #25 Gepost op: 5 september 2003, 20:07:46 »
er is net iets geweest er is wel verbetering maar ik hoor de voertuigen niet is er een plek waar ik hem beter op kan hangen

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
afl: 36?
« Reactie #26 Gepost op: 5 september 2003, 21:21:28 »
Verplaatsen of anders omhoog brengen, maar dat kun je toch zelf ook wel bedenken......

Ed :idea:

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #27 Gepost op: 5 september 2003, 22:28:25 »
ja ik heb m nu hoog dus ik denk dat hij geen voertuigen kan ontvangen maar dat maakt niet zo veel uit

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
.....
« Reactie #28 Gepost op: 5 september 2003, 22:49:41 »
Voertuigen hebben natuurlijk een kleiner bereik. Zo'n beetje op een afstand van max. 12-15km op VHF zonder gebruik te maken van steunzenders. Althans in mijn situatie, zonder conditie's e.d. Mijn prikkie staat op 11 meter hoogte, en ik zit op het platteland. Meldkamers pak ik op een kilometer of 50-60, dit kan zich simpel ver(drie)dubbelen op het moment als de zon op of onder gaat (conditie). Tijdens deze momenten zijn afstanden van meer dan 250km te overbruggen. Scanner/ontvanger is een Motorola GM-900. Maar goed, mijn antenne/kabel/pluggen/mast e.d. is minimaal factor 100 duurder als jou antenne :lol:


Ed :idea:

scoutcow

  • Gast
Re: zelf een antenne maken
« Reactie #29 Gepost op: 5 september 2003, 22:51:31 »
ik ga zelf ook een betere antenne kopen maar gebruik nu even deze