Auteur Topic: linear  (gelezen 7533 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Remont

  • Gast
linear
« Gepost op: 14 mei 2003, 20:48:25 »
ik had ff een vraag, wie weet hoeveel wat deze linear is in ssb en in am?

KL 200    van RM :D

Tom

  • Gast
Re: linear
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2003, 20:58:25 »
KLV 200 ,eerst 10minuten op stand bij zetten om de buis voor telaten gloeien doe je dit niet dan is de buis zo kapot als de KLV op standby staat kun je gewon zenden-dan pas op on-am/fm max 10watt insturen ssb max 20watt  met de tune knop tunen tot dat het relais
niet meer rateld-niet je vermogen met deze knop regelen alleen het ratelen van het relais!!! het vermogen regel je met de instuuring van de liniair. Beter is het om 8 watt am/fm 17watt ssb in te stuuren om je modulatie niet te laten vervormen. Dat beetje vermogen minder maakt
op deze hoeveelheid niets meer uit 100/125 watt max am/fm  200/225 watt ssb als je buizen goed ingebrand zijn .
Gebruik dit vermogen alleen als je echt gaat dx''en ,en met mate je begrijpt wel dat dit enorme storingen veroorzaakt bij jou in de buurt ook nog wel 1a2km verder waar je eerste zendstraal terug kaatst.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: linear
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2003, 22:03:23 »
Citaat van: "Tom"
Gebruik dit vermogen alleen als je echt gaat dx''en ,en met mate je begrijpt wel dat dit enorme storingen veroorzaakt bij jou in de buurt ook nog wel 1a2km verder waar je eerste zendstraal terug kaatst.

Signaal terugkaatst????

Peter.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: linear
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2003, 16:36:04 »
Misschien wilt diegene zijn linear gebruiken voor zijn radar  :lol:  :D  :lol:

Remon-Vianen

Tom

  • Gast
Re: linear
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2003, 18:16:26 »
Zend stralen kaatsen heen en weer tussen de ionensfeer en de aarde.
Hoe beter de ionensfeer hoe verder je komt dus ,dit kan per keer verschillen .  Deze liniair is niet gefilderd.  En de kans dat je stooring
veroorzaakt op tv, radio, babyfoon ,scanners , draadloze koptelefoons, pc toetsenborden+ muizen enzo is dus groot .
We hebben het niet over profesionele [amateur ]liniars maar over 27mc
11mtr cb de zogenaamde bakkie''s.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: linear
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2003, 21:46:34 »
Citaat van: "Tom"
Zend stralen kaatsen heen en weer tussen de ionensfeer en de aarde.

Ik weet het, als radiozendamateur. Maar daardoor weet ik ook dat een signaal pas vele kilometers verder wordt gereflecteerd en dan veroorzaak je echt geen storing meer. Hooguit 11 of 22 meter verderop, ofterwel stappen in de grootte van de golflengte. Op het moment dat een radiosignaal de ionosfeer heeft bereikt is de veldsterkte al dusdanig afgenomen dat er vanaf dat punt geen storing meer mogelijk is op de plek waar het signaal op de aarde terugkaatst.

Groeten, Peter.

Tom

  • Gast
Re: linear
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2003, 17:09:04 »
Peter kun je mij dan vertellen hoe het komt dat die malloot die hier zo"n
1,5km hemelsbreed zit met zijn Kenwood 570D op de 27mc band  altijd
met 100 watt --of meer klv ????   hier bij mij de scanner's de kortegolf
en de 27mc band dicht spetterd  en ik heb  echt geen goedkope
aparatuur staan,ook de andere in de omgeving hebben hier last van
en daar zit ook een  a-b -c licentie amateur bij .
ps :hij zit vaak op de 26.825 laag in de band dus.
Met vriendelijke groet Tom.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: linear
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2003, 00:40:04 »
Tom,

Je moet natuurlijk wel de dingen bij de juiste naam noemen. Als iemand met groot vermogen werkt en slechte apparatuur, dan is het niet zo vreemd dat er op een dergelijke afstand nog steeds storing wordt veroorzaakt. Storingen via de grondgolf dus, niet via reflecties want dat is onmogelijk op een dergelijk korte afstand. Bovendien, als jij het over "storing" hebt zonder daarbij over een specifieke storing te spreken, dan neem ik aan dat je hetzelfde bedoelt als "storing bij de buren" ofterwel op de telefoon, TV, radio en dergelijken, hetgeen ook wel LF-detectie kan worden genoemd. Wat jij bedoelt valt meer onder doorspetteren en dat kan zelfs over een grote afstand dan die anderhalve kilometer plaatsvinden...

Groeten, Peter.

Tom

  • Gast
Re: linear
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2003, 19:11:11 »
Okee Peter, we kunnen hier nog wel effe over door boomen
maar het feit blijft dat er stooring veroorzaakt wordt met zulke
hooge vermogens in een dicht bevolkte  wijk .
En deze malloot zit een bandje lager dus zijn antenne staat
waarschijlijk niet goed 1op1  dat speelt ook mee.
Deze mallot uit onze buurt krijgt waarschijnlijk wel bezoek
van de Radio Controle dienst of hoe ze tegewoordig ook heten.
Wij 27mc jongens die altijd gezellig zitten te moduleren
houden ons effe rustig tot die mallot eruit is gehaald.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: linear
« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2003, 19:48:09 »
Citaat van: "Tom"
Deze mallot uit onze buurt krijgt waarschijnlijk wel bezoek
van de Radio Controle dienst of hoe ze tegewoordig ook heten.
Wij 27mc jongens die altijd gezellig zitten te moduleren
houden ons effe rustig tot die mallot eruit is gehaald.

Tja met een beetje pech kan dat wel een tijdje duren. Als hij alleen maar "doorspettert" dan is de RDR de laatste die daar wat aan zal doen. Hij zal echt LF-detectie moeten produceren, waarna de RDR pas na meerdere klachten in aktie komt. Ze rijden geen rondjes meer, op zoek naar illegale zenders zoals vroeger...

Groeten, Peter.

Tom

  • Gast
Re: linear
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2003, 22:50:21 »
:D Hoi Peter nog effe over de RCD enzo die Malloot
hier in de buurt is er toch uitgehaald .
Nu komt hij ons beschuldigen dat tie zijn Kenwood ts 570d
Mc 60 mic kenwood swr meter + liniair kwijt is.
 :D  :D  :D Geinig he  :wink:

rewd devil

  • Gast
Re: linear
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2004, 07:16:07 »
als die een licentie heb is die er zo weer op

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: linear
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2004, 14:03:34 »
Citaat van: "rewd devil"
als die een licentie heb is die er zo weer op

Wat heeft een licentie met 27MC te maken en wat heeft een licentie te maken met het al dan niet snel aanschaffen van nieuwe apparatuur?
Reken maar niet dat de RDR het leuk vindt als iemand op de 27MC-SSB zit te kloten met dergelijke vermogens en bijbehorende storing. Machtiging of niet, het blijft een overtreding.

Peter.

rewd devil

  • Gast
Re: linear
« Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2004, 06:51:59 »
de 1ste x is 150 euro elke x als je woord gepakt kom er 150 euro bij ja goede spullen is het belangrijkste vind ik zit ook verbode maar stoor niet goede spuletjes
 :twisted:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: linear
« Reactie #14 Gepost op: 1 juni 2004, 07:03:51 »
Citaat van: "rewd devil"
de 1ste x is 150 euro elke x als je woord gepakt kom er 150 euro bij ja goede spullen is het belangrijkste vind ik zit ook verbode maar stoor niet goede spuletjes

Ik hoop niet dat ik je nu ga beledigen, maar dit is typisch 27MC-praat. Het ligt niet altijd aan je eigen spullen of je wel of niet stoort, als de buurman een goedkope telefoon heeft van de Blokker of TV-connectoren die half contact maken dan is dat wellicht zijn probleem, maar ben jij wel degeen die storing veroorzaakt, goede spullen of niet. Zo zijn er nog 1001 redenen op te noemen waarom je zou kunnen storen en dus toch eruit gehaald worden (nav klachten) ondanks het feit dat je "goede spullen" zou hebben.

"Goede spullen" en "niet storen" zijn relatieve begrippen. Een zendamateur hoor je daar dan ook niet snel over praten, er komt immers wel wat meer bij kijken...

Groeten, Peter.