Daaf,
Het doet niet al teveel ter zake welke kanalen op een officiele marifoon zitten aangezien elke marifoon uitgebreid kan worden met extra kanalen indien gewenst. Tevens zitten er op de " grote vaart" marifoons mogelijkheden op om de "Alpha" kanalen te gebruiken die veel in de States gebruikt worden.
Het hangt er sterk vanaf WAT je wilt beluisteren. Het marifoon verkeer is dermate divers dat het varieert van praatje koek tot daadwerkelijke nood communicatie. Misschien dat je ook even kunt uitleggen wat je dan zou willen ontvangen, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in kan 77 geinteresseerd bent...
Ergens op dit forum circuleert een lijstje met kanalen gebruikt in SAR operaties. Die zou ik er zeker in zetten. Vergeet in deze kanaal 0 van de knrm ook niet (156.000) De belangrijkste in SAR operaties zijn toch wel 16, 67 en 0.
Verder kan de verkeersbegeleiding in omgeving Rotterdam en de diverse verkeersposten interessant zijn maar dit zijn bijna allemaal dubbel gebruikte kanalen in Nederland alleen al.
Verder sluit ik mij aan bij het lijstje wat Gert Jan gevonden heeft. Daar staat precies hoe de kanalen internationaal officieel gebruikt mogen worden. AT hecht er veel waarde aan om het aantal walstations van een marifoon beperkt te houden. Verwacht dus niet teveel van al die mooie omschrijvingen als KLPD en landmacht e.d.
Kijk voor de verkeersbegeleiding in Rotterdam bijvoorbeeld eens op :
http://www.portofrotterdam.com/maritime ... sh_vhf.aspOm het geheel compleet te maken missen hier 01 maas aanloop en 02 Pilot Maas nog.
succes Roland