Auteur Topic: Birdy woordfilter  (gelezen 1792 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Sebastiaan2803

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
Birdy woordfilter
« Gepost op: 24 september 2022, 22:47:43 »
Goedenavond,

Ik heb sinds kort een Birdy pager en ben bezig met hem de juiste instellingen te geven.

Ik gebruik hem nagenoeg altijd op trillen.
Nou heb ik de monitorcode van de BRW en MKA er in staan maar hij blijft trillen bij elke melding en niet alleen bij de melding waar het woordfilter in staat.

Weet iemand of het mogelijk is om het bericht helemaal stil te laten binnen komen en enkel als het woord erin zit de pager te laten trillen?

Ik weet dat als ik geluid 21 of 20 (bij mij) toevoeg dat hij stil is, maar dan moet de pager op geluid. En als filterwoord erin zit gaat ie geluid maken. (Ik wil niet dat hij altijd geluid maakt dus dit is geen optie)

Ik wil dus dat ik hem instel op alleen trillen en dat ie dus dan alleen trilt als het filterwoord erin zit.

Als ik hem op geluid zet mag ie best geluid maken als filterwoord erin zit.

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2022, 00:12:13 »
In programmeersoftware: configuratie > geactiveerde menu's > vibratie uitschakelen.
Nadeel is je niet meer de trilfunctie of trillen+geluid kan gebruiken. Enkel geluid.

De capcode waarop je woordfilter hebt staan op stil zetten, eventueel ook LED en achtergrondverlichting uit. Bij het woordfilter zet je geluid (en eventueel LED en achtergrondverlichting) weer aan. Misschien dat je hier de trilfunctie ook weer kan activeren bij het woordfilter. Ik zie daar wel een optie voor, maar dat heb ik zelf niet getest.

Offline Sebastiaan2803

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2022, 08:39:57 »
Goedemorgen

Dankjewel, ik ga het uittesten en zal het dan laten weten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline Sebastiaan2803

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2022, 10:35:02 »
Uitgeporbeerd, helaas idd niet meer te kiezen voor trillen. Ik vraag mij af of hij dan wel trilt…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2022, 13:18:12 »
Even testen met code 2029568 en woordfilter "P" en je komt er snel genoeg achteraf of wel of niet werkt.

Offline Sebastiaan2803

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2022, 14:47:22 »
Ik heb van alles geprobeerd, helaas lukt het mij niet om de pager op trillen te zetten en dan enkel te laten trillen wanneer het woord erin zit.

Ik wil eigenlijk gewoon dat als ik hem op geluid en trillen zet dat hij dan geluid en trillen doet wanneer filterwoord erin zit.
En wil als ik hem op enkel trillen zet dat dan enkel de pager trilt wanneer het filterwoord erin zit.
En als ik hem op enkel geluid zet dat ie enkel geluid maakt als woordfilter erin zit.

Helaas kan dit gewoonweg niet. Geen monitorcodes of persalarmen dus op de birdy…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2022, 15:43:48 »
Wat jij wil, is erg veel gevraagd, zelfs met een Jupiter/Informer.
Dat komt omdat woordfilter geen BRW-eis is.
En een pieper is gemaakt om te ....piepen. Niet om stil te zijn ;-)

Je kunt de Birdy helemaal stil laten zijn, bij jouw is dat uit mijn hoofd geluid 21 of 22. Die zet je dan bij de monitor of pers code.
Je kunt zelfs display verlichting, rode/groene LED, tekst uit laten. Merk je helemaal niks van de melding.
In het woordfilter geef je de gewenste instellingen voor geluid/tril/LED etc aan.
Dan trilt hij enkel op woordfilter.
Test even met 2029568 en bijv. 1 of A als woordfilter. Daarna zelfde test met ABABAB als woordfilter (tekst die niet voorkomt in melding).

Ook kun je nog experimenteren met de functie Prioriteit bij de CAP-code.

Offline Sebastiaan2803

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 27
Re: Birdy woordfilter
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2022, 19:18:07 »
Dankjewel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk