Auteur Topic: Pagermon productie image  (gelezen 3684 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Pagermon productie image
« Gepost op: 3 januari 2022, 19:41:07 »
Hallo,

Na heel wat uurtjes werk in de installatie van Pagermon te hebben gestoken (zonder de documentatie, want die klopt voor geen nanometer), heb ik eindelijk een goede Pagermon installatie klaar op mijn Raspberry Pi 3B+ met een SDR stick en een koperen kabeltje als antenne  :P

Ontvangst is top (ook binnen), dus tot nu toe geen problemen gehad met slecht ontvangst o.i.d. en komen razendsnel op je scherm via de webinterface.

Op moment van schrijven brouw ik er even een .IMG file van als backup van een installatie zonder al te veel aangepaste instellingen, anders dan de benodigde voor de koppeling tussen de server en de client.
Mochten er mensen zijn de installatie niet voor elkaar krijgen, ben ik bereid om deze basis image te delen.
Het enigste wat je zelf dan nog zou moeten aanpassen zijn de API keys. Verder is alles ready to go.

Mochten er mensen belang bij hebben, laat het maar even weten hieronder.
Dan kan ik je proberen op weg te helpen met je huidige installatie, of de  image met je delen die je zelf met rpie-imager ( https://www.raspberrypi.com/software/ ) of een andere tool kan flashen op je eigen SD kaartje.

Offline quinten1977

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Pagermon productie image
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2022, 19:43:38 »
Beste Ruben,

Na heel wat pogingen heb ik Pagermon nog steeds niet aan de praat gekregen, en idd wat jij ook al zegt.. die handleiding klopt voor geen meter :-[
Nu zag ik je bericht en zou ik je Raspberry pi image graag willen proberen / gebruiken als dit nog mag..

Met vriendelijke groet,
Quinten Plaizier

Offline NewsLover

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Pagermon productie image
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2022, 19:46:02 »
Hallo Ruben,

Ben heel geïnteresseerd in jou image om te proberen, als dit werkt dan scheelt dit mij een heleboel try and error
Ben al een tijd bezig om het op een Pi 4 voor elkaar te krijgen.
Wat je zegt, een 1 op 1 goed werkende handleiding ontbreekt altijd.
Krijg je het een werkend dat komt weer een volgend iets wat niet werkt.

Vriendelijke groet GJ

Offline BerryUHF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
    • scannernet
Re: Pagermon productie image
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2022, 19:37:05 »
Ben ook wel geintresseerd in de image ik heb het ook nooit goed aan de praat gekregen liep ook vast omdat er geen duidelijke documentatie was
JO22NE - IC-R30,ICOM-R8600,ICOM-R8500,AOR DV1,UNIDEN SDS200E Whistler TRX-1,Diamond X300, Ground Plane UHF,

Offline criado

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Pagermon productie image
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2023, 08:23:39 »
weet dat het al een wat ouder topic is , maar is de image nog beschikbaar. ?

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Pagermon productie image
« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2023, 08:26:20 »
ook interesse