Auteur Topic: NL Net en Teamspeak  (gelezen 7205 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline theot

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
NL Net en Teamspeak
« Gepost op: 14 oktober 2020, 13:19:27 »
Beste mede hobbyisten, ik luister vaak en met plezier naar de Amateurs op 3630 Khz, van het Nederlandstalig Amateurnet.

Laatst hoorde ik dat dit ook te volgen is via Teamspeak en dat zou fijn zijn omdat ik jammer genoeg vaak last heb van storingen in de ontvangst.

Ik ben niet bekend met Teamspeak maar zag dat ik verbinding moet maken met een server waar de ronde op uitgezonden wordt.
Weet iemand via welke server dit gedaan wordt, en misschien dan ook wat uitleg ?

73, PD0MJV

Theo

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2020, 13:40:05 »
Beste mede hobbyisten, ik luister vaak en met plezier naar de Amateurs op 3630 Khz

kHz  ;)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2020, 13:42:26 »

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 440
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2020, 16:31:33 »
Blijft een grappig verschijnsel dat sommige mensen liever 10 minuten bezig is met een account aanmaken om vervolgens een vraag te kunnen stellen dan even Google te gebruiken.....
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline theot

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2020, 13:13:55 »
Blijft een grappig verschijnsel dat sommige mensen liever 10 minuten bezig is met een account aanmaken om vervolgens een vraag te kunnen stellen dan even Google te gebruiken.....

Wat veel vervelender is dat er heel vaak direct wordt verwezen naar Google, en zo ook met deze reactie een sneer geven en waarom? Gewoon een heel simpele legitieme vraag. Klaarblijkelijk een vorm van standaard op fora.

Ben gewoon een hobbyist met een vraag voor een antwoord, en wat zou het jou uitmaken of ik daar 10 minuten of 3 uur mee bezig ben.

Eigenlijk heel vreemd dat jij deze reactie geeft, dat is pas zonde van de tijd.

73

Offline theot

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:08:31 »
kHz  ;)

Ja, foutje van mij. Bedankt voor de correctie.

73

Offline theot

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:27:17 »
In 5 seconden gegoogeld: https://amateurzender.nl/rondes-in-nederland/rondes-via-teamspeak/

Dank je wel voor de reactie. De toevoeging van 5 seconden geeft dat nu veel meerwaarde aan de reactie?

Ik heb datgene wat hier wordt beantwoord duidelijk dus niet kunnen vinden, dat is nu juist de kracht van een forum als deze.

Vergelijk het met de zelfscanners in winkels, straks niemand meer nodig bij de kassa.

Mazzel, 73

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2020, 16:52:50 »
In de door Discriminator aangehaalde link zie ik een beschrijving met server er in staan. Heb nog geen ervaring met teamspeak, maar de beschrijving lijkt mij wel duidelijk. Waar loop je precies op vast?
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline samklaasse

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 69
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2024, 21:33:53 »
ik vergelijk teamspeak altyd een beetje met echolink alleen iets anders in opzet
gelicenseerd sinds juni 2020
zit vaak op rotterdam PI2RTD en de PI2NOS
CALL PD9EFT

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: NL Net en Teamspeak
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2024, 23:06:40 »
Blijft een grappig verschijnsel dat sommige mensen liever 10 minuten bezig is met een account aanmaken om vervolgens een vraag te kunnen stellen dan even Google te gebruiken.....

Voor sommigen kan het heel moeilijk te zijn om de juiste zoektermen te weten, waarmee je dan met succes kunt googelen. Het lijkt mijn niet zo'n probleem dat dat hier gevraagd wordt.