Auteur Topic: Welke Antenne!???  (gelezen 3046 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

LJ

  • Gast
Welke Antenne!???
« Gepost op: 13 juni 2004, 17:02:41 »
Beste mensen,

Ik luister al jaren naar de scanner, vooral de politie, vliegtuigen, brandweer etc etc.
Maar ik heb nog nooit de ultieme antenne gevonden voor mijn Uniden Bearcat 280 Xlt.  :evil:
Nu heb ik gewoon een dipole en dat werkt redelijk.
Maar ik wil nu gewoon een goede antenne hebben.
Ik heb al gehad: GPA, Firestick en nu deze Dipole.
Hij moet geplaatst worden op een balkonnetje ongeveer 1 bij 5m, precies voor het raam dus houd aub. de antenne klein.
Hij zal evt. bevestigd kunnen worden aan een regenpijp, maar ik heb wel een dakje van ongeveer 30 dat uitsteekt boven het balkon.
Het liefst natuurlijk versterkt, maarja dat kost weer een hoop meer.
Zou iemand mij dan kunnen adviseren welke antenne ik kan nemen?
(mijn scanner is mobiel maar kan gewoon op een kabel)

Alvast Bedankt  :D

Jos Fuchten

  • Gast
Re: Welke Antenne!???
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2004, 17:30:49 »
Lj,

Een discone antenne van Diamond vind ik zelf een goede antenne, natuurlijk zijn er betere, veelal gepiekt op 1 bepaald frequentie gebied, maar voor een breedband antenne vind ik deze wel goed werken.
Een actieve antenne zou ik in jouw geval niet aan beginnen, mijn ervaring is dat dit op handscanners niet zo prettig werkt, heel snel oversturing.
http://www.eham.net/reviews/detail/2777 hier staat wat info over de antenne.
Succes,
Jos

LJ

  • Gast
Re: Welke Antenne!???
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2004, 17:59:53 »
Tsjaa. het probleem is hij is te groot, en er is totaal niks waarop hij kan steunen, geen mast of voet die eronder kan.
Het is een bitumen dak en erg kwetsbaar  :cry:

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Welke Antenne!???
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2004, 18:51:03 »
Kijk eens op bommeltje daar staat ook iets over antennes op een balkon!

Joris

Daan112mb

  • Gast
Re: Welke Antenne!???
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2004, 19:28:48 »
Ik heb zelf ook alleen de beschikking over een balkon, maar heb wel een discone antenne geplaatst. Dit heb ik gedaan d.m.v een ijzeren voet. Deze heb ik gemaakt van twee resttukjes H-balk van mijn werk, daarop heb ik een pijp gelast. In de pijp een aantal gaten geboord. In de pijp van de antenne eveneens gaten geboord, pin er doorheen en klaar is kees:) Ik kan hem nou zelfs in hoogte verstellen(als je het doet moet je het goed doen:))

Daan