Auteur Topic: Hoe zit het nu met de politie ?  (gelezen 4431 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Hoe zit het nu met de politie ?
« Gepost op: 29 april 2011, 13:22:51 »
Ik ben nog helemaal nieuw wbt het C2000/P2000 wereldje en zit dus het hele forum door te spitten op dit gebied. Ik zie wel zaken over de poilitie maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dit nu wel of niet te volgen is. De oude etherfrequenties worden niet meer gebruikt, zover was me al bekend.
Wat ik zo hier en daar tegenkom is best al oude informatie dus heb ik zoiets van "noteren heeft niet veel zin". Mogelijk heb ik dit laatste mis natuurlijk.

Zijn er eigenlijk wel/al capcodes die ik kan gebruiken voor NHN regio West-Friesland ?

Is het misschien een idee om bestaande monitorsites te volgen en daar wat vandaan te vinden ?

Graag sta ik open voor suggesties en ideeën.

Aangezien ik me bestelde tafelontvanger nog niet in huis heb zal ik de komende dagen vooral veel onderzoek doen en kan ik nog weinig/niets proberen.
Gr,
Marcel

Online elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Hoe zit het nu met de politie ?
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2011, 13:52:10 »
Op P2000 (pager) gebied is er in NH niets te doen, alleen qua ambulance.

Meeluisteren met een scanner kan vrijwel niet meer. Alleen de Mobiele Eenheid gebruikt nog wel eens de oude ME frequenties, omdat ze voor het exact synchroniseren van hun bewegingen geen vertraging van een digitaal systeem kunnen gebruiken.

Aan de andere kant hebben KLPD heli's tegenwoordig een videocamera aan boord, die wellicht weer wel mee te kijken is. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline jeroenbrw

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Hoe zit het nu met de politie ?
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2011, 11:20:55 »
Politie zal vrijwel bijna nooit te volgen zijn op pager, pers info en ovdp wel meer niet aangezien ze bijna altijd een portofoon opzak hebben of in de wagen bij de mobilofoon alle meldingen zo kunnen krijgen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Hoe zit het nu met de politie ?
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2011, 12:12:07 »
Op P2000 (pager) gebied is er in NH niets te doen, alleen qua ambulance.

Meeluisteren met een scanner kan vrijwel niet meer. Alleen de Mobiele Eenheid gebruikt nog wel eens de oude ME frequenties, omdat ze voor het exact synchroniseren van hun bewegingen geen vertraging van een digitaal systeem kunnen gebruiken.

Aan de andere kant hebben KLPD heli's tegenwoordig een videocamera aan boord, die wellicht weer wel mee te kijken is. :)

Bij ME en arrestatieteams zijn al een aantal situaties geweest waarbij de tijdvertraging van C2000 bijna iemand zijn leven heeft gekost. Alles moet daar op commando echt real-time bij gebeuren. Vroeger kon je inderdaad met een heli meekijken met daarvoor geschikt materiaal. Ze kunnen nu met het omzetten van een knop alles versleutelen.