Auteur Topic: Sleep mode/timer inbouwen  (gelezen 4690 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wedelman

  • Gast
Sleep mode/timer inbouwen
« Gepost op: 23 april 2004, 17:16:09 »
Hallo,

Misschien een totaal nutteloze vraag, maar zijn er modules o.i.d. die je in een scanner (of ander apparaat) kan inbouwen, die er voor zorgen dat de scanner (of het andere apparaat) na verloop van tijd zelf uitschakelt?

Ik lig vaak in bed naar de scanner te luisteren en dan val ik in slaap, wordt ik later in de nacht wakker van een melding o.i.d. Erg leuk als je om half zes je nest weer uit moet...

Met vriendelijke groet,

Wouter

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2004, 18:27:53 »
Waarom neem je geen schakelklok die je in het stopcontact kan steken?

wedelman

  • Gast
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2004, 19:26:43 »
En dan de accu er uit halen bedoel je? Waarom ben ik daar zelf niet op gekomen? Gebruik ik ook al voor mijn koffiezetapparaat... :wink:

wedelman

  • Gast
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2004, 12:44:32 »
Het werkt toch niet helemaal lekker. Telkens als ik het op deze manier doen moet ik de accu er uit halen, schakelklok instellen (pokkeklus met die pinnetjes) en voeding er in. Als er dan een acute melding is (de volgende dag) kan ik niet zo 1, 2, 3 mijn scanner pakken en weglopen, maar moet ik eers de accu er weer in zetten. Beetje onhandig.

Weet iemand toevallig of er zelfbouw timer modules bestaan die er voor te gebruiken zijn? Bijvoorbeeld om te schakelen tussen accu en scanner?

Mijn dank.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2004, 14:37:23 »
Is er niet zo'n heel klein miniscuul (japans?) handscannertje waar zo'n ding inzit?

THE_GAME_MEN!

  • Gast
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2004, 14:54:12 »
Ik heb het dan best wel handig.
Handscannertje heeft 1 losse "batterypack"
Er moeten 4 batterijen in , en een batterypack is 2 betterijen , de anderen zitten zegmaar in het frame.
Haal ik dat batterpack eruit en zet de schakelklok zich uit ghaat de scanner ook uit.
Gellukig houdt hij de frequenties wel nog vast met 2 batterijen

Freek

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2004, 14:59:17 »
kun je er geen schakelaartje in zetten waarmee je de accu aan/uit schakelt.
Dan is het een kwestie van adapter los, schakelaar om en klaar

wedelman

  • Gast
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2004, 23:07:39 »
Is een idee, maar nog steeds niet echt een oplossing, want dan kan ik nog steeds geen timer gbruiken als er geen voeding op zit (bijvoorbeeld op de camping in mijn tentje...)

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2004, 07:17:43 »
Je gaat wel erg ver  :lol: .

Maar dan hebben we idd een probleempje, jij wilt natuurlijk geen groot blok aan je scanner hebben hangen en de plaats in je scanner is minimaal.

Tja dan wordt het moeilijk, maareh op de camping hoef je toch ook niet om 6 uur op te staan ;)

wedelman

  • Gast
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2004, 11:05:16 »
wel als je de zonsopkomst wil bekijken, en dat wil ik nog wel eens...


Maar je de plaats in mijn scanner is minimaal, maar de speaker zit al losgekoppeld (is kapot) en heb er externe aangeschroefd (en doorgesoldeerd van de speaker uitgang op de printplaat, gaat dus wel uit als er een koptelefoon ingeplugd wordt). Het speakertje kan er dus uit, en daar kan dus iets in de plaats komen...

groeten,

Wouter

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Sleep mode/timer inbouwen
« Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2004, 11:14:32 »
http://www.conrad.nl "bouwpaketten en modules" en dan zoeken naar Timer BS (die van 17.50).

Als je dan een onder breking maakt in het + spoor van je accu naar je scanner en die aansluit op een 3.5 inbouw jackplug (je weet wel met zon verbinding als er geen plug in zit werkt het gewoon) die timer maak je in een apart kastje en sluit je dan aan op die jackplug