Auteur Topic: Wat zijn dat voor antennes?  (gelezen 4182 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Wat zijn dat voor antennes?
« Gepost op: 14 april 2004, 23:39:55 »
Zie ze wel eens staan, lijken wel 3 of 4 van die witte ronde "lampekappen". Geen idee waar die nu voor dienen, dus wie helpt mij eens uit de droom....


EdSki :idea:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Wat zijn dat voor antennes?
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2004, 23:44:27 »
Citaat van: "EdSki"
Zie ze wel eens staan, lijken wel 3 of 4 van die witte ronde "lampekappen". Geen idee waar die nu voor dienen, dus wie helpt mij eens uit de droom...

http://www.dibraned.nl/algemeen/wasned.html

Groeten, Peter.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Wat zijn dat voor antennes?
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2004, 00:10:17 »
Peter,

Binnen 10 minuten antwoord op mijn vraag, klasse!

EdSki :idea:

Ik schaam mij diep, kan het verschil niet eens meer zien tussen antenne en sirene :oops: . Misschien toch teveel water uit de Amstel gedronken...

BraiNStorM

  • Gast
Re: Wat zijn dat voor antennes?
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2004, 11:33:19 »
http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=telecommunicatie&u=antennes&ID=6970&ret=%2Fmarkt%2Ftelecommunicatie%2Fantennes%2F6970.htm

Ach ja.....soms zie je het verschil niet hoor....dit kwam ik net tegen op marktplaats!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wat zijn dat voor antennes?
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2004, 11:52:52 »
Dat is een Discone.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Wat zijn dat voor antennes?
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2004, 15:03:18 »
Veel mensen denken bij een discone antenne aan een "paraplu" antenne.

Discone is een samenvoegsel van disk en cone, vertaald is dat: schijf en kegel..

Die antenne op marktplaats is dus niets minder dan een "echte" discone antenne...

Groeten,

Remon

Bennichoe

  • Gast
Tenerife tower
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2004, 22:31:56 »
Wie al eens op vakantie gaat naar Tenerife moet bij het verlaten van het luchthavengebouw gegarandeerd anderhalf uur wachten aan de standplaatsen van de bussen. Er is bij wijze van zekerheid ALTIJD een mevrouwtje die de bus niet niet kan vinden, of die haar paraplu in het vliegtuig is vergeten. Daar sta je dan, sirarettenrokend naast de bus te wachten op dat dom mens. Ondertussen kijk je eens omhoog, want je staat er vlak voor de tower, en inderdaad, die lampenkappen (een stuk of 5) staan er daar ook. Ik vergeef dat mens met die paraplu, maar stel me wel de vraag: als de tower uitzendingen doet met zo'n lampenkap (discone) dan moet de beste manier om hun gesprek te ontvangen toch ook een lampenkap zijn. Vraagstelling: is een discone dan niet onvoorwaardelijk de beste keuze voor de luchtvaartband? Of heb ik het verkeerd?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wat zijn dat voor antennes?
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2004, 22:34:11 »
Voor de hele luchtvaartband is een discone idd de beste oplossing.