Auteur Topic: Motorola MTH 800  (gelezen 15484 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

combofoontje

  • Gast
Motorola MTH 800
« Gepost op: 5 juni 2008, 15:31:11 »
Is er als particulier ook aan deze portofoon te komen ?
Dit is wel de porto die alle hulpdiensten gebruiken dus zal het niet gemakkelijk zijn.
Ik ben benieuwd of je hem zo kunt kopen en wat ie dan kost.

Offline Havik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2008, 16:24:35 »
Citaat van: "combofoontje"
Is er als particulier ook aan deze portofoon te komen ?
Dit is wel de porto die alle hulpdiensten gebruiken dus zal het niet gemakkelijk zijn.
Ik ben benieuwd of je hem zo kunt kopen en wat ie dan kost.

Hallo
Zie op onderstaande site misschien heb je er iets aan :|
http://www.flash-services.com/products/ ... _portofoon

Gr Havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

Leen Ansems

  • Gast
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2008, 07:32:12 »
Citaat van: "combofoontje"
Is er als particulier ook aan deze portofoon te komen ?
Dit is wel de porto die alle hulpdiensten gebruiken dus zal het niet gemakkelijk zijn.
Ik ben benieuwd of je hem zo kunt kopen en wat ie dan kost.

Je maakt een denkfout. Ja het type portofoon (clear) is voor bedrijven leverbaar. Moet de portofoon uitgerust worden met TEA1 versleuteling dan moet het bedrijf heel veel documenten tekenen, maar het is uiteindelijk wel mogelijk. De portofoon uitgerust met de optie TEA2 kan alleen aan hulpdiensten geleverd worden en dat staat onder streng toezicht. Maar wat stel je er zelf van voor? Een portofoon hebben en dan meeluisteren? Vergeet het maar. Al maak je van een bestaande portofoon een copy, dan is hij nog steeds niet in het netwerk ingevoerd en daarmee toegelaten. Elke portofoon is n.l. uniek. Bovendien zijn er in het portofoontype verschillende subs met elk een bruikbaar frequentie gebied. Bedrijven zitten tussen de 410-430 MHz globaal en de hulpdiensten van 380-400 MHz. Al heb je dus de juiste frequentieband in de porto en alle gegevens correct, dan doet hij het nog niet.
Mvg,
Leen

combofoontje

  • Gast
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2008, 16:45:04 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "combofoontje"
Is er als particulier ook aan deze portofoon te komen ?
Dit is wel de porto die alle hulpdiensten gebruiken dus zal het niet gemakkelijk zijn.
Ik ben benieuwd of je hem zo kunt kopen en wat ie dan kost.

Je maakt een denkfout. Ja het type portofoon (clear) is voor bedrijven leverbaar. Moet de portofoon uitgerust worden met TEA1 versleuteling dan moet het bedrijf heel veel documenten tekenen, maar het is uiteindelijk wel mogelijk. De portofoon uitgerust met de optie TEA2 kan alleen aan hulpdiensten geleverd worden en dat staat onder streng toezicht. Maar wat stel je er zelf van voor? Een portofoon hebben en dan meeluisteren? Vergeet het maar. Al maak je van een bestaande portofoon een copy, dan is hij nog steeds niet in het netwerk ingevoerd en daarmee toegelaten. Elke portofoon is n.l. uniek. Bovendien zijn er in het portofoontype verschillende subs met elk een bruikbaar frequentie gebied. Bedrijven zitten tussen de 410-430 MHz globaal en de hulpdiensten van 380-400 MHz. Al heb je dus de juiste frequentieband in de porto en alle gegevens correct, dan doet hij het nog niet.
Mvg,
Leen

Die denk fout valt wel mee  ;)

Hij wordt keurig geprogrameerd

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2008, 18:15:34 »
En hoe kom je aan de sleutel? Juist door in te loggen (zenden) en constant de dynamische sleutel te ontvangen.

Vergelijk het maar met een mobiele telefoon, deze kan je gewoon in de winkel kopen. Je kan er wel een simkaart in stoppen, maar als je het zendgedeelte onklaar maakt, kan je ook niet inloggen in het netwerk. Als je dit al wel zal kunnen, dan kan je ook niet met gesprekken van een ander luisteren...

Af en toe zie ik weleens Motorola Tetra portofoons op marktplaats verschijnen, van mensen die dachten dat ze daarmee mee konden luisteren naar de hulpdiensten... Die 1000 euro of meer wat zo'n portofoon kost kan je denk ik wel beter besteden, of je moet een gat in je hand hebben.

combofoontje

  • Gast
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2008, 22:36:16 »
Citaat van: "Remon"
En hoe kom je aan de sleutel? Juist door in te loggen (zenden) en constant de dynamische sleutel te ontvangen.

Vergelijk het maar met een mobiele telefoon, deze kan je gewoon in de winkel kopen. Je kan er wel een simkaart in stoppen, maar als je het zendgedeelte onklaar maakt, kan je ook niet inloggen in het netwerk. Als je dit al wel zal kunnen, dan kan je ook niet met gesprekken van een ander luisteren...

Af en toe zie ik weleens Motorola Tetra portofoons op marktplaats verschijnen, van mensen die dachten dat ze daarmee mee konden luisteren naar de hulpdiensten... Die 1000 euro of meer wat zo'n portofoon kost kan je denk ik wel beter besteden, of je moet een gat in je hand hebben.

Ik hoop er een te vinden op marktplaats  ;)

De rest komt goed, geloof me maar  :)

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2008, 09:29:29 »
Goeiemorgen  ;)

Op Marktplaats staat wel iemand met een TETRA portofoon en die zit in Schinveld en volgens de laatste berichten stond hij op voor een 325 euro maar niet een Motorola maar dezelfde als de Hulpdiensten.

Veel succes Dennis  :)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Gert Jan

  • Gast
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2008, 12:38:57 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "Remon"
En hoe kom je aan de sleutel? Juist door in te loggen (zenden) en constant de dynamische sleutel te ontvangen.

Vergelijk het maar met een mobiele telefoon, deze kan je gewoon in de winkel kopen. Je kan er wel een simkaart in stoppen, maar als je het zendgedeelte onklaar maakt, kan je ook niet inloggen in het netwerk. Als je dit al wel zal kunnen, dan kan je ook niet met gesprekken van een ander luisteren...

Af en toe zie ik weleens Motorola Tetra portofoons op marktplaats verschijnen, van mensen die dachten dat ze daarmee mee konden luisteren naar de hulpdiensten... Die 1000 euro of meer wat zo'n portofoon kost kan je denk ik wel beter besteden, of je moet een gat in je hand hebben.

Ik hoop er een te vinden op marktplaats  ;)

De rest komt goed, geloof me maar  :)

Hebben ze in het Haagse nou allemaal een tik van de molen gehad...? ;)
Op marktplaats staan regelmatig porto's die (technisch gezien) de mogelijkheid hebben op T2000 te werken, alleen zit er dan uiteraard geen programmering in.

combofoontje

  • Gast
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2008, 13:18:18 »
Citaat
Hebben ze in het Haagse nou allemaal een tik van de molen gehad...? ;)
Op marktplaats staan regelmatig porto's die (technisch gezien) de mogelijkheid hebben op T2000 te werken, alleen zit er dan uiteraard geen programmering in.

T2000 ??   volgens stond jij ook te dicht bij die molen  :P

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #9 Gepost op: 7 juni 2008, 16:24:25 »
Citaat van: "Remon"
Af en toe zie ik weleens Motorola Tetra portofoons op marktplaats verschijnen, van mensen die dachten dat ze daarmee mee konden luisteren naar de hulpdiensten...Die 1000 euro of meer wat zo'n portofoon kost kan je denk ik wel beter besteden, of je moet een gat in je hand hebben.

Heb je dat die mensen allemaal gevraagd? Nogal een botte stelling voor iemand met ook een radiohobby...

Citaat van: "PDJ0"
Op Marktplaats staat wel iemand met een TETRA portofoon en die zit in Schinveld en volgens de laatste berichten stond hij op voor een 325 euro maar niet een Motorola maar dezelfde als de Hulpdiensten.

Even voor de duidelijkheid. Het is toch echt een echte Motorola MTP700.

Groeten,
Robert.

combofoontje

  • Gast
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #10 Gepost op: 8 juni 2008, 11:41:45 »
Citaat van: "PDJ0"
Op Marktplaats staat wel iemand met een TETRA portofoon en die zit in Schinveld en volgens de laatste berichten stond hij op voor een 325 euro maar niet een Motorola maar dezelfde als de Hulpdiensten.
Even voor de duidelijkheid. Het is toch echt een echte Motorola MTP700.

Groeten,
Robert.

Even voor de duidelijkheid, gebruiken de hulpdiensten nu de Motorola MTP700 of de MTP800

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #11 Gepost op: 8 juni 2008, 13:53:23 »
Geloof de 700  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Venture

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2010, 16:12:46 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat
Hebben ze in het Haagse nou allemaal een tik van de molen gehad...? ;)
Op marktplaats staan regelmatig porto's die (technisch gezien) de mogelijkheid hebben op T2000 te werken, alleen zit er dan uiteraard geen programmering in.

T2000 ??   volgens stond jij ook te dicht bij die molen  :P

En jij mag je verdiepen in de materie, want T2000 is correct. C2000 is combinaam voor P2000 en T2000 :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2010, 17:32:40 »
Citaat van: "Venture"
En jij mag je verdiepen in de materie, want T2000 is correct. C2000 is combinaam voor P2000 en T2000 :)

Nogal relevant om te reageren op een bericht van meer dan 2 jaar oud..  :?

Offline keepernagel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
  • FEAR THE VAMPIRE
Re: Motorola MTH 800
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:07:21 »
Citaat van: "Venture"
Citaat van: "combofoontje"
Citaat
Hebben ze in het Haagse nou allemaal een tik van de molen gehad...? ;)
Op marktplaats staan regelmatig porto's die (technisch gezien) de mogelijkheid hebben op T2000 te werken, alleen zit er dan uiteraard geen programmering in.

T2000 ??   volgens stond jij ook te dicht bij die molen  :P

En jij mag je verdiepen in de materie, want T2000 is correct. C2000 is combinaam voor P2000 en T2000 :)

In Belgie hebben ze supergrote molens :P
ubc 80 xlt  ubc 180 xlt ubc 3500 xlt  Uniden + yupiteru mtv-7300