Auteur Topic: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen  (gelezen 54869 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Gepost op: 22 mei 2007, 20:59:07 »

Online P2000 monitoren verraden adressen van blijf-van-mijn-lijf-huizen


Citaat van: "NOS-Teletekst"
Via sites met alarmmeldingen zijn de
 adressen van vrouwenopvanghuizen te  
 achterhalen.Dat meldt het programma  
 Radio Online.Meldingen van brandweer,
 politie en ambulance worden onderschept
 en op tientallen sites gezet.        
                                      
 Uit de melding is op te maken of er op
 een adres een blijf-van-mijn-lijfhuis
 is gevestigd.In sommige gevallen wordt
 zelfs uitdrukkelijk vermeld dat het  
 zo'n huis is,waar vrouwen zitten die op
 de vlucht zijn voor hun man of familie.
                                      
 De Federatie Opvang is geschrokken.
 De organisatie hoopt met hulpdiensten    
 afspraken te maken om te voorkomen dat
 adressen van opvanghuizen uitlekken.

En hier kan ik dus zo kwaad om worden he!!!!

Snappen die 'webmasters' nu echt niet wat ze allemaal veroorzaken met hun 'service'??? Ja, misschien raar om uit mijn mond te horen, aangezien "mijn" PDW die berichten simpel op internet kan zetten, maar ten eerste stonden er al berichten online voordat PDW deze mogelijkheid bood, als PDW dit nooit had gekund dan waren de mogelijkheden buiten PDW om vandaag de dag waarschijnlijk een stuk groter geweest. Ten tweede heb ik nooit mensen aangespoord om hun berichten aan derden aan te bieden. Mijn eigen monitor is ook "gesloten", ik gebruik hem in principe alleen voor mezelf, om op afstand mijn eigen berichten te kunnen bekijken.

Complete hulpdiensten hebben bedankt voor het gebruik van P2000, zoals Mobiele Eenheden, ze willen wel maar zien de berichten op internet absoluut niet zitten en gebruiken liever andere vormen van alarmering. CPA's/MKA's die hun berichten drastisch inkorten en 1 CPA die zelfs volledig is verdwenen. En dan dit verhaal, het is toch te triest voor woorden?

Onbegrijpelijk dat mensen zo graag voor NOPPES op de eerste rang willen zitten omdat ze te LUI zijn om zelf PDW te draaien. Nee, niet iedereen moet maar PDW draaien, er is meer in de wereld dan alleen PDW.

Misschien sloop ik dat hele HTML/FTP er wel een keertje uit, dit gaat zo onderhand helemaal nergens meer over!

Wie de schoen past : BEDANKT!!!

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2007, 21:06:26 »

Offline bubo bubo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2007, 21:07:35 »
22 mei 2007: Geheime adressen op alarm-sites
Brandweer- en ambulancediensten geven onbedoeld de geheime adressen van vrouwenopvanghuizen prijs, bleek in Radio Online vanavond. Omdat de alarmmeldingen voor brand en ongevallen onbeveiligd aan het personeel worden rondgestuurd kunnen ze worden opgevangen door derden. Sites als alarmeringen.nl plaatsen die gegevens online. Uit de informatie valt eenvoudig op te maken of er op een adres een opvanghuis is gevestigd. In sommige gevallen wordt zelfs uitdrukkelijk vermeld dat het om een vrouwenopvanghuis gaat. De Federatie Opvang reageert geschokt omdat er juist tal van maatregelen zijn genomen om het uitlekken van de geheime adressen te voorkomen. Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens is het publiceren van de adresgegevens in strijd met de privacywet. De Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijdt vindt het een zaak van de brandweerkorpsen zelf om maatregelen te nemen tegen het lekken van gevoelige adresgegevens.

bron: http://www.radio-online.nl
Het radio programma radio-online bracht dit nieuws in haar uitzending van 22 mei 2007.

Bubo bubo

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1726
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2007, 21:32:13 »
Citaat van: "hunter"

Online P2000 monitoren verraden adressen van blijf-van-mijn-lijf-huizen


Citaat van: "NOS-Teletekst"
Via sites met alarmmeldingen zijn de
 adressen van vrouwenopvanghuizen te  
 achterhalen.Dat meldt het programma  
 Radio Online.Meldingen van brandweer,
 politie en ambulance worden onderschept
 en op tientallen sites gezet.        
                                      
 Uit de melding is op te maken of er op
 een adres een blijf-van-mijn-lijfhuis
 is gevestigd.In sommige gevallen wordt
 zelfs uitdrukkelijk vermeld dat het  
 zo'n huis is,waar vrouwen zitten die op
 de vlucht zijn voor hun man of familie.
                                      
 De Federatie Opvang is geschrokken.
 De organisatie hoopt met hulpdiensten    
 afspraken te maken om te voorkomen dat
 adressen van opvanghuizen uitlekken.

En hier kan ik dus zo kwaad om worden he!!!!

Snappen die 'webmasters' nu echt niet wat ze allemaal veroorzaken met hun 'service'??? Ja, misschien raar om uit mijn mond te horen, aangezien "mijn" PDW die berichten simpel op internet kan zetten, maar ten eerste stonden er al berichten online voordat PDW deze mogelijkheid bood, als PDW dit nooit had gekund dan waren de mogelijkheden buiten PDW om vandaag de dag waarschijnlijk een stuk groter geweest. Ten tweede heb ik nooit mensen aangespoord om hun berichten aan derden aan te bieden. Mijn eigen monitor is ook "gesloten", ik gebruik hem in principe alleen voor mezelf, om op afstand mijn eigen berichten te kunnen bekijken.

Complete hulpdiensten hebben bedankt voor het gebruik van P2000, zoals Mobiele Eenheden, ze willen wel maar zien de berichten op internet absoluut niet zitten en gebruiken liever andere vormen van alarmering. CPA's/MKA's die hun berichten drastisch inkorten en 1 CPA die zelfs volledig is verdwenen. En dan dit verhaal, het is toch te triest voor woorden?

Onbegrijpelijk dat mensen zo graag voor NOPPES op de eerste rang willen zitten omdat ze te LUI zijn om zelf PDW te draaien. Nee, niet iedereen moet maar PDW draaien, er is meer in de wereld dan alleen PDW.

Misschien sloop ik dat hele HTML/FTP er wel een keertje uit, dit gaat zo onderhand helemaal nergens meer over!

Wie de schoen past : BEDANKT!!!

Groeten, Peter.

Helemaal mee eens Peter. Ook ik heb midden vorig jaar mijn 'pubieke' p2000 site gesloten.
Ik denk dat het goed is dat er een einde komt aan het openlijk publiceren van de p2000 berichten op de verschillende websites.
Een beroep op 'gezond' verstand zal vermoedelijk weinig zin hebben dus is het afwachten op maatregelen van de overheid, waarbij het niet ondenkbaar is dat men gaat optreden tegen het op dergelijke wijze doorgeven van berichten bestemd voor derden (staat uiteindelijk toch ook heel helder in de wet op de telecommunicatie).
Groet,
MarcD

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2007, 21:43:19 »
Citaat
Misschien sloop ik dat hele HTML/FTP er wel een keertje uit, dit gaat zo onderhand helemaal nergens meer over!

Ik denk dat dit wel een signaal zal geven.............

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2007, 22:42:28 »
Ik kan alleen maar opmerken voor mijn omgeving dat bij meldingen van dat soort objecten er geen soort van instelling word vermeld.

Ik ben er idd wel voor dat de meldkamer voor een "OMS" (Openbaar Meld Systeem) alleen adres nummer zonder omschijving van bedrijf kunnen geven en de rest van de info via c2000 bij in melden.

In de regel is het toch zo dat de bevelvoerder van de wagen die er heen gaat wat voor pand het betreft.

Daar voor is helemaal geen instelling verwoording via p2000 nodig!!!!!!!!!

Mvg Hans Peter

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2007, 22:51:03 »
Citaat van: "Hans Peter"
Ik ben er idd wel voor dat de meldkamer voor een "OMS" (Openbaar Meld Systeem) alleen adres nummer zonder omschijving van bedrijf kunnen geven en de rest van de info via c2000 bij in melden.

In de regel is het toch zo dat de bevelvoerder van de wagen die er heen gaat wat voor pand het betreft.

Daar voor is helemaal geen instelling verwoording via p2000 nodig!!!!!!!!!

Dan kunnen we net zo goed tone-only gaan piepen. Dan weten we genoeg; Dat we een uitruk hebben en verdere info via de mobilofoon krijgen....

Moge dit alles een hint zijn aan de grote P2000 monitor sites...

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2007, 23:01:04 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Hans Peter"
Ik ben er idd wel voor dat de meldkamer voor een "OMS" (Openbaar Meld Systeem) alleen adres nummer zonder omschijving van bedrijf kunnen geven en de rest van de info via c2000 bij in melden.

In de regel is het toch zo dat de bevelvoerder van de wagen die er heen gaat wat voor pand het betreft.

Daar voor is helemaal geen instelling verwoording via p2000 nodig!!!!!!!!!

Dan kunnen we net zo goed tone-only gaan piepen. Dan weten we genoeg; Dat we een uitruk hebben en verdere info via de mobilofoon krijgen....

Moge dit alles een hint zijn aan de grote P2000 monitor sites...

Dat is een beetje kort door de bocht...

Om terug te komen op de lokatie meldingen, in de regio Kennemerland vermeld men bij de CPA ook geen nummer van de lokatie voor de ambu, ook dat gaat via c2000.  Is het trouwens niet zo dat je bepaalde zaken via internet kan verbergen als het om bepaalde te huizen gaat, want ik zie ook vaak ******* bij telefoonnummers staan.....................

Mvg Hans Peter

Gert Jan

  • Gast
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2007, 23:11:38 »
Citaat van: "Hans Peter"
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Hans Peter"
Ik ben er idd wel voor dat de meldkamer voor een "OMS" (Openbaar Meld Systeem) alleen adres nummer zonder omschijving van bedrijf kunnen geven en de rest van de info via c2000 bij in melden.

In de regel is het toch zo dat de bevelvoerder van de wagen die er heen gaat wat voor pand het betreft.

Daar voor is helemaal geen instelling verwoording via p2000 nodig!!!!!!!!!

Dan kunnen we net zo goed tone-only gaan piepen. Dan weten we genoeg; Dat we een uitruk hebben en verdere info via de mobilofoon krijgen....

Moge dit alles een hint zijn aan de grote P2000 monitor sites...

Dat is een beetje kort door de bocht...

Om terug te komen op de lokatie meldingen, in de regio Kennemerland vermeld men bij de CPA ook geen nummer van de lokatie voor de ambu, ook dat gaat via c2000.  Is het trouwens niet zo dat je bepaalde zaken via internet kan verbergen als het om bepaalde te huizen gaat, want ik zie ook vaak ******* bij telefoonnummers staan.....................

Mvg Hans Peter

Ik vind dat helemaal niet zo kort door de bocht.
Misschien was er op P2000 wel meer te zien dan nu het geval is als iedereen zijn pc met daarop P2000 voor zichzelf hield en niet online zette.
Nu zal ik zelf de laatste zijn die beweert nooit op een online monitorsite te komen maar echt nodig is het niet, wel makkelijk.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2007, 23:28:33 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Hans Peter"
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Hans Peter"
Ik ben er idd wel voor dat de meldkamer voor een "OMS" (Openbaar Meld Systeem) alleen adres nummer zonder omschijving van bedrijf kunnen geven en de rest van de info via c2000 bij in melden.

In de regel is het toch zo dat de bevelvoerder van de wagen die er heen gaat wat voor pand het betreft.

Daar voor is helemaal geen instelling verwoording via p2000 nodig!!!!!!!!!

Dan kunnen we net zo goed tone-only gaan piepen. Dan weten we genoeg; Dat we een uitruk hebben en verdere info via de mobilofoon krijgen....

Moge dit alles een hint zijn aan de grote P2000 monitor sites...

Dat is een beetje kort door de bocht...

Om terug te komen op de lokatie meldingen, in de regio Kennemerland vermeld men bij de CPA ook geen nummer van de lokatie voor de ambu, ook dat gaat via c2000.  Is het trouwens niet zo dat je bepaalde zaken via internet kan verbergen als het om bepaalde te huizen gaat, want ik zie ook vaak ******* bij telefoonnummers staan.....................

Mvg Hans Peter

Ik vind dat helemaal niet zo kort door de bocht.
Misschien was er op P2000 wel meer te zien dan nu het geval is als iedereen zijn pc met daarop P2000 voor zichzelf hield en niet online zette.
Nu zal ik zelf de laatste zijn die beweert nooit op een online monitorsite te komen maar echt nodig is het niet, wel makkelijk.

Oke, ergens klopt het, in zo verre dat ik ook mijn eigen pdw voor 90% van de meldingen gebruik om terug te kijken, wel zo handig...................

Mvg Hans Peter

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2007, 23:50:08 »
Citaat van: "Erik"
Citaat
Misschien sloop ik dat hele HTML/FTP er wel een keertje uit, dit gaat zo onderhand helemaal nergens meer over!

Ik denk dat dit wel een signaal zal geven.............

Inderdaad. Mensen kunnen gewoon een oude versie blijven gebruiken en ik vraag me ook af wat er nog meer bij kan komen om een nieuwe versie "interessanter" te maken, maar als het maar een signaal afgeeft, dat er gewoon dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen.

Het grote probleem is echter dat de 'grotere' monitoren OF geen gebruik maken van PDW, OF geen gebruik maken van de HTML van PDW waardoor er voor hun niets zal veranderen.

Voordeel is echter dat PDW zonder HTML significant sneller is. Ik was onlangs nog bezig met diverse aanpassingen op het gebied van HTML, maar zonder deze optie is PDW verreweg het snelste en met snelheid doel ik dan op het verwerken van de berichten, met name groepsberichten. Zonder HTML zullen die werkelijk over het scherm vliegen, waardoor de kans op missers stukken kleiner is.

Groeten, Peter.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2007, 05:36:49 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Erik"
Citaat
Misschien sloop ik dat hele HTML/FTP er wel een keertje uit, dit gaat zo onderhand helemaal nergens meer over!

Ik denk dat dit wel een signaal zal geven.............

Inderdaad. Mensen kunnen gewoon een oude versie blijven gebruiken en ik vraag me ook af wat er nog meer bij kan komen om een nieuwe versie "interessanter" te maken, maar als het maar een signaal afgeeft, dat er gewoon dingen gebeuren die eigenlijk niet kunnen.

Peter,

Waarom bouw je niet een vaste loggin optie in.
Iets wat ik eigenlijk altijd al heb willen hebben, maar niet de kennis bezit dit te doen.
En met vaste loggin, bedoel ik dat het niet uit te schakelen is, maar de gebruiker zelf een  wachtwoord kan/moet ingeven.

Dit heeft mijn grote voorkeur.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2007, 07:22:01 »
Citaat
Voordeel is echter dat PDW zonder HTML significant sneller is.

Lijkt me geweldig voor de echte PDW gebruiker.............

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2007, 07:45:25 »
Citaat van: "Erik"
Citaat
Voordeel is echter dat PDW zonder HTML significant sneller is.

Lijkt me geweldig voor de echte PDW gebruiker.............

Dit kan je nu al zelf uitzetten hoor ;)

peen van dienst

  • Gast
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2007, 08:24:08 »
Citaat van: "hunter"
Snappen die 'webmasters' nu echt niet wat ze allemaal veroorzaken met hun 'service'???

Misschien sloop ik dat hele HTML/FTP er wel een keertje uit, dit gaat zo onderhand helemaal nergens meer over!

Wie de schoen past : BEDANKT!!!

Hmmm; volgens mij zit 'de pijn' niet zozeer in PDW of HTML; maar in het feit dat de info ongecodeerd verzonden wordt, en dat de alarmcentrales daar dus geen rekening mee houden.

Ook als PDW geen HTML meer doet, kan eenieder met een ontvanger van een paar tientjes zo alles meelezen.

Om met de beschuldigende vinger naar de P2000 web sites te wijzen (als 'enige veroorzaker' van dit fenomeen)  gaat me dus een beetje te ver.

Peen